Улучшение летно-технических характеристик учебно-тренировочного самолета на основе выбора и замены двигателя силовой установки
Наукові видання Харківського національного університету Повітряних Сил
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Улучшение летно-технических характеристик учебно-тренировочного самолета на основе выбора и замены двигателя силовой установки
Покращення льотно-технічних характеристик навчально-тренувального літака на основі вибору та заміни двигуна силової установки Improving the trainer aircraft performance characteristics by selecting and replacing the propulsion engine |
|
Creator |
В.В. Логинов
И.Ф. Кравченко А.В. Еланский С.И. Смык В.В. Логінов І.Ф. Кравченко О.В. Єланський С.І. Смик V.V. Loginov I.F. Kravchenko A.V. Yelansky S.I. Smyk |
|
Subject |
Військово-технічні проблеми
УДК 621.45.02.024:05.054 самолет Л-39, двигатель, силовая установка, интеграция, согласование характеристик, учебно-тренировочный самолет, учебно-боевой самолет літак Л-39, двигун, силова установка, інтеграція, погодження характеристик, навчально-тренувальний літак, навчально-бойовий літак L-39 aircraft, engine, propulsion, integration, adjustment of characteristics, trainer aircraft, battle trainer aircraft |
|
Description |
В статье рассмотрен подход к решению задачи улучшения летно-технических характеристик учебно-тренировочного самолета на основе выбора и замены двигателя силовой установки. Проведены расчетные исследования летно-технических характеристик самолета Л-39 с различными вариантами двигателей: АИ-25ТЛ (базовый вариант), АИ-25ТЛШ, АИ-222-25, АИ-222-28. Характеристики самолета исследовались на основе типовых задач, решаемых при тренировке летного состава: полет по кругу, полет по маршруту, полет на пилотаж, выполнение ударной задачи. Результаты исследования показали, что для самолета Л-39 двигатели АИ-222-25 и АИ-222-28 являются избыточными по тяге. Для улучшения летно-технических характеристик самолета Л-39 рациональным является применение двигателя с тягой в диапазоне 20,6 – 21,6 кН. Повышенная тяговооруженость самолета с двигателями семейства АИ-222 позволит дополнительно разместить точки подвески вооружения и увеличить взлетную массу самолета. Показано, что самолет типа Л-39 с двигателями семейства АИ-222 может быть доведен до уровня учебно-боевого или легкого боевого самолета.
В статті розглянутий підхід до вирішення задачі покращення льотно-технічних характеристик навчально-тренувального літака на основі вибору та заміни двигуна силової установки. Проведені розрахункові дослідження льотно-технічних характеристик літака Л-39 з різними варіантами двигунів: АІ-25ТЛ (базовий варіант), АІ-25ТЛШ, АІ-222-25, АІ-222-28. Характеристики літака досліджувались на основі типових задач, що вирішуються при тренуванні льотного складу: політ по кругу, політ по маршруту, політ на пілотаж, виконання ударної задачі. Результати досліджень показали, що для літака Л-39 двигуни АІ-222-25 та АІ-222-28 є надлишковими по тязі. Для покращення льотно-технічних характеристик літака Л-39 раціональним є застосування двигуна з тягою в діапазоні 20,6 – 21,6 кН. Підвищена тягоозброєність літака з двигунами сімейства АІ-222 дозволить розмістити допоміжні точки підвіски озброєння та збільшити злітну масу літака. Показано, що літак типу Л-39 з двигунами сімейства АІ-222 може бути доведений до рівня навчально-бойового або легкого бойового літака. The article examines an approach to improving the trainer aircraft performance characteristics by selecting and replacing the propulsion engine. There are calculations of aircraft L-39 performance characteristics depending on different engine versions: AI-25TL (basic option), AI-25TLSH, AI-222-25, AI-222-28. The aircraft characteristics were examined based on the standard tasks to be solved when training the flight personnel: circuit flying, en-route flight, piloting and performing a battle task. According to the study results, engines AI-222-25 and AI-222-28 are excessive in term of the thrust for L-39. To improve aircraft L-39 performance characteristics, it is expedient to use an engine with the thrust from 20,6-21,6 kN. Increased thrust/weight ratio of the aircraft equipped with AI-222 line engines will make it possible to provide for additional weapon stations and increase the take-off mass of the aircraft. The article points out that L-39 aircrafts equipped with AI-222 engines can be upgraded t the level of a battle trainer or light combat aircraft. |
|
Publisher |
Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба
Харьковский национальный университет Воздушных Сил им. И. Кожедуба Kharkiv national Air Force University named after I. Kozhedub |
|
Date |
2012
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/1943
|
|
Source |
Системи озброєння і військова техніка. — 2012. — № 1(29). 60-67
Системы вооружения и военная техника. — 2012. — № 1(29). 60-67 Systems of Arms and Military Equipment. — 2012. — № 1(29). 60-67 1997-9568 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/1943/soivt_2012_1_16.pdf
|
|