Запис Детальніше

Соціально-психологічні детермінанти особистісного розвитку близнюків у період дорослішання.

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Соціально-психологічні детермінанти особистісного розвитку близнюків у період дорослішання.
 
Creator Бєлякова, Світлана Миколаївна
 
Subject монозиготні близнюки
близнюкова ситуація
близнюкова діада
соціально-психологічні детермінанти особистісного розвитку близнюків
підлітковий вік
особистісний розвиток
особистісний профіль підлітків-близнюків
соціально-психологічна адаптація
monozygotic twins
twins situation
twins diada
social- psychological determinant of personal development of twins
adolescent age
personal development
159.922-055.76
 
Description Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню та експериментальному вивченню соціально-психологічних детермінант особистісного розвитку близнюків у період дорослішання. Досліджено соціально-психологічні детермінанти особистісного розвитку монозиготних близнюків підліткового віку, котрі знаходилися в стані близнюкової ситуації; теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель особистісного розвитку близнюків у період дорослішання; визначено критерії особистісного розвитку підлітків-близнюків, презентовано особистісний профіль підлітків-близнюків та диференційовано їх за типами стосунків у парі; обґрунтовано психологічні механізми особистісного розвитку близнюків; поглиблено та розширено зміст соціально-психологічного простору близнюкової пари, зокрема, мікросоціуму близнюків (близнюкової діади), диференціацію близнюків за типами внутрішньопарних ставлень. Набуло подальшого розвитку уявлення про близнюкову ситуацію як провідну соціально-психологічну детермінанту особистісного розвитку монозиготних близнюків підліткового віку, що визначає їх міжособистісні взаємини у діаді. Обґрунтовано, розроблено, апробовано і доведено ефективність розвивальної програми сприяння особистісному зростанню підлітків-близнюків.
The thesis deals with the theoretical substantiation and experimental investigation of the social-psychological determinant of personal development of twins in the period of adulating. The social-psychological determinants of personal development of monozygotic twins of adolescent age, that finded in the figure of twins situation are researched; the model of personal development of twins in the period of adulating is theoretical grounded and experimentally proved; the criteria of personal development of adolescents-twins are determined, the personal profile of adolescents-twins is presented and theirs is differentiated by types of relations in the pair; psychological mechanisms of personal development of twins are grounded, the content of social- psychological spaciousness of twins’pair is maked duper and is increased, specifically, the microsocium of twins(the twins diada), the differentiation of twins by types of insidepairs attitude attitude became of further development of idea about twins situation as leading social- psychological determinant of personal development of monozygotic twins of adolescent age, that recognizes theirs interpersonal mutnal relation at diada. The effectiveness of developed programmer of promotion the personal increase of adolescents-twins is grounded, worked out, approved and proved there.
 
Date 2014-04-10T09:24:42Z
2014-04-10T09:24:42Z
2011
 
Type Other
 
Identifier Бєлякова, Світлана Миколаївна. Соціально-психологічні детермінанти особистісного розвитку близнюків у період дорослішання : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. М. Бєлякова ; керівник роботи Г. О. Хомич ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2011. - 20 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4982
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгомагова