Запис Детальніше

Громадянська освіта: утопії, моделі, філософії

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Громадянська освіта: утопії, моделі, філософії
 
Creator Клепко, С.
 
Subject громадянська освіта
утопії громадянської освіти
моделі громадянської освіти
Civic Education
utopias of Civic Education
models of Civic Education
 
Description У статті досліджується громадянська освіта як
гуманітарна технологія, з'ясовуються її концеп туальні засади, реально діючі моделі та можливі її філософські обґрунтування за умов ризику, реанімації і фрустрації демократії. Детермінація розвитку громадянської освіти обумовлюється суспільними ідеалами і установками громадянського суспільства
на зцілення «демократичного здоров'я» суспільства. Аналізуючи «необхідні утопії» громадянської освіти — «громадянське суспільство» і «відкрите суспільство», які підтримують парадигму прав людини і зміну уявлень про сучасне призначення держави, автор встановлює реальні моделі громадянської освіти, які практикуються в українській освіті — етатистську, національно патріотичну і демократичну. На цих засадах розглядаються особливості впровадження громадянської освіти у вищій школі і здійснюється експлікація філософії громадянської освіти в умовах глобалізації освіти як «університетупідприємства». Автор доводить, що за цих умов громадянська освіта повинна здійснюватися в парадигмі багатовимірної
громадянськості, а її філософія постає як вирішення проблеми автентичності людини і врахування когнітивної природи влади. У заключній частині статті автор на засадах метаметодології П. Бурд'є моделює некартезіанську педагогіку громадянської освіти, що визначає актуальні напрями освітньої політики на основі переусвідомлення основних меж і ролей «акторів» освіти.
Civic education as humanitarian technology, its conceptual bases is inves tigated in the article. It is determined the real working models and philosophi cal substantiation of civic education under the conditions of risk, reanimation and frustration of the democratic development of society. Analyzing such «nec
essary utopias» of civic education as «civil society» and «open society», which support the paradigm of human rights and modern mission of the state in a social order, it is determined the real models of civic education used in the Ukrainian education: etatistic, national patriotic and democratic. It is shown
the peculiarities of implementation of civic education in the Higher Education School. It is conducted the explication of Philosophy of civic education as a paradigm of multidimensional civicism under the conditions of educational globalization and establishment of the «university enterprise», and also as a solution to the problem of personal authenticity based on cognitive nature of power. It is proved that determination of the civic education development is caused by the public ideals and orientations of civil society to keep its «demo cratic health». Pierre Bourdieu's meta methodology for modeling of the non
cartesian pedagogy of civic education, which determines the actual directions of
educational policy and re comprehension of the role of educational actors, is used in the final part of the article.
 
Date 2013-03-18T22:41:51Z
2013-03-18T22:41:51Z
2005
 
Type Article
 
Identifier Клепко С. Громадянська освіта: утопії, моделі, філософії / С. Клепко // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2005, №1. - С. 86-115
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2408
 
Language uk
 
Publisher Видавництво "Майстер-клас"