Психологічні особливості розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Психологічні особливості розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку
|
|
Creator |
Каряка, Інна Вікторівна
|
|
Subject |
музично-образне мислення
старший дошкільний вік предметно-образне співвідношення відображально-образне співвідношення музично-образне співвідношення емоційно-чуттєве осягнення матеріалу осмислення змістової сутності продуктивність діяльності musical-imaginative thinking older preschool age reflective-imaginative correlation musical-imaginative correlation emotional-sensational comprehension of the material understanding the context productivity of activity 373.2.015:[159.955:78](043.3) |
|
Description |
Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особливостей розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку та створенню умов його оптимізації в процесі навчально-виховної діяльності. В роботі представлено аналіз теоретико-методологічних та експериментальних підходів щодо вивчення проблеми музично-образного мислення у вітчизняній та зарубіжній психології, пропонується концептуальна основа дослідження музично-образного мислення старших дошкільників. Експериментально досліджено та охарактеризовано триступеневу структуру (предметно-образне, відображально-образне, музично-образне співвідношення), критерії (емоційно-чуттєве осягнення матеріалу; осягнення змістової сутності матеріалу; продуктивність діяльності) та рівні розвитку (високий, середній, низький) музично-образного мислення старших дошкільників, виявлено зв’язок між параметрами його оцінювання та розвитком співвідношень, констатовано недостатній рівень розвитку музично-образного мислення. Обґрунтовано та апробовано настаново-установчий комплекс розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку, спрямований на ефективність розвитку музично-образного мислення у старших дошкільників в умовах навчально-виховного процесу, доведено ефективність його використання у навчально-виховному процесі дошкільної освіти. The thesis is devoted to the study of psychological peculiarities of older preschool age children music-imaginative thinking development, the essence of its three-level structure was determined, and creation of conditions for its optimization in the process of educational activity. The work presents the analysis of theoretical-methodological and experimental approaches concerning the problem of music-imaginative thinking in foreign and native psychology. Conceptual foundation of studying of older preschool age children music-imaginative thinking is offered. Tree-stage structure, criteria and levels of music-imaginative thinking were experimentally studied and characterized. The relationship between parameters of its assessment and correlation development was found. The complex of guidelines directed on effectiveness of older preschoolers' music-imaginative thinking development was designed. |
|
Date |
2015-06-03T10:16:57Z
2015-06-03T10:16:57Z 2014 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Каряка, Інна Вікторівна. Психологічні особливості розвитку музично-образного мислення дітей старшого дошкільного віку : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. В. Каряка ; наук. кер. Т. М. Лисянська ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 19 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7196 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|