Теоретичний аналіз бар'єрів інтеграції в суспільство осіб з порушеннями зору
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Теоретичний аналіз бар'єрів інтеграції в суспільство осіб з порушеннями зору
|
|
Creator |
Клопота, Є. А.
|
|
Subject |
інтеграція в суспільство
незрячі слабозорі соціальні стереотипи интеграция в общество незрячие слабовидящие социальные стереотипы social integration blind visually impaired social stereotypes 316.4.063.3:376.352 |
|
Description |
У статті розглядаються проблеми соціальної інтеграції осіб з порушеннями зору як закономірний етап розвитку суспільства у здійсненні світових принципів безбар’єрності та рівних можливостей, аналізуються концептуальні моделі сприйняття людей з обмеженими фізичними можливостями, що існують у соціумі, та визначаються фактори, які зумовлюють ефективність процесу соціальної інтеграції людей з порушеннями зору в суспільство. Підкреслюється значущість впливу стереотипів на соціальну інтеграцію особистості в умовах зорової деривації, виділяються бар’єри, які виникають у процесі інтеграції в суспільство незрячих і слабозорих людей, та окреслюються можливості їх соціалізації. Автором наголошується на стихійності процесу формування сприйняття осіб з порушеннями зору в соціумі як епізодичної взаємодії незрячих та зрячих людей, що передбачає переосмислення суспільством і державою свого ставлення до незрячих, визнання рівності їх прав та створення умов для реалізації ними власних можливостей у різноманітних галузях суспільної життєдіяльності.
В статье рассматриваются проблемы социальной интеграции лиц с нарушениями зрения как закономерный этап развития общества в осуществлении мировых принципов безбарьерности и равных возможностей, анализируются концептуальные модели восприятия людей с ограниченными физическими возможностями, которые существуют в социуме, и определяются факторы, которые обусловливают эффективность процесса социальной интеграции людей с нарушениями зрения в общество. Подчеркивается значимость влияния стереотипов на социальную интеграцию личности в условиях зрительной депривации, выделяются барьеры, возникающие в процессе интеграции в общество слепых и слабовидящих людей, и определяются возможности их социализации. Автором отмечается стихийность процесса формирования восприятия лиц с нарушениями зрения в социуме как эпизодического взаимодействия незрячих и зрячих людей, что предполагает переосмысление обществом и государством своего отношения к незрячим, признание равенства их прав и создание условий для реализации ими собственных возможностей в различных сферах общественной жизнедеятельности. The article analyzes social conceptual models of reception the people with limited physical abilities. It is underlined that stereotypes have а large influence on social integration of people in conditions of visually deprivation. The image of visually impaired people depends on social attitudes based on different factors that may be the greatest barrier to participation and equality. The barriers that emerge in the process of integration of blind and visually impaired people into society are also determined. The article stresses upon the necessity of taking important steps to eliminate or reduce barriers to full participation and social integration of visually impaired people into society. The top priority should be the best possible integration of people with disabilities in all areas of life in society for all political, social and economic rights of the blind and visually handicapped be followed and implemented, so that they are protected from discrimination. |
|
Date |
2015-07-03T11:57:29Z
2015-07-03T11:57:29Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Клопота Є. А. Теоретичний аналіз бар'єрів інтеграції в суспільство осіб з порушеннями зору / Є. А. Клопота // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 24. - C. 306-310.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7589 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|