Запис Детальніше

Залучення носіїв арабської мови як чинник розвитку комунікативних стратегій учнів старшої школи

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715677/
 
Title Залучення носіїв арабської мови як чинник розвитку комунікативних стратегій учнів старшої школи
Attracting the speakers of Arabic as a factor in developing communicative strategies of upper secondary school students
 
Creator Саліх, Саліх Абд
 
Subject 314/316 Society
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Автор порушує важливу проблему, що стосується залучення носіїв арабської мови як чинника розвитку комунікативних стратегій учнів старшої школи. Іноземна мова сприяє інтеграції особистості в систему світової та національної культур. Серед особливостей організації навчання іноземних мов за принципом комунікативного підходу важливе місце належить реальним міжособистісним стосункам в умовах іншомовного спілкування.
The author raises an important issue, which concerns attracting the speakers of Arabic as a factor in developing communicative strategies of upper secondary school students. Foreign language promotes the integration of personality into the system of world and national cultures. Among the features of organizing the teaching of foreign languages on the principle of a communicative approach, an important place belongs to the real interpersonal relations in the conditions of foreign language communication.
 
Publisher Фенікс
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715677/1/Salikh_19_DTiP_Konf.pdf
- Саліх, Саліх Абд (2019) Attracting the speakers of Arabic as a factor in developing communicative strategies of upper secondary school students In: «Освіта ХХІ століття: теорія, практика, перспективи» : матеріали Першої міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Київ, 18 квіт. 2019 р. Дидактика: теорія і практика . Фенікс, м. Київ, Україна, pp. 228-230.