Залучення носіїв арабської мови як чинник розвитку комунікативних стратегій учнів старшої школи
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715677/
|
|
Title |
Залучення носіїв арабської мови як чинник розвитку комунікативних стратегій учнів старшої школи
Attracting the speakers of Arabic as a factor in developing communicative strategies of upper secondary school students |
|
Creator |
Саліх, Саліх Абд
|
|
Subject |
314/316 Society
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 373 Kinds of school providing general education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
Автор порушує важливу проблему, що стосується залучення носіїв арабської мови як чинника розвитку комунікативних стратегій учнів старшої школи. Іноземна мова сприяє інтеграції особистості в систему світової та національної культур. Серед особливостей організації навчання іноземних мов за принципом комунікативного підходу важливе місце належить реальним міжособистісним стосункам в умовах іншомовного спілкування.
The author raises an important issue, which concerns attracting the speakers of Arabic as a factor in developing communicative strategies of upper secondary school students. Foreign language promotes the integration of personality into the system of world and national cultures. Among the features of organizing the teaching of foreign languages on the principle of a communicative approach, an important place belongs to the real interpersonal relations in the conditions of foreign language communication. |
|
Publisher |
Фенікс
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715677/1/Salikh_19_DTiP_Konf.pdf
- Саліх, Саліх Абд (2019) Attracting the speakers of Arabic as a factor in developing communicative strategies of upper secondary school students In: «Освіта ХХІ століття: теорія, практика, перспективи» : матеріали Першої міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Київ, 18 квіт. 2019 р. Дидактика: теорія і практика . Фенікс, м. Київ, Україна, pp. 228-230. |
|