Determination of rational kinematic parameters of rotation of a car with a dynamic or combined turning control method
Озброєння та військова техніка
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Determination of rational kinematic parameters of rotation of a car with a dynamic or combined turning control method
Определение рациональных кинематических параметров поворота автомобиля при динамическом или комбинированном способе управления поворотом Визначення раціональних кінематичних параметрів повороту автомобіля при динамічному або комбінованому способі управління поворотом |
|
Creator |
Никорчук, А. І.
|
|
Subject |
car linear speed
maximum turning moment linear and angular acceleration drive wheels traction dynamic states of the left and right drive axle wheels horizontal load redistribution between wheels линейная скорость автомобиля максимальный поворачивающий момент линейное и угловое ускорения сцепление ведущих колес с дорогой динамические состояния левого и правого колес ведущего моста перераспределение горизонтальной нагрузки между колесами лінійна швидкість автомобіля максимальний повертає момент лінійне і кутове прискорення зчеплення ведучих коліс з дорогою динамічні стану лівого і правого коліс ведучого моста перерозподіл горизонтального навантаження між колесами |
|
Description |
For the first time the limit on the condition of steady rotation is determined by the dynamic or combined method of linear speed of the car, as well as the linear speed of the car, which provides the maximum turning point, the linear and angular acceleration values which are limiting on the condition of coupling of the driving wheels of the car with the road at different dynamic states of the left and right wheels of the leading car axle due to redistribution of the horizontal load between the specified wheels.
Впервые определена предельная по условию устойчивого поворота динамическим или комбинированным способом линейная скорость автомобиля, а также линейная скорость автомобиля, при которой обеспечивается максимальный поворачивающий момент, величины линейного и углового ускорения, являющиеся предельными по условию сцепления ведущих колес автомобиля с дорогой при различных динамических состояниях левого и правого колес ведущего моста автомобиля вследствие перераспределения горизонтальной нагрузки между указанными колесами. Вперше визначена гранична за умовою стійкого повороту динамічним або комбінованим способом лінійна швидкість автомобіля, а також лінійна швидкість автомобіля, при якій забезпечується максимальний повертаючий момент, величини лінійного і кутового прискорення, що є граничними за умовою зчеплення ведучих коліс автомобіля з дорогою при різних динамічних станах лівого і правого коліс ведучого моста автомобіля внаслідок перерозподілу горизонтального навантаження між зазначеними колесами. |
|
Publisher |
Central Scientific Research Institute of Armaments and Military Equipment of Armed Forces of Ukraine
|
|
Date |
2016-03-29
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття рецензированая статья reviewed article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.cndiovt.com.ua/article/view/163
10.34169/2414-0651.2016.1(9).32-36 |
|
Source |
Озброєння та військова техніка; Том 9 № 1 (2016); 32-36
Вооружение и военная техника; Том 9 № 1 (2016); 32-36 Weapons and military equipment; Vol 9 No 1 (2016); 32-36 2663-5550 2414-0651 10.34169/2414-0651.2016.1(9) |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.cndiovt.com.ua/article/view/163/175
|
|
Rights |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
|
|