Кіно і телебачення як феномени екранної культури
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Кіно і телебачення як феномени екранної культури
|
|
Creator |
Крилова, Вселена Олександрівна
|
|
Subject |
cinema
television screen culture a man a person the author a viewer sense meta-anthropology screen meta-anthropology кіно телебачення екранна культура людина особистість автор глядач сенс метаантропологія екранна метаантропологія 379.823:7.094 |
|
Description |
Дисертація присвячена аналізу кіно і телебачення в контексті їх впливу на природу людини. Обґрунтовано авторську методологічну стратегію – екранну метаантропологію, що виникає на базі метаантропології як теорії буденного, граничного та метаграничного буття людини. Екранна метаантропологія досліджує екзистенціальний вплив кіно і телебачення на людину, виокремлюючи не лише типи екранних творів, а й типи їх авторів та глядачів, аналізуючи відносини між ними у різних вимірах людського буття. Запропоновано концепти «екзистенціально гарячого» та «екзистенціально холодного» кіно і телебачення, які відображають не лише зовнішнє емоційне залучення автора та глядача у екранну культуру, а й глибину сенсу, що впливає на внутрішній світ людини і світ її взаємовідносин із соціумом. Проаналізовано феномен екранного способу життя та тенденцію гламуризації образу сучасного екранного героя. Встановлено, що в координатах екранної метаантропології в буденному вимірі людського буття маємо маніпуляцію особистістю як у кіно, так і на телебаченні, в граничному вимірі буття людини домінує монологічне самовираження особистості, в метаграничному вимірі людського буття і кіно, і телебачення породжують катарсис як у автора, так і у глядача, сприяючи їх екзистенціальному діалогу та світоглядній відкритості, що знаменує появу «філософського кіно» й «філософського телебачення». This research had been devoted to the analysis of cinema and television in the context of their impact on human nature. The methodological strategy of author was substantiated as a screen meta-anthropology, which is arising on the basis of the meta-anthropology as a theory of ordinary, ultimate and transcendental dimensions of human existence. The screen meta-anthropology investigates the existential impact of cinema and television on person, highlighting not only the types of the screen works, but also the types of their authors and viewers, analyzing relationship between them in the different dimensions of human existence. The concepts of cinema and television had been offered like «hot existentially» and «cold existentially» which reflects not only the emotional involvement of the author and viewer into the screen culture, but also the depth of meaning, which affects on the inner human's world and the world of its interrelations with society. The phenomenon of the screen lifestyle and trend of glamorization the image of the modern screen hero were analyzed. It was established that at the coordinates of screen meta-anthropology at the ordinary dimension of human existence we have a manipulation of personality like in the cinema and by the television, the monological expression of personality was dominated in ultimate dimension of human existence, the transcendental dimension of human existence the cinema and the television produced catharsis in author as in viewer, contributing for their existential dialogue and worldview openness which marks the appearance of «the philosophical cinema» and «the philosophical television». |
|
Date |
2015-05-19T06:45:34Z
2015-05-19T06:45:34Z 2014 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Крилова, Вселена Олександрівна. Кіно і телебачення як феномен екранної культури : автореферат дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.04 / В. О. Крилова ; наук. кер. Т. В. Розова ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 19 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7007 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|