Запис Детальніше

Психологічні особливості розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічні особливості розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку
 
Creator Каряка, Інна Вікторівна
 
Subject музично-образне мислення
старший дошкільний вік
предметно-образне співвідношення
відображально-образне співвідношення
музично-образне співвідношення
емоційно-чуттєве осягнення матеріалу
осмислення змістової сутності
продуктивність діяльності
musical-imaginative thinking
older preschool age
reflective-imaginative correlation
musical-imaginative correlation
emotional-sensational comprehension of the material
understanding the context
productivity of activity
373.2.015:[159.955:78](043.3)
 
Description Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особливостей розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку та створенню умов його оптимізації в процесі навчально-виховної діяльності.
В роботі представлено аналіз теоретико-методологічних та експериментальних підходів щодо вивчення проблеми музично-образного мислення у вітчизняній та зарубіжній психології, пропонується концептуальна основа дослідження музично-образного мислення старших дошкільників. Експериментально досліджено та охарактеризовано триступеневу структуру (предметно-образне, відображально-образне, музично-образне співвідношення), критерії (емоційно-чуттєве осягнення матеріалу; осягнення змістової сутності матеріалу; продуктивність діяльності) та рівні розвитку (високий, середній, низький) музично-образного мислення старших дошкільників, виявлено зв’язок між параметрами його оцінювання та розвитком співвідношень, констатовано недостатній рівень розвитку музично-образного мислення. Обґрунтовано та апробовано настаново-установчий комплекс розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку, спрямований на ефективність розвитку музично-образного мислення у старших дошкільників в умовах навчально-виховного процесу, доведено ефективність його використання у навчально-виховному процесі дошкільної освіти.
The thesis is devoted to the study of psychological peculiarities of older preschool age children music-imaginative thinking development, the essence of its three-level structure was determined, and creation of conditions for its optimization in the process of educational activity.
The work presents the analysis of theoretical-methodological and experimental approaches concerning the problem of music-imaginative thinking in foreign and native psychology. Conceptual foundation of studying of older preschool age children music-imaginative thinking is offered. Tree-stage structure, criteria and levels of music-imaginative thinking were experimentally studied and characterized. The relationship between parameters of its assessment and correlation development was found. The complex of guidelines directed on effectiveness of older preschoolers' music-imaginative thinking development was designed.
 
Date 2015-06-03T10:16:57Z
2015-06-03T10:16:57Z
2014
 
Type Other
 
Identifier Каряка, Інна Вікторівна. Психологічні особливості розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. В. Каряка ; наук. кер. Т. М. Лисянська ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 19 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7196
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова