Запис Детальніше

Міжпредметна інтеграція на уроках художньо-естетичного циклу: особливості реалізації

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715684/
 
Title Міжпредметна інтеграція на уроках художньо-естетичного циклу: особливості реалізації
Intersubject integration at the lessons of the artistic and aesthetic cycle: features of realization
 
Creator Таран, Валентина Леонідівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description Автор розглядає особливості реалізації міжпредметної інтеграція на уроках художньо-естетичного циклу. Різні методи та прийоми використовуються під час проведення інтегративних уроків художньо-естетичного циклу, що позитивно впливає на мотивацію учнів, формує пізнавальний інтерес, цілісну наукову картину світу, дає змогу розглядати предмети, явища з кількох сторін: теоретичної, практичної, прикладної.
The author considers the peculiarities of the implementation of intersubject integration at the lessons of the artistic and aesthetic cycle. Different methods and techniques are used during the implementation of integrated lessons of the artistic and aesthetic cycle, which positively affects the motivation of students, forms cognitive interest, a comprehensive scientific picture of the world, makes it possible to examine subjects, phenomena from several aspects: theoretical, practical, applied.
 
Publisher Фенікс
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715684/1/Taran_19_DTiP_Konf.pdf
- Таран, Валентина Леонідівна (2019) Intersubject integration at the lessons of the artistic and aesthetic cycle: features of realization In: «Освіта ХХІ століття: теорія, практика, перспективи» : матеріали Першої міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Київ, 18 квіт. 2019 р. Дидактика: теорія і практика . Фенікс, м. Київ, Україна, pp. 247-250.