Психологічні основи аксіогенезу особистості
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Психологічні основи аксіогенезу особистості
|
|
Creator |
Карпенко, Зіновія Степанівна
|
|
Subject |
аксіопсихіка
аксиопсихика axiophychics аксіогенез аксиогенез axiogenesis ценностно-смысловая сфера (сознание) личности the values-and-sense sphere of the personality ціннісно-смислова сфера (сві¬домість) особистості інтегральна суб’єктність integral subjectivity интегральная субъектность диалог dialogue діалог аксіопсихологічна герменевтика axiopsychologic, germanaftics аксиопсихологическая герменевтика феноменологическая технология phenomenon engineering феноменологічна технологія експресивна психотехніка expressive psychotechnique экспрессивная психотехника холизм holism холізм телеологізм teleologism телеологизм каузальность pausine каузальність смислова диспозиція sense disposition смысловая диспозиция мотив мотив motivation selfdetermination of values ціннісне самовизначення ценностное самоопределение 159:371.15 |
|
Description |
В диссертации исследуются методолого-теоретические вопросы аксиогенеза личности. В свете общей телеологической установки гума-нитарных наук обосновывается авторская концепция предметного ядра аксиопсихологии личности в составе нормативного, психодинамического и феноменологически-рефлексивного аспектов, которые соответствуют логике интериоризации (формирования), экстериоризации (становления) и самоопределения личности. В соответствии с выдвинутым принципом интегральной субъектности осуществляется реинтерпретация значитель-ного массива фактов и закономерностей, открытых в различных научных школах и репрезентирующих структуру, функционирование и развитие ценностно-смысловой сферы личности. Обосновывается аксиопсихологическая герменевтика как метод исследования и преобразования аксиопсихики личности, реализующая требование феноменалогического рефлексирования парциальных смыслов с позиций некоего трансцедентального Я. Результаты экспериментально-диагностического исследования ценностного самоопределения младших школьников уточняют возрастную картину аксиогенеза личности. Проанализированы теоретические основания и методические средства работы с аксиопсихикой при использовании психологом литературных и терапевтических метафор, трансактного анализа, оптимизирующих различные аспекты аксиогенеза личности на разных этапах ее возрастного развития. Обоснована система применения экспрессивной психотехники для детей 5-11 лет, успешно реализованная во многих образовательно-воспитательных заведениях страны. У дисертації досліджуються методолого-теоретичні питання аксіо-генезу особистості. Згідно загальної телеологічної установки гуманітарних наук обгрунтовується авторська концепція предметного ядра аксіо-психології особистості. Відповідно до висунутого принципу інтегральної суб’єктності здійснюється реінтерпретація значного масиву фактів і законо-мірностей, відкритих у різних наукових школах, що репрезентують струк-туру, функціонування і розвиток ціннісно-смислової сфери особистості. Результати експериментально-діагностичного дослідження ціннісного самовизначення особистості уточнюють феноменологічну картину аксіоге-незу молодших школярів. Обгрунтована система застосування експресив-ної психотехніки для дітей 5 - 11 років, успішно реалізована в багатьох навчально-виховних закладах країни. The research syrveys methodological and theoretical aspects of axiogenesis of the personality. A subject nucleus concepcion of axiopsychology is well motivated along the general Lines of the humanities. According to the proposed principle of integral subjectivity a reinterpretation is made of the data and trends relating to different schools that represent the structure, functioning, and development of the values-and-sense sphere of the personality. The results of experimental and diagnostic investigation of personality selfdetermination of values specify phenomenon picture axiogenesis among junior schoolchildren. A well-grounded system of expressive psychotechniques for 5-11-year olds has been successfully accomplished in many educational institutions of Ukraine. |
|
Date |
2014-12-24T17:08:53Z
2014-12-24T17:08:53Z 1999 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Карпенко, Зіновія Степанівна. Психологічні основи аксіогенезу особистості: автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / З.С. Карпенко ; наук. кер. О. В. Киричук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 37 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6155 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|