Запис Детальніше

Аналіз результатів дослідження проблеми формування готовності майбутніх учителів до використання здоров'язбережувальних технологій у початковій школі

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27364/
 
Title Аналіз результатів дослідження проблеми формування готовності майбутніх учителів до використання здоров'язбережувальних технологій у початковій школі
Анализ результатов исследования проблемы формирования готовности будущих учителей к использованию здоровьесберегательных технологий в начальной школе
The analysis of results of research of the problem of formation of readiness of future teachers to use health saving technologies in primary school
 
Creator Бондаренко, Геннадій Леонідович
Ващенко, Олена Миколаївна
 
Subject Index Copernicus
Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
 
Description У статті розкрито актуальність, теоретичне та практичне значення проблеми формування готовності майбутніх учителів до використання здоров'язбережувальних технологій у початковій школі, що пов 'язано з виникненням у педагогіці нового напряму - здоров'язбережувальна освіта, в основу якої покладено ідею пріоритетності здоров'я всіх суб'єктів освітнього процесу, що дозволяє забезпечити оптимальну життєдіяльність як педагога, так і учнів.
В статье раскрыты актуальность, теоретическое и практическое значение проблемы формирования готовности будущих учителей к использованию здоровьесберегательных технологий в начальной школе, что повязкам связано с возникновением в педагогике нового направления - здоровьесберегательное образование, в основу которой положена идея приоритетности здоровья всех субъектов образовательного процесса, позволяет обеспечить оптимальную жизнедеятельность как педагога, так и учеников.
It is proved that formation of future teachers of readiness to use of health saving technologies is an integral system of education, which includes the focus on such an activity, as well as professional preparedness for introduction of health saving technologies into the educational process of primary school.
The article reveals the relevance, theoretical and practical significance of the problem of formation of readiness of future teachers to use health saving technologies in primary school, which is associated with the emergence of a new direction in pedagogy - health saving education, which is based on the idea of top priority of health of all subjects of educational process, which allows to provide the optimal livelihoods of both the teacher and students.
The purpose of the article is to review the results of the theoretical and empirical research on the identified problem, which allowed to experimentally test the effectiveness of developed and tested pedagogical conditions for formation of readiness of future teachers to use health saving technologies in primary school.
Authors used a complex of interrelated methods during the research: theoretical - analysis, synthesis, generalization of scientific literature, educational and methodological sources on the research problem; empirical - questionnaires, tests, conversations, modeling of pedagogical situations, pedagogical experiment; statistical - methods of data compilation and processing.
 
Publisher Гуманістично-природничий університет ім. Яна Длугоша в місті Ченстохові (Польща)
 
Date 2019
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27364/1/H_Bondarenko_O_Vashchenko_ARDPFHMUVZTPSH_2019.pdf
Бондаренко, Геннадій Леонідович та Ващенко, Олена Миколаївна (2019) Аналіз результатів дослідження проблеми формування готовності майбутніх учителів до використання здоров'язбережувальних технологій у початковій школі Міжнародний науковий журнал "Освіта і наука" (1(26)). с. 83-88. ISSN 2617-0833; 2617-0841