Теоретико-методичні засади модернізації початкової музичної освіти в Україні
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Теоретико-методичні засади модернізації початкової музичної освіти в Україні
|
|
Creator |
Турчин, Тамара Миколаївна
|
|
Subject |
модернізація
початкова загальна музична освіта національне виховання культурологія modernization elementary music education national upbringing culturology [376-056. 45: 78 (477)] (043.5) |
|
Description |
Дисертаційне дослідження присвячене актуальній проблемі осучаснення існуючої системи початкової загальної музичної освіти. В процесі дослідження встановлено, що модернізація освіти – це процес і результат продукування, обґрунтування та впровадження прогресивних змін до неї, зумовлених вимогами сучасності за ступенем музичної освіченості молодших школярів. З’ясовано сучасний стан початкової загальної музичної освіти, рівень музичної освіченості молодших школярів, визначено критерії їхньої музичної освіченості (мотиваційний, когнітивний, емоційно-оцінний, творчий), їх показники та рівні. На основі аналізу наукової літератури, вивчення і узагальнення практичного досвіду виявлено резерви суттєвого оновлення і удосконалення музичної освіти молодших школярів відповідно до нинішніх умов розвитку суспільства. У дослідженні визначено провідний підхід до модернізації початкової загальної музичної освіти в Україні, в основу якого покладено ідею гуманно-естетичного розвитку особистості. Запропоновано організаційно- методична модель модернізації початкової загальної музичної освіти, що включає: з’ясування мети початкової загальної музичної освіти, визначення її оновленого змісту, принципів, педагогічних умов, методів, форм, оптимальної послідовності музичного навчання учнів початкової школи, внесення інноваційних змін до оцінювання результатів музичного навчання учнів. Запроваджено розробку оновлених вимог до оцінювання результатів музичного навчання учнів. Розроблено етапи музичного навчання молодших школярів, які відтворюють динаміку зростання слухацького і виконавського досвіду дітей на основі підсилення їх здатності до емоційно-естетичного осягнення музики, удосконалення аналітично-оцінювальних та активізації творчих дій. У межах вирішення ряду завдань досліджено ефективність впровадження організаційно- методичної моделі удосконалення початкової загальної музичної освіти. Результати експериментальної роботи підтвердили її ефективність та доцільність застосування у загальноосвітніх школах. Основні положення і рекомендації дослідження використані в навчально-виховному процесі учителями музики в початковій школі, науковцями, методистами для подальших досліджень в галузі методики музичного навчання і виховання. Dissertation discusses the problem of modernization of the existing system of elementary music education. The research has established that modernization of education is the process and result of incorporation of progressive changes defined by the modern requirements for the young pupils’ musical education level. The 44 modern status of elementary music education, the music education level of the young pupils has been clarified; the criteria of their music education level assessment have been established (motivation, cognition, emotional judgment, creativity) as well as their ratings. Based on the analysis of the scientific literature and the lessons learned from the practical experience, substantial potential has been found for improvement and renewal of the young pupils’ music education in accordance with the conditions of the modern society. The research had defined the main approach to modernization of the elementary music education in Ukraine, which is based on the idea of humanistic and aesthetic development of personality. A set of organizational and methodological approaches to the modernization of the elementary music education have been suggested. They include: clarification of the elementary music education objectives; definition of its renewed content, principles, pedagogical conditions, methods, forms, optimized sequence of teaching music to young pupils; changes to the estimation of the music learning results. Updated requirements for assessment of the students’ music learning results have been introduced. The stages of young pupils’ music learning have been defined; they reflect the experience that gets accumulated over listening to and performing music based on the enhanced ability for emotional and aesthetical comprehension of the music, improvement of analytical skills and creativity increase. In the course of solving a number of tasks the efficiency of the organizational and methodological approaches to improvement of the elementary music education has been researched. The results of the experimental work have validated their efficiency and desirability for the use in general education schools. The main approaches and recommendations of this research have been used by elementary school teachers, scientists, school methodology specialists for further research in the field of music education. |
|
Date |
2014-03-27T15:15:33Z
2014-03-27T15:15:33Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Турчин, Тамара Миколаївна. Теоретико-методичні засади модернізації початкової музичної освіти в Україні : автореф. дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 / Т. М. Турчин ; наук. консультант Г. М. Падалка ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 44 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4863 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|