Міжпредметні зв’язки – ключовий чинник осучаснення педагогічних технологій профільного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715691/
|
|
Title |
Міжпредметні зв’язки – ключовий чинник осучаснення педагогічних технологій профільного навчання
Intersubject communications as key factor in the modernization of the pedagogical technologies of profile education |
|
Creator |
Жукова, Алла Георгіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Автор розглядає міжпредметні зв’язки як ключовий чинник осучаснення педагогічних технологій профільного навчання. Учителі, методисти усвідомлюють, що зв’язки між предметами надають процесу навчання нову якість, ці зв’язки є ефективним засобом комплексного розв’язання освітніх завдань через узагальнення й систематизацію знань, формування загальнонавчальних умінь, підвищення пізнавального інтересу учнів.
The author considers interdisciplinary connections as a key factor in the modernization of the pedagogical technologies of profile education. Teachers, methodologists realize that the intersubjects communications give the learning process a new quality, these links are an effective means of solving educational problems through generalization and systematization of knowledge, the formation of general learning abilities, and raising pupils' cognitive interest. |
|
Publisher |
Фенікс
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715691/1/Zhukova_19_DTiP_Konf.pdf
- Жукова, Алла Георгіївна (2019) Intersubject communications as key factor in the modernization of the pedagogical technologies of profile education In: «Освіта ХХІ століття: теорія, практика, перспективи» : матеріали Першої міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Київ, 18 квіт. 2019 р. Дидактика: теорія і практика . Фенікс, м. Київ, Україна, pp. 70-75. |
|