Запис Детальніше

Психологічні особливості розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічні особливості розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці
 
Creator Чижиченко, Наталія Миколаївна
 
Subject оптимізм
фрустраційна толерантність
атрибутивний стиль
автономія
емоційна стійкість
саморегуляція
незалежність
ранній юнацький вік
optimism
frustration tolerance
autonomy
emotional stability
self-regulation
independence
early youth age
159.92:141.21-053.6
 
Description Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці. Здійснено теоретичний аналіз наукових підходів до вивчення зазначеної проблеми в зарубіжній і вітчизняній психології, визначено зміст та структуру (афективний, когнітивний та поведінковий компоненти) оптимізму, обґрунтовано критерії (фрустраційна толерантність, атрибутивний стиль, автономія), показники (аутосимпатія, надія, впевненість у собі) та рівні (високий, вище від середнього, середній, низький) розвитку його в ранньому юнацтві.
Розроблено психологічну модель і програму цілеспрямованого розвитку оптимізму з метою досягнення узгодженого рівня оптимізму в учнів раннього юнацького віку, доведено ефективність та необхідність її впровадження в навчально-виховний процес з метою розвитку його в старшокласників та їх особистісного зростання. Запропоновано практичні рекомендації учням, батькам, вчителям з питань розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці.
Dissertation is devoted to research of psychological peculiarities development of optimism in the early youth age. Theoretical analysis of scientific approaches to the study of the subject in the foreign and Ukrainian psychology was effected, the content and structure of optimism is determined (cognitive, affective and behavioral components), criteria are proved (frustration tolerance, attributive direction, autonomy), іndicators (autosympathy, hope, self-confidence) and levels (high, above average, average, low) of its development in the early youth age. A program of strengthening of optimism with a view to achieve an agreed level of optimism in the early youth age, methodical recommendations for psychologists, teachers, psychological model of the system of didactic-correction methods are designed. Efficiency and necessity to implement a optimism development program in the educational process with a view to its strengthen of senior pupils and their personal growth is proved. The program consists of didactic-correction trainings aimed at developing senior pupils sympathy for himself, hope of success, self-confidence.
 
Date 2015-06-02T13:49:33Z
2015-06-02T13:49:33Z
2015
 
Type Other
 
Identifier Чижиченко, Наталія Миколаївна. Психологічні особливості розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. М. Чижиченко ; наук. кер. Т. М. Зелінська ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 20 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7187
 
Language uk
 
Publisher Видавництво Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова