«Беспилотник» в фугоидном полете
Озброєння та військова техніка
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
«Беспилотник» в фугоидном полете
“Беспилотник” в фугоидном полете “Drone” in fugoid fl ight |
|
Creator |
Сілков, В.
Жевтюк, А. Воробьев, Н. |
|
Subject |
speed stability
long-period movement oscillation frequency attenuation degree LA stall устойчивость по скорости длиннопериодическое движение частота колебаний степень затухания сваливание ЛА стійкість по швидкості довгоперіодичний рух частота коливань ступінь загасання звалювання ЛА |
|
Description |
В статье рассмотрены особенности устойчивости полета беспилотного летательного апарата (БпЛА) по скорости, обоснованы критерии и границы устойчивого полета, приведеныпоказатели фугоидного движения БпЛА. Устойчивость рассматривалась в двух практически важных режимах полета: в крейсерском полете по заданному маршруту и в свободномдвижении при невмешательстве оператора в управление. Показаны особенности полета на первых и вторых режимах, обоснованы причины потери устойчивости, разработаны рекомендации по выводу летательного аппарата из критической ситуации на безопасные скорости.
У статті розглянуто особливості стійкості польоту безпілотного літального апарата (БПЛА) по швидкості, обґрунтовано критерії і межі стійкого польоту, пріведенипоказателі фугоідного руху БПЛА. Стійкість розглядалася в двох практично важливих режимах польоту: в крейсерському польоті по заданому маршруту і в свободномдвіженіі при невтручанні оператора в управління. Показано особливості польоту на перших і других режимах, обгрунтовані причини втрати стійкості, розроблено рекомендації щодо виведення літального апарату з критичної ситуації на безпечні швидкості. The article describes the features of the flight stability of an unmanned aerial vehicle (UAV) in terms of speed, substantiates the criteria and limits of a stable flight, and provides indicators of the fugoid motion of UAVs. Stability was considered in two practically important flight modes: in a cruise flight along a given route and in free movement with non-interference of the operator in control. The features of the flight in the first and second modes are shown, the reasons for the loss of stability are substantiated, recommendations are developed for taking the aircraft out of the critical situation to safe speeds. |
|
Publisher |
Central Scientific Research Institute of Armaments and Military Equipment of Armed Forces of Ukraine
|
|
Date |
2019-03-26
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензированная статья рецензована стаття reviewed article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.cndiovt.com.ua/article/view/373
10.34169/2414-0651.2019.1(21).59-66 |
|
Source |
Озброєння та військова техніка; Том 21 № 1 (2019); 59-66
Вооружение и военная техника; Том 21 № 1 (2019); 59-66 Weapons and military equipment; Vol 21 No 1 (2019); 59-66 2663-5550 2414-0651 10.34169/2414-0651.2019.1(21) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
https://journal.cndiovt.com.ua/article/view/373/289
|
|
Rights |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
|
|