Запис Детальніше

Теоретико-методичні засади модернізації початкової музичної освіти в Україні

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теоретико-методичні засади модернізації початкової музичної освіти в Україні
 
Creator Турчин, Тамара Миколаївна
 
Subject модернізація
початкова загальна музична освіта
національне виховання
культурологія
modernization
elementary music education
national upbringing
culturology
[376-056. 45: 78 (477)] (043.5)
 
Description Дисертаційне дослідження присвячене актуальній проблемі осучаснення
існуючої системи початкової загальної музичної освіти. В процесі дослідження
встановлено, що модернізація освіти – це процес і результат продукування,
обґрунтування та впровадження прогресивних змін до неї, зумовлених
вимогами сучасності за ступенем музичної освіченості молодших школярів.
З’ясовано сучасний стан початкової загальної музичної освіти, рівень музичної
освіченості молодших школярів, визначено критерії їхньої музичної
освіченості (мотиваційний, когнітивний, емоційно-оцінний, творчий), їх
показники та рівні.
На основі аналізу наукової літератури, вивчення і узагальнення
практичного досвіду виявлено резерви суттєвого оновлення і удосконалення
музичної освіти молодших школярів відповідно до нинішніх умов розвитку
суспільства. У дослідженні визначено провідний підхід до модернізації
початкової загальної музичної освіти в Україні, в основу якого покладено ідею
гуманно-естетичного розвитку особистості. Запропоновано організаційно-
методична модель модернізації початкової загальної музичної освіти, що
включає: з’ясування мети початкової загальної музичної освіти, визначення її
оновленого змісту, принципів, педагогічних умов, методів, форм, оптимальної
послідовності музичного навчання учнів початкової школи, внесення
інноваційних змін до оцінювання результатів музичного навчання учнів.
Запроваджено розробку оновлених вимог до оцінювання результатів музичного
навчання учнів. Розроблено етапи музичного навчання молодших школярів, які
відтворюють динаміку зростання слухацького і виконавського досвіду дітей на
основі підсилення їх здатності до емоційно-естетичного осягнення музики,
удосконалення аналітично-оцінювальних та активізації творчих дій. У межах
вирішення ряду завдань досліджено ефективність впровадження організаційно-
методичної моделі удосконалення початкової загальної музичної освіти.
Результати експериментальної роботи підтвердили її ефективність та
доцільність застосування у загальноосвітніх школах. Основні положення і
рекомендації дослідження використані в навчально-виховному процесі
учителями музики в початковій школі, науковцями, методистами для
подальших досліджень в галузі методики музичного навчання і виховання.
Dissertation discusses the problem of modernization of the existing system of
elementary music education. The research has established that modernization of
education is the process and result of incorporation of progressive changes defined
by the modern requirements for the young pupils’ musical education level. The
44
modern status of elementary music education, the music education level of the young
pupils has been clarified; the criteria of their music education level assessment have
been established (motivation, cognition, emotional judgment, creativity) as well as
their ratings.
Based on the analysis of the scientific literature and the lessons learned from the
practical experience, substantial potential has been found for improvement and
renewal of the young pupils’ music education in accordance with the conditions of
the modern society. The research had defined the main approach to modernization of
the elementary music education in Ukraine, which is based on the idea of humanistic
and aesthetic development of personality. A set of organizational and methodological
approaches to the modernization of the elementary music education have been
suggested. They include: clarification of the elementary music education objectives;
definition of its renewed content, principles, pedagogical conditions, methods, forms,
optimized sequence of teaching music to young pupils; changes to the estimation of
the music learning results. Updated requirements for assessment of the students’
music learning results have been introduced. The stages of young pupils’ music
learning have been defined; they reflect the experience that gets accumulated over
listening to and performing music based on the enhanced ability for emotional and
aesthetical comprehension of the music, improvement of analytical skills and
creativity increase. In the course of solving a number of tasks the efficiency of the
organizational and methodological approaches to improvement of the elementary
music education has been researched. The results of the experimental work have
validated their efficiency and desirability for the use in general education schools.
The main approaches and recommendations of this research have been used by
elementary school teachers, scientists, school methodology specialists for further
research in the field of music education.
 
Date 2014-03-27T15:15:33Z
2014-03-27T15:15:33Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Турчин, Тамара Миколаївна. Теоретико-методичні засади модернізації початкової музичної освіти в Україні : автореф. дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 / Т. М. Турчин ; наук. консультант Г. М. Падалка ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 44 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4863
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова