Запис Детальніше

Психологічні основи педагогічної взаємодії

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічні основи педагогічної взаємодії
 
Creator Велитченко, Леонід Кирилович
 
Subject педагогічна взаємодія
моделі педагогічної взаємодії
закономірності
структура
механізми педагогічної взаємодії
суб'єкт-суб'єктні зв'язки
суб'єкт-об'єктні зв'язки
спільна діяльність
гомогенні та гетерогенні функціональні системи
особистість
діяльність
установки
свідомість
педагогічний дискурс
діалог
pedagogical interaction
models of pedagogical interaction
rules
structure
machinery of pedagogical interaction
subject-subject
subject-object relations
joint activity
homogeneous
heterogeneous functional systems
personality
activity
consciousness
pedagogical discourse
dialogue
159.371.15
 
Description У дисертації педагогічна взаємодія розглядається як системне явище у педагогічному процесі, яке зазнає впливу з боку соціальної системи у плані статусно-рольових відносин у суспільстві, регламентується нормативними документами у системі освіти, визначається практикою освітнього закладу, реалізується вчителем, діяльність якого є основою для розвитку діяльності учня. Показано, що загальна закономірність педагогічної взаємодії полягає у відтворенні та засвоєнні соціального, групового, міжособистісного досвіду вчителем та учнем. Структуру педагогічної взаємодії утворюють взаємозалежності: освітньої, педагогічної, соціально-психологічної, міжособистісної систем; особистості та діяльності вчителя і учнів, усвідомлення ними інтерактивного досвіду; регулятивних і виконавчих елементів взаємодії.
Докладно розглянуто моделі педагогічної взаємодії, обґрунтовано її визначення як взаємодії, що має особистісно-діяльнісні ознаки, є функцією установок суб'єктів та одержаних результатів, і спрямована на розвиток особистісної та діяльнісної системи учнів. Аргументовано, що формою педагогічної взаємодії є мовленнєва діяльність вчителя та учнів, основним результатом якої є педагогічний дискурс.
Експериментально виявлено психологічні умови формування і розвитку досвідних основ педагогічної взаємодії.
The pedagogical interaction is argued as a multidimensional system phenomenon in the pedagogic process as a part of educational, pedagogical, social psychological, interpersonal systems which formal structure have been expressed in terms of subject-subject and subject-object relations.
The models of pedagogical interaction have been in detail examined. It is a function of the subject’s attitudes and received results oriented on the development of the students personal and activity systems. The basic categories in the pedagogical interaction theory are consciousness, personality, and activity. The pedagogical interaction is based on the activity elements congruence of the teacher and students. The pedagogical interaction is a participant’s self-concepts expansion as a sequence of the activity structure elements. The speech aspect of the pedagogical interaction is determinated by the creating of the pedagogical discourse. The pedagogical interaction is initially combined with the attitudes manifestation of the teacher and students which reflects the assimilated personality and activity patterns. The psychological condition for the interaction attitude forming in the teacher profession acquisition is the identification occurring during the purposeful interactive phenomena observation in the lessons using the system theoretical guiding lines essential for the spontaneous observation transference into the differentiated mental construct.
 
Date 2012-11-04T20:12:29Z
2012-11-04T20:12:29Z
2006
 
Type Other
 
Identifier Велитченко, Леонід Кирилович. Психологічні основи педагогічної взаємодії : автореферат дис. ... докт. психол. наук : 19.00.07 / Л. К. Велитченко ; наук. кер. О. В. Скрипченко ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2006. - 41 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1664
 
Language uk
 
Publisher редакційно-видавничий відділ Ізмаїльського державного гуманітарного університету