Запис Детальніше

До проблеми розрахунку теплообміну і опору тертя надзвукових осесиметричних об’єктів в умовах працюючих двигунів РДТП за наявності в пристінному прикордонному шарі ламінарно-турбулентного переходу, ефекту стисловості і неізотермічності

Наукові видання Харківського національного університету Повітряних Сил

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title До проблеми розрахунку теплообміну і опору тертя надзвукових осесиметричних об’єктів в умовах працюючих двигунів РДТП за наявності в пристінному прикордонному шарі ламінарно-турбулентного переходу, ефекту стисловості і неізотермічності
К проблеме расчета теплообмена и сопротивления трения сверхзвуковых осесимметричных объектов в условиях работающих двигателей РДТТ при наличии в пристеночном пограничном слое ламинарно-турбулентного перехода, эффекта сжимаемости и неизотермичности
The problem of calculation of heat transfer and friction resistance of supersonic axisymmetric objects under the solid propelland engines operating in the presence of parietall boundary layer laminar-turbulent transition and non-isothermal compressibiliti
 
Creator А.М. Павлюченко
О.М. Шийко
А.Н. Шийко
А.М. Павлюченко
А.N. Shiyko
A.M. Pavlyuchenko
 
Subject Теоретичні основи розробки систем озброєння
УДК 532.526
аеродинамічний опір тертя, аеродинамічний нагрів, прикордонний шар, ламінарно-турбулентний перехід, турбулентні плями Емонса, коефіцієнт переміжності, асимптотична теорія турбулентного прикордонного шару, льотний експеримент, температура стінки, граничні числа Рейнольдса.
аэродинамическое сопротивление трения, аэродинамический нагрев, пограничный слой, ламинарно-турбулентный переход, турбулентные пятна Эммонса, коэффициент перемежаемости, асимптотическая теория турбулентного пограничного слоя, летный эксперимент, температура стенки, граничные числа Рейнольдса
aerodynamic resistance of friction, heat, the aerodynamic boundary layer, laminar-turbulent transition and turbulent stains of Emmon’s, the flight experiment, temperature of wall, boundary Reynolds number
 
Description Проведено аналіз проблем ламінарно-турбулентного переходу в пристінних прикордонних шарах, а також масштабних ефектів при дослідженні ламінарно-турбулентного переходу в аеродинамічних трубах. Описується методика та надаються результати льотних аерофізичних досліджень чисел Рейнольдса початку переходу на головній частині льотного аерофізичного комплексу «Облако» при наявності теплообміну і працюючих двигунів РДТП. Приведені результати розрахунків аеродинамічного нагріву та локального коефіцієнту тертя на поверхні головної частини реактивного снаряда ОФ-2. На підставі проведених льотних досліджень та розрахунків робиться висновок про доцільність використання теорії турбулентних плям Емонса при розрахунках аеродинамічного нагріву і опору тертя в зоні ламінарно-турбулентного переходу. При наявності турбулентного режиму обтікання використовується асимптотична теорія турбулентного прикордонного шару С. С. Кутателадзе і А. І. Леонтьєва, що враховує ефекти стисливості та неізотермічності в прикордонному шарі.
Проведен анализ проблем ламинарно-турбулентного перехода в пристенных пограничных слоях, а также масштабных эффектов при исследовании ламинарно-турбулентного перехода в аэродинамических трубах. Описывается методика и предоставляются результаты летных аэрофизических исследований чисел Рейнольдса начала перехода на головной части летного комплекса «Облако» при наличии теплообмена и работающих двигателей РДТТ. Приведены результаты расчетов аэродинамического нагрева и локального коэффициента трения на поверхности головной части реактивного снаряда ОФ-21. На основании проведенных летных исследований и расчетов делается вывод о целесообразности использования теории турбулентных пятен Эммонса при расчетах аэродинамического нагрева и сопротивления трения в зоне ламинарно–турбулентного перехода. При наличии турбулентного режима обтекания используется асимптотическая теория турбулентного пограничного слоя С. С. Кутателадзе и А. И. Леонтьева, которая учитывает эффекты сжимаемости и неизотермичности в пограничном слое.
The analysis of problems of laminar-turbulent transition in front of boundary layers, as well as large-scale effects in the study of laminar-turbulent transition in wind tunnels. Describes the methods and results of flight research Reynolds numbers began moving to the head of the flight of "cloud" in the presence of heat exchange and running engines of SRM. The results of calculations of aerodynamic heating and local coefficient of friction on the surface of the head of a missile ОФ-21. On the basis of flight research and calculations suggest the usefulness of theory of turbulent spots of Èmmon’s calculations of aerodynamic heating and friction resistance in the laminar-turbulent transition.
 
Publisher Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба
Харьковский национальный университет Воздушных Сил им. И. Кожедуба
Kharkiv national Air Force University named after I. Kozhedub
 
Date 2013
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/2289
 
Source Системи озброєння і військова техніка. — 2013. — № 4(36).
Системы вооружения и военная техника. — 2013. — № 4(36).
Systems of Arms and Military Equipment. — 2013. — № 4(36).
1997-9568
 
Language ukr
 
Relation http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/2289/soivt_2013_4_25.pdf