Особливості невербальної експресії дітей старшого дошкільного віку
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Особливості невербальної експресії дітей старшого дошкільного віку
|
|
Creator |
Сущинська, Т. С.
|
|
Subject |
невербальна експресія
образ "Я" емоції невербальная экспрессия образ "Я" эмоции nonverbal expression self-expression emotions 372.36 |
|
Description |
В статті розкрито актуальність дослідження невербальної експресії дитини старшого дошкільного віку; зазначено, що пантоміма та жести у маленьких дітей є більш досконалим засобом спілкування, ніж мова; визначено наявність зв'язку між здатністю до невербальної експресії та розвитком образу "Я" дитини; проаналізовано особливості формування виразних рухів дитини; здатність дитини адекватно виражати свій внутрішній стан представлена як одна з умов розвитку особистості та формування міжособистісних взаємин; розкрито метод дослідження особливостей невербальної експресії дитини старшого дошкільного віку на основі пластикодраматичної моделі дослідження підструктур свідомості В.Нікітіна; зазначені критерії оцінки якості демонстрації дитиною основних емоцій; представлено методи вивчення уявлень старших дошкільників про емоційні стани інших людей; охарактеризовано особливості та рівні розуміння дитиною невербальної поведінки інших людей та самовираження дитини через міміку та пантоміму; обґрунтовано важливість розвитку виразних рухів в контексті формування особистості дитини; ефективними методами сприяння розвитку здатності дитини до невербальної експресії визначено танцювально-ігрові; обґрунтовано основні принципи проведення танцювально-ігрової програми психологічної підтримки формування особистості дитини старшого дошкільного віку, такі як безоцінне ставлення щодо виконаних рухів, робота в контексті зрозумілих для дитини реалій повсякденного життя, демократичність, активна рухова діяльність дорослого, залучення батьків, зв'язок вербального та рухового самовираження.
В статье раскрыта актуальность исследования невербальной экспрессии ребенка старшего дошкольного возраста; указано, что пантомима и жесты у маленьких детей являются более совершенным средством общения, чем речь; определена связь между способностью к невербальной экспрессии и развитием образа "Я" ребенка; проанализированы особенности формирования выразительных движений ребенка; способность ребенка адекватно выражать свое внутреннее состояние представлена как одно из условий развития личности и формирования межличностных взаимоотношений; раскрыт метод исследования особенностей невербальной экспрессии ребенка старшего дошкольного возраста на основе пластикодраматической модели исследования подструктур сознания В.Никитина; определены критерии оценки качества демонстрации ребенком основных эмоций; представлены методы изучения представлений старших дошкольников о эмоциональных состояниях других людей; охарактеризованы особенности и уровни понимания ребенком невербального поведения других людей и самовыражения ребенка через мимику и пантомиму; обоснована необходимость развития выразительных движений в контексте формирования личности ребенка; эффективными методами содействия развитию способности ребенка к невербальной экспрессии определены танцевально-игровые; обоснованы основные принципы проведения танцевально-игровой программы психологической поддержки формирования личности ребенка старшего дошкольного возраста, такие как безоценочное отношение к выполненным движениям, работа в контексте понятных для ребенка реалий повседневной жизни, демократичность, активная двигательная деятельность взрослого, привлечение родителей, связь вербального и двигательного самовыражения. The article reveals the relevance of the study of a nonverbal expression of a preschool age child; it is specified that a pantomime and the gestures of the little children are more perfect ways of the communication than a speech; the presence of the link between the ability for a nonverbal expression and the development of the image ―I‖ of a child was specified; the peculiarities of the formation of the expressive movements of the child were defined; the child's ability to adequately express his inner state is represented as one of the conditions for the development of a personality and for the formation of the interpersonal relations; the research method of a nonverbal expression of a preschool age child on the basis of the plastic and dramatic research model of the substructures of a consciousness of V.Nikitin was revealed; the criteria for assessing the quality of the demonstration of the basic emotions by a child were specified; the methods for the study of the representations of the preschool age children about the emotional state of the other people were presented; the peculiarities of a understanding by child nonverbal behavior of other people and self-expression of a child through body language and pantomime were characterized; the importance of the development of the expressive movements in the context of a formation of the personality of the child was justified; dance and play methods were defined as the effective methods of a promotion of the development of the child's ability to a nonverbal expression; the basic principles of the holding of a dance and play program of a psychological support of the formation of a preschool age child’s personality such as a indifferent attitude regarding the executed movements, a work in the context of the understandable for the child the realities of the everyday life, a democracy, an active movement activity of an adult, an involvement of the parents, a relation of a verbal and movement self-expression were justified. |
|
Date |
2015-07-03T11:57:30Z
2015-07-03T11:57:30Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Сущинська Т. С. Особливості невербальної експресії дітей старшого дошкільного віку / Т. С. Сущинська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 24. - C. 362-367.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7602 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|