Запис Детальніше

Особливості первинного етапу формування мовлення у дітей з розладами аутистичного спектру

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особливості первинного етапу формування мовлення у дітей з розладами аутистичного спектру
 
Creator Товкес, Ю. В.
 
Subject розлади аутистичного спектру
спільна увага
імітація
формування понять
расстройства аутистического спектра
эмоциональное взаимодействие
совместное внимание
имитация
формирование понятий
autism spectrum disorders
emotional interaction
joint attention
imitation
concept formation
376-056.264
 
Description В статті розкривається проблема особливостей емоційного розвитку дітей з розладами аутистичного спектру та організації ефективного корекційного впливу на цю сферу особистості для успішного оволодіння вербальним мовленням. У даній роботі, на основі проаналізованої наукової літератури, ми визначили особливості онтогенезу та дизонтогенезу емоційної сфери дитини та спланували корекційну роботу відповідно до стадій психічного розвитку. Емоційна взаємодія є важливим чинником розвитку процесів, які впливають на психічний розвиток та накопичення вербальних і невербальних засобів комунікації у дитини: спільна увага, саморегуляція поведінки, імітація, спільне вирішення проблем, планування та контроль при досягненні цілі, гра. Зокрема,у дітей із розладами аутистичного спектру,які пройдуть всі стадії розвитку емоційної взаємодії, сформуються зазначені вище процеси, що дозволять успішно розвивати вербальне мовлення та використовувати його у повсякденному житті. Отримані дані при проведенні експерименту формувального етапу нашого дослідження говорять про підвищення комунікативної та мовленнєвої активності у дітей із РАС. В подальшому, удосконалення емоційної взаємодії та, на її основі, розвиток комунікації з допомогою вербальних засобів допоможе подолати ряд поведінкових проблем які характерні для дітей з аутистичними порушеннями.
В статье раскрывается проблема особенностей эмоционального развития детей с расстройствами аутистического спектра и организации эффективного коррекционного воздействия на эту сферу личности для успешного овладения вербальной речью . В данной работе, на основе проанализированной научной литературы, мы определили особенности онтогенеза и дизонтогенеза эмоциональной сферы ребенка и спланировали коррекционную работу в соответствии со стадиями психического развития . Эмоциональное взаимодействие является важным фактором развития процессов, влияющих на психическое развитие и накопление вербальных и невербальных средств коммуникации у ребенка: совместное внимание, саморегуляция поведения, имитация, совместное решение проблем, планирование и контроль при достижении цели, игра. В частности, у детей с расстройствами аутистического спектра, которые пройдут все стадии развития эмоционального взаимодействия, сформируются указанные выше процессы, которые позволят успешно развивать вербальную речь и использовать еѐ в повседневной жизни. Полученные данные при проведении эксперимента формировочного этапа нашего исследования говорят о повышении коммуникативной и речевой активности у детей с РАС.В дальнейшем, усовершенствование эмоционального взаимодействия и, на ее основе, развитие коммуникации с помощью вербальных средств поможет преодолеть ряд поведенческих проблем характерных для детей с аутистическими нарушениями.
The article reveals the problem of features emotional development of children with autism spectrum disorders and the organization of effective correctional effect on the scope of the individual for successful mastery of verbal speech. In this paper, based on the analyzed scientific literature we identified features of ontogeny and dyzontohenezu emotional sphere of the child and planned corrective work according to the stages of mental development. Emotional interaction is an important factor in the development of processes that affect mental development and accumulation of verbal and non-verbal communication in children: joint attention, self-regulation of behavior , imitation , joint problem solving , planning and control in achieving goals a game. In particular, children with autism spectrum disorders to be held all the stages of emotional interactions are formed above processes will successfully develop verbal language and use it in everyday life. The data obtained during the experiment formative stage of our study suggest improving communication and speech activity in children with ASDs. Further , the improvement of emotional interaction and , on its basis, the development of communication through verbal means to help overcome a number of behavioral problems are characteristic of children with autistic disorders.
 
Date 2015-07-03T11:57:27Z
2015-07-03T11:57:27Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Товкес Ю. В. Особливості первинного етапу формування мовлення у дітей з розладами аутистичного спектру / Ю. В. Товкес // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 24. - C. 237-241.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7574
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова