Запис Детальніше

Улучшение летно-технических характеристик учебно-тренировочного самолета на основе выбора и замены двигателя силовой установки

Наукові видання Харківського національного університету Повітряних Сил

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Улучшение летно-технических характеристик учебно-тренировочного самолета на основе выбора и замены двигателя силовой установки
Покращення льотно-технічних характеристик навчально-тренувального літака на основі вибору та заміни двигуна силової установки
Improving the trainer aircraft performance characteristics by selecting and replacing the propulsion engine
 
Creator В.В. Логинов
И.Ф. Кравченко
А.В. Еланский
С.И. Смык
В.В. Логінов
І.Ф. Кравченко
О.В. Єланський
С.І. Смик
V.V. Loginov
I.F. Kravchenko
A.V. Yelansky
S.I. Smyk
 
Subject Військово-технічні проблеми
УДК 621.45.02.024:05.054
самолет Л-39, двигатель, силовая установка, интеграция, согласование характеристик, учебно-тренировочный самолет, учебно-боевой самолет
літак Л-39, двигун, силова установка, інтеграція, погодження характеристик, навчально-тренувальний літак, навчально-бойовий літак
L-39 aircraft, engine, propulsion, integration, adjustment of characteristics, trainer aircraft, battle trainer aircraft
 
Description В статье рассмотрен подход к решению задачи улучшения летно-технических характеристик учебно-тренировочного самолета на основе выбора и замены двигателя силовой установки. Проведены расчетные исследования летно-технических характеристик самолета Л-39 с различными вариантами двигателей: АИ-25ТЛ (базовый вариант), АИ-25ТЛШ, АИ-222-25, АИ-222-28. Характеристики самолета исследовались на основе типовых задач, решаемых при тренировке летного состава: полет по кругу, полет по маршруту, полет на пилотаж, выполнение ударной задачи. Результаты исследования показали, что для самолета Л-39 двигатели АИ-222-25 и АИ-222-28 являются избыточными по тяге. Для улучшения летно-технических характеристик самолета Л-39 рациональным является применение двигателя с тягой в диапазоне 20,6 – 21,6 кН. Повышенная тяговооруженость самолета с двигателями семейства АИ-222 позволит дополнительно разместить точки подвески вооружения и увеличить взлетную массу самолета. Показано, что самолет типа Л-39 с двигателями семейства АИ-222 может быть доведен до уровня учебно-боевого или легкого боевого самолета.
В статті розглянутий підхід до вирішення задачі покращення льотно-технічних характеристик навчально-тренувального літака на основі вибору та заміни двигуна силової установки. Проведені розрахункові дослідження льотно-технічних характеристик літака Л-39 з різними варіантами двигунів: АІ-25ТЛ (базовий варіант), АІ-25ТЛШ, АІ-222-25, АІ-222-28. Характеристики літака досліджувались на основі типових задач, що вирішуються при тренуванні льотного складу: політ по кругу, політ по маршруту, політ на пілотаж, виконання ударної задачі. Результати досліджень показали, що для літака Л-39 двигуни АІ-222-25 та АІ-222-28 є надлишковими по тязі. Для покращення льотно-технічних характеристик літака Л-39 раціональним є застосування двигуна з тягою в діапазоні 20,6 – 21,6 кН. Підвищена тягоозброєність літака з двигунами сімейства АІ-222 дозволить розмістити допоміжні точки підвіски озброєння та збільшити злітну масу літака. Показано, що літак типу Л-39 з двигунами сімейства АІ-222 може бути доведений до рівня навчально-бойового або легкого бойового літака.
The article examines an approach to improving the trainer aircraft performance characteristics by selecting and replacing the propulsion engine. There are calculations of aircraft L-39 performance characteristics depending on different engine versions: AI-25TL (basic option), AI-25TLSH, AI-222-25, AI-222-28. The aircraft characteristics were examined based on the standard tasks to be solved when training the flight personnel: circuit flying, en-route flight, piloting and performing a battle task. According to the study results, engines AI-222-25 and AI-222-28 are excessive in term of the thrust for L-39. To improve aircraft L-39 performance characteristics, it is expedient to use an engine with the thrust from 20,6-21,6 kN. Increased thrust/weight ratio of the aircraft equipped with AI-222 line engines will make it possible to provide for additional weapon stations and increase the take-off mass of the aircraft. The article points out that L-39 aircrafts equipped with AI-222 engines can be upgraded t the level of a battle trainer or light combat aircraft.
 
Publisher Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба
Харьковский национальный университет Воздушных Сил им. И. Кожедуба
Kharkiv national Air Force University named after I. Kozhedub
 
Date 2012
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/1943
 
Source Системи озброєння і військова техніка. — 2012. — № 1(29). 60-67
Системы вооружения и военная техника. — 2012. — № 1(29). 60-67
Systems of Arms and Military Equipment. — 2012. — № 1(29). 60-67
1997-9568
 
Language rus
 
Relation http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/1943/soivt_2012_1_16.pdf