Розвиток пізнавальних здібностей дітей старшого дошкільного віку засобами ігрових психотехнік
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Розвиток пізнавальних здібностей дітей старшого дошкільного віку засобами ігрових психотехнік
|
|
Creator |
Улькіна, Тетяна Володимирівна
|
|
Subject |
здібності
пізнавальні здібності креативність обдарованість типи розвитку пізнавальних здібностей пізнавальна активність ігрові психотехнології психотехніки група домінантних показників abilities cognitions creation natural gifts (endowments) types of development of cognitions cognitive activity playing vocational psychology vocational psychology group of dominant indices 159.922.72:371.382 |
|
Description |
Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальному вивченню розвитку пізнавальних здібностей у старших дошкільників засобами ігрових психотехнік. Уточнено поняття “пізнавальні здібності”, виявлено “Обдарований”, “Високий”, “Помірний”, “Помірно-знижений” інтегровані типи та дев’ять синтезів поєднань компонентів всередині кожного інтегрованого типу розвитку пізнавальних здібностей у дітей старшого дошкільного віку. Виявлено, що пізнавальні здібності дітей старшого дошкільного віку є інтегрованим типом здібностей, які є аналогом загальних здібностей та виступають синтетичним проявом рівня творчих можливостей дитини (творчий компонент або креативність), рівня пізнавального розвитку (інтелектуальний компонент), її пізнавальної активності, зацікавленості та научуваності (поведінково-результативний компонент). Обґрунтовано основи психолого-педагогічного забезпечення оптимізації розвитку пізнавальних здібностей у старших дошкільників. Розроблено та апробовано розвивально-психокорекційну програму розвитку пізнавальних здібностей засобами ігрових психотехнік у старших дошкільників.
Research of dissertation is devoted to theoretical-experimental learning of development of cognitions of the children under school age by the use of playing vocational psychology. The conception “cognitions” was specified, it was determined that “gifted”, “high”, “moderate”, “moderate-lowering” are integral types of development and it was determined nine syntheses of combinations, the component inside every integral type of determined of cognitions of the children under school age. It is determined that cognitions are integral basis abilities of the children that include such components: degree of thinking, mnemonic, perceptional constituents; degree of the children’s teaching; cognitions as systematic behavior manifestation of cognitions that nesitates in curiosity and interest of the child; degree of child’s ability for research and inclination to successful and creative decision of creative tasks. Principles of psychological-pedagogical ensuring of optimization of development of cognitions of the children under school age were explained (proved)/ It was worked out and tasted the developing – psychocorrectional program of development of cognitions by the use of playing vocational psychology by the children under school age. |
|
Date |
2012-11-29T22:18:21Z
2012-11-29T22:18:21Z 2006 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Улькіна, Тетяна Володимирівна. Розвиток пізнавальних здібностей дітей старшого дошкільного віку засобами ігрових психотехнік : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т. В. Улькіна ; наук. кер. Н. І. Пов’якель ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2006. — 27 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1854 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
|
|