Запис Детальніше

Педагогічна і науково-методична діяльність Л. П. Деполович (1869-1943 рр.)

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Педагогічна і науково-методична діяльність Л. П. Деполович (1869-1943 рр.)
 
Creator Халімон, Наталія Миколаївна
 
Subject Л. Деполович
освіта
вчитель
педагогічний феномен
науково-просвітницька діяльність
педагогічні ідеї
методологічні принципи
педагогічний інструментарій
L. Depolovych
education
pedagogical phenomenon
scientific and enlighten activity
methodological principles
pedagogical means and factor
37:929 (043.3)
 
Description У дисертації вперше зроблено спробу на основі аналізу першоджерел розкрити феномен педагогічної персоналії Л. Деполович – автора численних підручників та методичних посібників, автора довоєнного букваря для учнів, що витримав 19-ть видань; проаналізовано основні напрями науково-педагогічної діяльності, обґрунтовано провідні педагогічні ідеї (з проблем індивідуалізації процесу навчання, диференційованого та особистісно орієнтованого підходів до навчання, ігрової діяльність на уроці, необхідності збереження та зміцнення здоров’я дітей та ефективності використання міжпредметних зв’язків у навчанні та вихованні); визначено провідні ідеї Л. Деполович щодо розбудови української національної школи (здобуття освіти рідною мовою; організація навчально-виховного процесу в школі на основі принципів гуманізму, поваги до особистості учня, народності, культуровідповідності та соціальної зумовленості навчання й виховання; виховання особистості, здатної до самореалізації можливостей, застосування набутих знань для власного та суспільного блага; активної участі учня у вирішенні навчально-виховних завдань; пріоритетність у навчально-виховному процесі розумового, трудового, морального та естетичного розвитку учня, врахування його індивідуальних можливостей; організація самоосвіти й самовиховання учнівської молоді та дорослого населення); досліджено внесок Л. Деполович у становлення та розвиток методики навчання грамоти та підручникотворення; обґрунтовано актуальність і доцільність творчого використання спадщини Л. Деполович у сучасній педагогічній науці й практиці в контексті модернізації сучасної освіти в Україні.
Ключові слова: Л. Деполович, освіта, вчитель, педагогічний феномен, науково-просвітницька діяльність, педагогічні ідеї, методологічні принципи, педагогічний інструментарій.
In the dissertation for first time the attempt is done to light up, on the basis of analysis of original sources the main a pedagogical phenomenon of the Depolovych Lidiya – the author of numerous methodical manuals and manuals for teaching reading and writing, the author of the pre-war ABC-book for students that run in 19 editions.
Pedagogical aspects of the heritage of outstanding Ukrainian teacher are defined.
The historical social and cultural conditions and factors of formation of pedagogical outlook of L. Depolovych are analyzed on the basis of archives sources.
The author of the thesis proves that pedagogical theory of L. Depolovych basis on the methodological principles of realism, social and cultural determinism, nationality.
In the research it is clarified the significance of the scientist’s contribution to the methodology of teaching the ethnological imperative of Ukrainian pedagogist’s ABC-book is defined.
 
Date 2015-05-15T08:37:00Z
2015-05-15T08:37:00Z
2014
 
Type Other
 
Identifier Халімон, Наталія Миколаївна. Педагогічна і науково-методична діяльність Л. П. Деполович (1869-1943 рр.) : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. М. Халімон ; наук. кер. А. А. Давиденко ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 22 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6984
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова