Запис Детальніше

Онтологія ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві в інтерпретації кримського мислителя Ахмада бін Абдаллаха аль-Кримі

Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Онтологія ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві в інтерпретації кримського мислителя Ахмада бін Абдаллаха аль-Кримі
Онтология ибн Араби и Садр ад-Дина аль-Кунави в интерпретации крымского мыслителя Ахмада бин Абдаллаха аль-Крыми
Ontology of Ibn Arabi and Sadr ad-Din al-Qunawi in the Interpretation of Crimean Thinker Ahmad bin ‘Abdallah al-Qrimi
 
Creator Якубович, М.
 
Subject суфійська філософія
розрізнення між сутністю та існуванням
матуридиський калям
буття
обов’язкове існування
тотожність абсолютного й необхідного буття
мислення
дійсність
суфийская философия
различение между сущностью и существованием
матуридитский калам
бытие
обязательное существование
тождество абсолютного и необходимого бытия
мышление
действительность
Sufi philosophy
division of essence and existence
Maturidi kalam
Being
necessary existence
identity of the absolute and necessary being
mind
reality
 
Description Дослідження присвячено творчості кримського мислителя Ахмада бін Абдаллаха аль-Кримі, одного з найвидатніших інтерпретаторів суфійської філософії ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві. Доведено, що Ахмад аль-Кримі використовував поняття ібн Сіни про розрізнення між сутністю та існуванням (поряд із деякими концептами матуридиського каляму). На основі рукопису праці «Настанова для розгублених та ключ для вимогливих», автор досліджує головні особливості вчення кримського мислителя: 1) поняття «буття» у філософії ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві він інтерпретує як ідею обов’язкового існування, запропоновану ібн Сіною; 2) концепцію тотожності абсолютного й необхідного буття він розуміє як єдиний правильний підхід до зняття суперечок між прихильниками й критиками суфізму; 3) концепція «співвіднесеності» постає у нього як розв’язання проблеми співвідношення мислення та дійсності.
Исследование посвящено труда крымского мыслителя Ахмада бин Абдаллаха аль-Крыми, одного из самых выдающихся интерпретаторов суфийской философии ибн Араби и Садр ад-Дина аль-Кунави. Доказано, что Ахмада аль-Крыми использовал понятие ибн Сины о различении между сущностью и существованием (наряду с некоторыми концептами матуридитского калама). На основе рукописи труда «Руководство для растерянных и ключ для требовательных», автор исследует главные особенности учения крымского мыслителя: 1) понятие «бытие» в философии ибн Араби и Садр ад-Дина аль-Кунави он интерпретирует как идею обязательного существования, предложенную Ибн Синой; 2) концепцию тождества абсолютного и необходимого бытия он понимает как единственный правильный подход к преодолению споров между сторонниками и критиками суфизма; 3) концепция «соотнесенности» предстает как решение проблемы соотношения мышления и действительности.
The study is dedicated to the work of Crimean scholar Ahmad bin ‘Abdallah al-Qrimi, who was one of the most advanced interpreters of the Ibn Arabi’s and Sadr al-Din al-Qunawi’s Sufi philosophy. Ahmad al-Qrimi employed Ibn Sina’s views on division of essence and existence, as well as some concepts of Maturidi kalam. His manuscript work “Advise for the Perplexed and Key for the Exigent” shows main dimensions of Ahmad al-Qrimi’s thought as following: 1) The notion of Being in the works of Ibn Arabi and Sadr al-Din al-Qunawi is interpreted as the idea of necessary existence, as suggested by ibn Sina; 2) the conception of the identity of the absolute and necessary being is understood as the only right approach for the solution of polemics between adepts and critics of Sufism; 3) conception of “correlation” is considered as solution for the problem of relations between mind and reality.
 
Date 2019-05-14T16:56:28Z
2019-05-14T16:56:28Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Якубович М. Онтологія ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві в інтерпретації кримського мислителя Ахмада бін Абдаллаха аль-Кримі [Текст] / М. Якубович // Sententiae. – Вінниця, 2015. – № 1. – С. 36-46.
2075-6461
2308-8915
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24767
https://doi.org/10.22240/sent32.01.036
 
Language uk_UA
 
Relation Sententiae, 2015, № 1 : 36-46.
https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/223
АК (a): Аль-Кримі. Абд Аллах, Хашійя ’аля шарх ’ака’їд ан-Насафійя. Diyarbakır İl Halk Kütüphanesi, 21 Hk 230/2, арк. 101b-192a.
АК (b): Аль-Кримі. Абд Аллах. Хашійя ’аля тальвіх. Princeton University Libarary, Garrett 5405Y, 160 арк.
АК (c): Аль-Кримі. Абд Аллах. Хашійя ’аля тальвіх. Süleymaniye Kütüphanesi, 34 Fe 591, арк. 1a-289a.
АК (d): Аль-Кримі. Місбах ат-Таділ фі Шарх Анвар ат-Танзіл. Süleymaniye Kütüphanesi, 34 Fe 591, 291 арк.
АК (e): Аль-Кримі. Насіха аль-га’імін уа фатіха аль-хатімін. Basel University Library, M III 25, 222 арк.
Аль-Газалі (1993): Аль-Газалі. Аль-Мустасфа мін ’ільм аль-Усуль. Медіна: Шаріка Мадіна аль-Мунаввара, 1993, Т. 1–4.
Аль-Кафауві (Ката’іб): Аль-Кафауві. Ката’іб ’Аллям аль-Ахйар фі Мазгаб Абу Ханіфа ан-Ну’ман аль-Мухтар. Süleymaniye Kütüphanesi, 34 Fe 1381, Л. 415 aрк.
Аль-Кінді (1953): Аль-Кінді. Рісала фі аль-Фальсафа аль-Уля, Раса’їл аль-Кінді аль-Фальсафійя. Каїр: Дар аль-Кітаб аль-’Арабі, 1953, т. 1, С. 81–163.
Аль-Кунаві (2005): Аль-Кунаві. ’Іджаз аль-Байан фі Тафсір Умм аль-Кур’ан. Бейрут: Дар аль-Кутуб аль-’Ільмійя, 2005, 320 с.
Ібн Сіна (1968): Ібн Сіна. Аль-Ішарат уа т-Танбігат. Каїр: Дар аль-Ма’руф бі-Міср, 1968, Т. 3, 331 c.
Йасін (2003): Йасін, І. Садр ад-Дін аль-Кунаві уа фальсафату-гу с-суфійя. Іскандарійя: Манша’ аль-Ма’аріф, 2003, 318 с.
Ташкопрі-Заде (1975): Ташкопрі-Заде. Аш-Шака’їк ан-Ну’манійя фі ’Улама’ ад-Давля аль-’Усманійя. Бейрут: Дар аль-Кутуб аль-’Ільмійя, 1975, 504 с.
Фігріст (1987): Фігріст аш-шаміль лі-ль-Турас аль-’Арабі аль-’Ісламі аль-Махтут. Амман: Му’асаса Аль Аль-Байт, 1987, т. 2, 985 c.
Bursali (1975): Bursali, M. Osmanli Müellifleri. Istanbul: Meral Yayınevi, 1975, 480 s.
Chittick (1981): Chittick, W.C. «Mysticism versus Philosophy in earlier Islamic History: The Al-Tūsi, Al-Qūnawi correspondence». In: Religious Studies, Volume 17, Issue 01, March 1981, P. 87–104.
Ergin (1957): Ergin, O. «Sadreddin al-Qunavi ve Eserleri». In: Şarkıyat Mecmuasi, II, 64, 1957, S. 63–90.
Sсhubert (1994): Schubert, G. «Ahmad b. Abdallah al-Qrimi, ein Verteidiger Ibn al-Arabis gegen die Orthodoxie». In: Asiatische Studien, 48 (1994), S. 1379–1381.
Смирнов (2001): Смирнов, А.С. Логика Смысла: Теория и ее приложение к анализу классической арабской философии и культуры. Москва: Языки славянской культуры, 2001, 504 с.
Beneito (1998): Beneito, P. «The Presence of Superlative Compassion (Rahamut): On the Names al-Rahman al-Rahim and Other Terms with the Lexical Root r-h-m in the Work of Ibn 'Arabi». In: Journal of the Muhyiddin Ibn-'Arabi Society, 24, 1998, P. 53–87.
Chittick (1982): Chittick, W.C. «Five Divine Presences: From al-Qunawi to al-Qaysari'». In: The Muslim World, 72 (1982), P. 107–128.
Ökten (2013): Ökten, E. «Scholars and Mobility: A preliminary assessment from the perspective of al-Shaqāyiq al-Nu'māniyya». In: Journal of Ottoman Studies, 41 (2013), P. 55–70.
 
Format application/pdf
 
Publisher ВНТУ