Розвиток наукового мислення і формування морально-громадянських цінностей учнів на уроках хімії
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715683/
|
|
Title |
Розвиток наукового мислення і формування морально-громадянських цінностей учнів на уроках хімії
Development of scientific thinking and formation of pupils' moral and civic values at the chemistry lessons |
|
Creator |
Спіріна, Леся Олексіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education 54 Chemistry. |
|
Description |
Автор розглядає проблему розвитку наукового мислення і формування морально-громадянських цінностей учнів на уроках хімії. Хімія – це природнича наука, з якою пов’язано процес формування цілісності знань. Хімія приносить користь, коли вона у руках розумних, добрих, патріотичних, компетентних людей. Зміст предмета спрямований на формування життєвої та соціальної компетентностей учнів, їх екологічну культуру, навички безпечного поводження з речовинами в побуті та на виробництві.
The author examines the problem of development of scientific thinking and the formation of moral and civic values of pupils in chemistry classes. Chemistry - is a natural science, which involves the process of forming the integrity of knowledge. Chemistry is beneficial when it is in the hands of intelligent, kind, patriotic, competent people. The content of the subject is aimed at forming the vital and social competences of pupils, their ecological culture, skills of safe handling of substances in the home and in the workplace. |
|
Publisher |
Фенікс
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715683/1/Spirina_19_DTiP_Konf.pdf
- Спіріна, Леся Олексіївна (2019) Development of scientific thinking and formation of pupils' moral and civic values at the chemistry lessons In: «Освіта ХХІ століття: теорія, практика, перспективи» : матеріали Першої міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Київ, 18 квіт. 2019 р. Дидактика: теорія і практика . Фенікс, м. Київ, Україна, pp. 242-245. |
|