Запис Детальніше

Система розрахункових задач і вправ з хімії як засіб розвитку інтелектуальних умінь школярів у класах хіміко-біологічного профілю

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Система розрахункових задач і вправ з хімії як засіб розвитку інтелектуальних умінь школярів у класах хіміко-біологічного профілю
 
Creator Березан, Ольга Веніамінівна
 
Subject хімія
система задач та вправ
інтелектуальні уміння
навчально-методичний комплект
chemistry
system оf problems and exercises
intellectual skills
a set of teaching aids
373.5.016:54:371.388+371.315.6
 
Description Дисертація присвячена проблемі створення системи розрахункових задач та вправ для учнів класів хіміко-біологічних профілю та методичної системи її використання в процесі навчання хімії, орієнтованих на формування інтелектуальних умінь.
Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в педагогіці та методиці навчання хімії. Теоретично обґрунтовано та практично перевірено методичні засади розробки та впровадження в навчальний процес хіміко-біологічних класів системи задач і вправ, яка сприяє покращенню навчальних досягнень учнів завдяки формуванню вмінь логічно розмірковувати, порівнювати, висловлювати припущення, доводити і заперечувати, узагальнювати, встановлювати нові зв’язки між знаннями, переносити знання й уміння в нові ситуації.
Розроблено методичні рекомендації для вчителів, евристичні приписи для учнів, навчальні посібники, дидактичні матеріали, збірники задач, матеріали для проведення експрес-опитування та тематичного оцінювання, для організації домашніх контрольних робіт.
Формувальним педагогічним експериментом доведено, що впровадження розробленої методичної системи навчання учнів розв’язувати задачі та вправи у шкільну практику підвищує рівень навчальних досягнень учнів та сприяє розвитку логічних інтелектуальних умінь.
The dissertation is devoted to the problem of using calculation problems and exercises in the process of teaching chemistry in the classes of intensive learns Chemistry and Biology with the purpose of the formation and development of the pupils intellectual skills and abilities.
The system of solving problems and doing exercises that makes a systematic approach to the formation of pupil’s intellectual skills and abilities has been worked out and tested experimentally.
The suggested conception of experimental methods points to the main approaches to the question of forming pupil’s intellectual skills and abilities. It states that in the process of pupils self-study work it is necessary to regularly model such educational situations that enable the pupils to analyze, compare. Ponder, prove and dispute, generalize, find cause and consequence, new links, foresee and make conclusions, apply the knowledge and skills they acquired for new contexts, transform information, modify its volume, form and sign system.
Methodical recommendations for teachers, educational manuals, instructive materials, collections of chemical problems for solving, materials for express surveys and thematic evaluation of the pupils skills and abilities, for arranging home control assignments have been compiled in this very article.
The efficiency of the suggested methodical system of problems and exercises has been proved experimentally.
The results of the research can be used for renovating the text books and workbooks in chemistry, post-graduate students.
 
Date 2012-11-04T11:05:39Z
2012-11-04T11:05:39Z
2006
 
Type Other
 
Identifier Березан, Ольга Веніамінівна. Система розрахункових задач і вправ з хімії як засіб розвитку інтелектуальних умінь школярів у класах хіміко-біологічного профілю : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. В. Березан ; наук. кер. Н. Н. Чайченко ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2006. - 20 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1654
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова