Запис Детальніше

Психологічні основи аксіогенезу особистості

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічні основи аксіогенезу особистості
 
Creator Карпенко, Зіновія Степанівна
 
Subject аксіопсихіка
аксиопсихика
axiophychics
аксіогенез
аксиогенез
axiogenesis
ценностно-смысловая сфера (сознание) личности
the values-and-sense sphere of the personality
ціннісно-смислова сфера (сві¬домість) особистості
інтегральна суб’єктність
integral subjectivity
интегральная субъектность
диалог
dialogue
діалог
аксіопсихологічна герменевтика
axiopsychologic, germanaftics
аксиопсихологическая герменевтика
феноменологическая технология
phenomenon engineering
феноменологічна технологія
експресивна психотехніка
expressive psychotechnique
экспрессивная психотехника
холизм
holism
холізм
телеологізм
teleologism
телеологизм
каузальность
pausine
каузальність
смислова диспозиція
sense disposition
смысловая диспозиция
мотив
мотив
motivation
selfdetermination of values
ціннісне самовизначення
ценностное самоопределение
159:371.15
 
Description В диссертации исследуются методолого-теоретические вопросы аксиогенеза личности. В свете общей телеологической установки гума-нитарных наук обосновывается авторская концепция предметного ядра аксиопсихологии личности в составе нормативного, психодинамического и феноменологически-рефлексивного аспектов, которые соответствуют логике интериоризации (формирования), экстериоризации (становления) и самоопределения личности.
В соответствии с выдвинутым принципом интегральной субъектности осуществляется реинтерпретация значитель-ного массива фактов и закономерностей, открытых в различных научных школах и репрезентирующих структуру, функционирование и развитие ценностно-смысловой сферы личности.
Обосновывается аксиопсихологическая герменевтика как метод исследования и преобразования аксиопсихики личности, реализующая требование феноменалогического рефлексирования парциальных смыслов с позиций некоего трансцедентального Я.
Результаты экспериментально-диагностического исследования ценностного самоопределения младших школьников уточняют возрастную картину аксиогенеза личности.
Проанализированы теоретические основания и методические средства работы с аксиопсихикой при использовании психологом литературных и терапевтических метафор, трансактного анализа, оптимизирующих различные аспекты аксиогенеза личности на разных этапах ее возрастного развития. Обоснована система применения экспрессивной психотехники для детей 5-11 лет, успешно реализованная во многих образовательно-воспитательных заведениях страны.
У дисертації досліджуються методолого-теоретичні питання аксіо-генезу особистості. Згідно загальної телеологічної установки гуманітарних наук обгрунтовується авторська концепція предметного ядра аксіо-психології особистості. Відповідно до висунутого принципу інтегральної суб’єктності здійснюється реінтерпретація значного масиву фактів і законо-мірностей, відкритих у різних наукових школах, що репрезентують струк-туру, функціонування і розвиток ціннісно-смислової сфери особистості. Результати експериментально-діагностичного дослідження ціннісного самовизначення особистості уточнюють феноменологічну картину аксіоге-незу молодших школярів. Обгрунтована система застосування експресив-ної психотехніки для дітей 5 - 11 років, успішно реалізована в багатьох навчально-виховних закладах країни.
The research syrveys methodological and theoretical aspects of axiogenesis of the personality. A subject nucleus concepcion of axiopsychology is well motivated along the general Lines of the humanities. According to the proposed principle of integral subjectivity a reinterpretation is made of the data and trends relating to different schools that represent the structure, functioning, and development of the values-and-sense sphere of the personality. The results of experimental and diagnostic investigation of personality selfdetermination of values specify phenomenon picture axiogenesis among junior schoolchildren. A well-grounded system of expressive psychotechniques for 5-11-year olds has been successfully accomplished in many educational institutions of Ukraine.
 
Date 2014-12-24T17:08:53Z
2014-12-24T17:08:53Z
1999
 
Type Other
 
Identifier Карпенко, Зіновія Степанівна. Психологічні основи аксіогенезу особистості: автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / З.С. Карпенко ; наук. кер. О. В. Киричук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 37 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6155
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова