Запис Детальніше

Проблема формування орфографічної навички учнів у вітчизняній методиці навчання рідної мови

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Проблема формування орфографічної навички учнів у вітчизняній методиці навчання рідної мови
 
Creator Піонтківська, Г. С.
Забожан, І.А.
 
Subject розумово відсталі учні
орфографічна навичка
опорні комплекси
умственно отсталые учащиеся
орфографическая навык
опорные комплексы
mentally retarded pupils
spelling skill
support complex
376-056.264:81’234
 
Description У статті авторами проаналізовані класичні та сучасні вітчизняні підходи до вирішення актуальної проблеми методики навчання рідної мови - формування орфографічної навички у розумово відсталих учнів. У процесі оволодіння орфографією учні спеціальної загальноосвітньої школи на різних роках навчання відчувають значні труднощі. Це пояснюється суттєвим недорозвитком провідних психічних процесів розумово відсталих учнів і їх обмеженим мовленнєвим розвитком, а також недостатністю сформованості слухового сприймання, недосконалості розвитку аналітико-синтетичної діяльності, обмеженості мовленнєвого і чуттєвого досвіду, що вцілому і ускладнюють формування орфографічної навички цієї категорії учнів. Їх узагальнення та систематизація обґрунтовують необхідність інноваційних розробок формування орфографічної навички у розумово відсталих учнів, зокрема, автори звертають увагу на такі аспекти проблеми: використання проговорювання і коментування, опорних комплексів, алгоритмізації правил, використання сигнальних карток, формування первинної чуттєвої основи грамотного письма.
В статье авторами проанализированы классические и современные отечественные подходы к решению актуальной проблемы методики обучения родному языку - формирование орфографической навыки у умственно отсталых учащихся. В процессе овладения орфографией учащиеся специальной общеобразовательной школы на разных годах обучения испытывают значительные трудности. Это объясняется существенным недоразвитием ведущих психических процессов умственно отсталых учащихся и их ограниченным языковым развитием, а также недостаточностью сформированности слухового восприятия, несовершенства развития аналитико-синтетической деятельности, ограниченности речевого и чувственного опыта, в целом и затрудняют формирование орфографической навыки этой категории учащихся. Их обобщение и систематизация обосновывают необходимость инновационных разработок формирования орфографической навыки у умственно отсталых учеников, в частности, авторы обращают внимание на такие аспекты проблемы: использование проговаривание и комментирования, опорных комплексов, алгоритмизации правил, использование сигнальных карточек, формирования первичной чувственной основы грамотного письма.
In this paper the authors analyzed the classical and modern national approaches to solving the actual problem of native language teaching methods - Formation of spelling skills in mentally retarded students. In the process of mastering spelling students special secondary school in different years of training experience considerable difficulties. This is a significant underdevelopment leading mental processes of mentally retarded students and their limited language development, as well as failure of formation of auditory perception, imperfection of analytic-synthetic activity, limited speech and sensory experience that general and impede the formation of spelling skills of students in this category. Their generalization and systematization of justifying the need for innovation in the formation of spelling skills of mentally retarded students, in particular, the authors draw attention to the following aspects of the problem: the use prohovoryuvannya and commenting, support systems, algorithmic rules using signal cards, formation of primary sensory foundations of literacy and writing.
 
Date 2015-07-03T12:13:33Z
2015-07-03T12:13:33Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Піонтківська Г. С. Проблема формування орфографічної навички учнів у вітчизняній методиці навчання рідної мови / Г. С. Піонтківська, І. А. Забожан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 173-177.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7636
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова