Роль проективних методик у дослідженні дітей з емоційними порушенями при затримці психічного розвитку
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Роль проективних методик у дослідженні дітей з емоційними порушенями при затримці психічного розвитку
|
|
Creator |
Кротенко, В. І.
Кас'яненко, А.П. |
|
Subject |
проективні методики
затримка психічного розвитку емоційні порушення проективные методики задержка психического развития эмоциональные нарушения projective techniques mental retardation emotional disturbances 159.922.762:001.891 |
|
Description |
В статті зазначається аналіз особливостей емоційних порушень у дітей із затримкою психічного розвитку. Зазначається доцільність та важливість застосування проективних методик при дослідженні емоційних порушень. Проведено аналіз психолого-педагогічної літератури з питання вивчення особливостей емоційного розвитку дошкільників з затримкою психічного розвитку. Подано результати емпіричного дослідження емоційної сфери дітей із затримкою психічного розвитку з метою виявлення особливостей дітей з емоційними порушеннями та з’ясування особливостей використання проективних методик. На прикладі декількох проективних методик продемонстровано прояви емоційних порушень дітей з затримкою психічного розвитку. Серед порушень емоційного розвитку в дитячому і підлітковому віці виявлені, такі порушення як: тривожність, боязливість, страхи, агресія, підвищена емоційна виснаженість, труднощі спілкування, депресія, дистрес, які можна розглядати як актуальні переживання у дітей з затримкою психічного розвитку. Проаналізовані отримані дані та визначено роль проективних методик у дослідженні дітей з емоційними порушеннями при затримці психічного розвитку. Виявлені труднощі у застосуванні проективних методик дослідженні дітей з емоційними порушеннями при затримці психічного розвитку. На основні отриманих даних визначено роль проективних методик у дослідженні дітей з емоційними порушеннями.
В статье отмечается анализ особенностей эмоциональных нарушений у детей с задержкой психического развития. Указывается целесообразность и важность применения проективных методик при исследовании эмоциональных нарушений. Проведен анализ психолого-педагогической литературы по вопросу изучения особенностей эмоционального развития дошкольников с задержкой психического развития. Представлены результаты эмпирического исследования эмоциональной сферы детей с задержкой психического развития с целью выявления особенностей детей с эмоциональными нарушениями и выяснения особенностей использования проективных методик. На примере нескольких проективных методик продемонстрировано проявления эмоциональных нарушений детей с задержкой психического развития. Среди нарушений эмоционального развития в детском и подростковом возрасте выявлены такие нарушения как: тревожность, боязливость, страхи, агрессия, повышенная эмоциональная усталость, трудности общения, депрессия, дистресс, которые можно рассматривать как актуальные переживания у детей с задержкой психического развития. Проанализированы полученные данные и определена роль проективных методик в исследовании детей с эмоциональными нарушениями при задержке психического развития. Выявленные трудности в применении проективных методик исследовании детей с эмоциональными нарушениями при задержке психического развития. На основные полученных данных определена роль проективных методик в исследовании детей с эмоциональными нарушениями. The article states analysis features of emotional disorders in children with mental retardation. Reported the feasibility and importance of using projective techniques in the study of emotional disorders. The analysis of psychological and educational literature on the study of features of emotional development of preschool children with mental retardation. The results of an empirical study of the emotional sphere of children with mental retardation to identify the characteristics of children with emotional disorders and clarify the characteristics of use of projective techniques. The example of several projective techniques demonstrated signs of emotional disturbances of children with mental retardation. Among the violations emotional development in childhood and adolescence found such violations as: anxiety, fear, aggression, increased emotional exhaustion, difficulty communicating, depression, distress, which can be considered as relevant experience in children with mental retardation. Analyzed the data and the role of projective techniques in the study of children with emotional disorders in mental retardation. Revealed difficulties in the application of projective techniques study of children with emotional disorders in mental retardation. At the core of the data the role of projective techniques in the study of children with emotional disorders. |
|
Date |
2015-07-03T12:13:36Z
2015-07-03T12:13:36Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Кротенко В. І. Роль проективних методик у дослідженні дітей з емоційними порушенями при затримці психічного розвитку / В. І. Кротенко, А. П. Кас'яненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 293-297.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7663 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|