Теорія та методика фахової підготовки майбутніх учителів музики на акмеологічних засадах
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Теорія та методика фахової підготовки майбутніх учителів музики на акмеологічних засадах
|
|
Creator |
Федоришин, Василь Ілліч
|
|
Subject |
майбутній вчитель музики
акмеологія акмеологія фахова підготовка компонентна структура поетапна методика акмеологічне проектування future music teachers Psychology training component structure phased methodology akmeologicheskoj design 378.016:[78:159.954](043.3) |
|
Description |
Дисертаційне дослідження присвячене актуальній проблемі оптимізації фахової підготовки майбутніх учителів як високопрофесійних фахівців, здатних орієнтуватися на творчість, новаторство, оволодіння високим рівнем фахових умінь, компетентністю, творчою готовністю до продуктивно-акмеологічного самостановлення, спрямованості й технологічності як важливих рис професіоналізму вчителя.Фаховапідготовкамайбутніх учителів музикирозглядається як процес їхнього музичного навчання, опосередкований педагогічними цінностями і спрямований на оволодіння знаннями, досвідом, практичними уміннями в галузі музично-педагогічної діяльності. На основі аналізу наукової літератури, вивчення і узагальнення практичного досвіду виявлено необхідність створення та впровадження в практику цілісної системи фахової підготовки студентів на акмеологічнихзасадах, щоґрунтується на впровадженні провідних науковихпідходів (гуманістично-антропоцентричного, системно-цілісного, інтегративно-смислового, особистісно зорієнтованого, аксіологічного, герменевтичного, діяльнісного), які відіграють роль методологічних засад досліджуваного явища і є провідними чинниками досягнення студентами найвищого рівня професіоналізму. Фахова підготовленість учителя музики розглядається в дослідженні як цілісне особистісне утворення, що свідчить про високий рівень його інформативної обізнаності в галузі музичного мистецтва, здатності до художньо-інтерпретаційної діяльності та компетентності в галузі музично-педагогічної діяльності, які у взаємодії і взаємозалежності забезпечують успішність професійної діяльності. Фахова підготовленість учителя музики характеризується сформованістю у нього мотиваційно-рефлексивних стимулів до постійного (протягом життя) самовдосконалення у фаховій діяльності. Структура фахової підготовленості майбутнього вчителя музики охоплює такі компоненти: мотиваційно-проективний, орієнтаційно-компетентнісний, комунікативно-оцінювальний, рефлексивно-корекційний, творчо-діяльнісний. Поетапна методика формування фахової підготовленості майбутнього вчителя музики на акмеологічних засадах включає перебіг наступних етапів: діагностично-пошукового, проблемно-актуалізуючого, комплексно-моделюючого, аналітично-оцінного, креативно-проективного. Результати експериментальної роботи підтвердили її ефективність та доцільність застосування у ВНЗ мистецької освіти. The thesis is devoted to the actual problem of optimization of the training of future teachers as highly qualified professionals able to focus on creativity, innovation, mastery of high-level professional skills, competence, creativity, willingness to productively akmeologicheskogo samostanovleniya, orientation and adaptability as important features of teacher professionalism. Training of future teachers of music is seen as a process of musical learning mediated pedagogical values and aims at the acquisition of knowledge, experience and practical skills in the field of musical and pedagogical activities. Based on the analysis of the scientific literature, the study and generalization of practical experience highlighted the need to create and put into practice a holistic system of training students to akmeologicheskih principles, based on the introduction of leading research approaches (humanistic anthropocentric, systemic-holistic, integrative sense, individually oriented, axiological, hermeneutic, the activity), which play the role of the methodological foundations of the phenomenon under investigation and are the leading factors in achieving a high level of professionalism of the students. Professionally trained music teacher is seen as a holistic study of personal formation, indicating a high level of awareness of its informative in music, the ability to artistic and interpretive activities and competence in the field of musical and pedagogical activity in the interaction and interdependence ensure a successful career. Professionally trained music teacher characterized formedness his motivational-reflexive incentives to permanent (for life), self-improvement in their professional activities. 46 The structure of the professional training of the future teacher of music includes the following components: motivational-projective, orientation-competence, communicative and evaluative, reflective-correction, the activity creatively. Stepwise method of forming professional readiness of the future teacher of music at akmeologicheskih guidelines include for the following phases: diagnostic and exploratory, problem-actualizing, complex modeling, analytical and evaluative, creative-projective. The results of experimental studies have confirmed its effectiveness and appropriateness of universities in arts education. |
|
Date |
2015-05-07T09:50:30Z
2015-05-07T09:50:30Z 2014 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Федоришин, Василь Ілліч. Теорія та методика фахової підготовки майбутніх учителів музики на акмеологічних засадах : автореферат дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 / В. І. Федоришин ; наук. консультант А. В. Козир ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 44 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6919 |
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|