The decision-making process for military operations in the ground forces of the armed forces of the NATO countries
Озброєння та військова техніка
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
The decision-making process for military operations in the ground forces of the armed forces of the NATO countries
Процесс принятия решения на ведение боевых действий в сухопутных войсках вооруженных сил стран НАТО Процес прийняття рішення на ведення бойових дій в сухопутних військах збройних сил країн НАТО |
|
Creator |
Поліщук, Л.
Климович, О. К. Богуцький, С. М. Пащетник, О. Д. |
|
Subject |
decision-making process
courses of action military command procedure military decision making process процесс принятия решения вариант боевых действий процедура военного руководства процесс принятия военных решений процес прийняття рішення варіант бойових дій процедура військового керівництва процес прийняття військових рішень |
|
Description |
The article presents the procedure for making military decisions in the Ground forces of the Armed forces of NATO countries according to their standards. The purpose of the article is to improve the process of making military decisions in the Armed Forces of Ukraine through the use of the order of making military decisions in the armed forces of the NATO countries with their standards. The process of making military decisions is a planning methodology that integrates the activities of the commander, the headquarters in order to understand the situation and combat task, the development and comparison of hostilities, the choice of a courses of action, and the development of an operational plan or order to perform combat task. For a detailed analysis of combat variants, a military game is considered, during which the visualization of the course of operations is taken into account, taking into account the strengths of its troops and their location, the enemy’s capabilities and possible variants of combat operations, the impact and needs of the civilian population in the area of the operation, as well as other aspects of the situation. The result of the war game is a refined version of the fighting, a matrix of synchronization completed, as well as a decision support template and a decision support matrix for each version of the fighting. The general method that helps the commander to make the best decision is the matrix of decisions, which is the tool for a careful and logical comparison and evaluation of the courses of action. The synchronization table shows how their troops for a specific action are synchronized in time, space and purpose in relation to the variant of enemy combat operations or other events. To determine the effectiveness and effectiveness of options for the resolution of hostilities in their comparison, the criteria for their evaluation have been determined. The most complex form of conducting a military game is a modern simulation model for the control of troops and weapons is required. Regardless of the form of conduct, each critical event within the framework of the courses of action must be played out through the actions of its troops and counter forces to the enemy.
В статье представлены порядок принятия военных решений в Сухопутных войсках Вооруженных Сил НАТО по их стандартам. Для детального анализа вариантов боевых действий рассмотрена военная игра, в ходе которой проводится визуализация хода операций, учитывая сильные стороны своих войск и их расположение, возможности противника и возможные его варианты боевых действий, влияние и потребности гражданского населения в районе операции, а также другие аспекты обстановки. Результатом военной игры является уточненный вариант боевых действий, заполненная матрица синхронизации, а также шаблон поддержки принятия решения и матрица поддержки решения для каждого варианта боевых действий. У статті представлено порядок прийняття військових рішень у Сухопутних військах Збройних Сил країн НАТО за їх стандартами. Для детального аналізу варіантів бойових дій розглянута воєнна гра, в ході якої проводиться візуалізація ходу операцій, враховуючи сильні сторони своїх військ і їх розташування, можливості противника та можливі його варіанти бойових дій, вплив і потреби цивільного населення в районі операції, а також інші аспекти обстановки. Результатом воєнної гри є уточнений варіант бойових дій, заповнена матриця синхронізації, а також шаблон підтримки прийняття рішення і матриця підтримки рішення для кожного варіанту бойових дій. |
|
Publisher |
Central Scientific Research Institute of Armaments and Military Equipment of Armed Forces of Ukraine
|
|
Date |
2018-12-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття рецензированная статья reviewed article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.cndiovt.com.ua/article/view/44
10.34169/2414-0651.2018.4(20).3-8 |
|
Source |
Озброєння та військова техніка; Том 20 № 4 (2018); 3-8
Вооружение и военная техника; Том 20 № 4 (2018); 3-8 Weapons and military equipment; Vol 20 No 4 (2018); 3-8 2663-5550 2414-0651 10.34169/2414-0651.2018.4(20) |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.cndiovt.com.ua/article/view/44/48
|
|
Rights |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
|
|