Запис Детальніше

Особливості невербальної експресії дітей старшого дошкільного віку

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особливості невербальної експресії дітей старшого дошкільного віку
 
Creator Сущинська, Т. С.
 
Subject невербальна експресія
образ "Я"
емоції
невербальная экспрессия
образ "Я"
эмоции
nonverbal expression
self-expression
emotions
372.36
 
Description В статті розкрито актуальність дослідження невербальної експресії дитини старшого дошкільного віку; зазначено, що пантоміма та жести у маленьких дітей є більш досконалим засобом спілкування, ніж мова; визначено наявність зв'язку між здатністю до невербальної експресії та розвитком образу "Я" дитини; проаналізовано особливості формування виразних рухів дитини; здатність дитини адекватно виражати свій внутрішній стан представлена як одна з умов розвитку особистості та формування міжособистісних взаємин; розкрито метод дослідження особливостей невербальної експресії дитини старшого дошкільного віку на основі пластикодраматичної моделі дослідження підструктур свідомості В.Нікітіна; зазначені критерії оцінки якості демонстрації дитиною основних емоцій; представлено методи вивчення уявлень старших дошкільників про емоційні стани інших людей; охарактеризовано особливості та рівні розуміння дитиною невербальної поведінки інших людей та самовираження дитини через міміку та пантоміму; обґрунтовано важливість розвитку виразних рухів в контексті формування особистості дитини; ефективними методами сприяння розвитку здатності дитини до невербальної експресії визначено танцювально-ігрові; обґрунтовано основні принципи проведення танцювально-ігрової програми психологічної підтримки формування особистості дитини старшого дошкільного віку, такі як безоцінне ставлення щодо виконаних рухів, робота в контексті зрозумілих для дитини реалій повсякденного життя, демократичність, активна рухова діяльність дорослого, залучення батьків, зв'язок вербального та рухового самовираження.
В статье раскрыта актуальность исследования невербальной экспрессии ребенка старшего дошкольного возраста; указано, что пантомима и жесты у маленьких детей являются более совершенным средством общения, чем речь; определена связь между способностью к невербальной экспрессии и развитием образа "Я" ребенка; проанализированы особенности формирования выразительных движений ребенка; способность ребенка адекватно выражать свое внутреннее состояние представлена как одно из условий развития личности и формирования межличностных взаимоотношений; раскрыт метод исследования особенностей невербальной экспрессии ребенка старшего дошкольного возраста на основе пластикодраматической модели исследования подструктур сознания В.Никитина; определены критерии оценки качества демонстрации ребенком основных эмоций; представлены методы изучения представлений старших дошкольников о эмоциональных состояниях других людей; охарактеризованы особенности и уровни понимания ребенком невербального поведения других людей и самовыражения ребенка через мимику и пантомиму; обоснована необходимость развития выразительных движений в контексте формирования личности ребенка; эффективными методами содействия развитию способности ребенка к невербальной экспрессии определены танцевально-игровые; обоснованы основные принципы проведения танцевально-игровой программы психологической поддержки формирования личности ребенка старшего дошкольного возраста, такие как безоценочное отношение к выполненным движениям, работа в контексте понятных для ребенка реалий повседневной жизни, демократичность, активная двигательная деятельность взрослого, привлечение родителей, связь вербального и двигательного самовыражения.
The article reveals the relevance of the study of a nonverbal expression of a preschool age child; it is specified that a pantomime and the gestures of the little children are more perfect ways of the communication than a speech; the presence of the link between the ability for a nonverbal expression and the development of the image ―I‖ of a child was specified; the peculiarities of the formation of the expressive movements of the child were defined; the child's ability to adequately express his inner state is represented as one of the conditions for the development of a personality and for the formation of the interpersonal relations; the research method of a nonverbal expression of a preschool age child on the basis of the plastic and dramatic research model of the substructures of a consciousness of V.Nikitin was revealed; the criteria for assessing the quality of the demonstration of the basic emotions by a child were specified; the methods for the study of the representations of the preschool age children about the emotional state of the other people were presented; the peculiarities of a understanding by child nonverbal behavior of other people and self-expression of a child through body language and pantomime were characterized; the importance of the development of the expressive movements in the context of a formation of the personality of the child was justified; dance and play methods were defined as the effective methods of a promotion of the development of the child's ability to a nonverbal expression; the basic principles of the holding of a dance and play program of a psychological support of the formation of a preschool age child’s personality such as a indifferent attitude regarding the executed movements, a work in the context of the understandable for the child the realities of the everyday life, a democracy, an active movement activity of an adult, an involvement of the parents, a relation of a verbal and movement self-expression were justified.
 
Date 2015-07-03T11:57:30Z
2015-07-03T11:57:30Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Сущинська Т. С. Особливості невербальної експресії дітей старшого дошкільного віку / Т. С. Сущинська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 24. - C. 362-367.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7602
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова