Запис Детальніше

Біхевіоральний підхід до вивчення агресивної поведінки розумово відсталих дітей

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Біхевіоральний підхід до вивчення агресивної поведінки розумово відсталих дітей
 
Creator Руденко, Л. М.
 
Subject біхевіореальний підхід
розумово відстала дитина
теорія агресії
бихевиореальный подход
умственно отсталый ребенок
теория агрессии
bhavanani approach
the mentally retarded child
the theory of aggression
159.922.762
 
Description В науковій сатті розкрито особливості біхевіоріального підходу до пояснення агресивної поведінки у розумово відсталих дітей відповідно до різних теорій. Серед біхевіорального підходу виділено фрустраційну теорію агресії Дж.Долларда і Н.Міллера. Д.Доллард висунув наукове положення про те, що «агресія завжди є наслідком фрустрації» Відповідно до його теорії, агресія завжди є результатом дії фрустраторів, тобто непереборних бар'єрів, які стоять на шляху до досягнення мети, що викликають розгубленість, або фрустрації. Схема агресія – фрустрація базується на чотирьох основних поняттях: агресія, фрустрація, гальмування, заміщення. Розглянуто теорію «фрустрація-агресія» Леонарда Берковиця яка є модифікованою формою теорії зумовленості агресії фрустрацією. Проаналізовано визначення агресії за Басом, який можна назвати вузькоспеціальним, тому що воно ігнорує будь-які мотиваційні передумови. Басс спробував визначити агресію дескриптивним способом, не використовуючи суб'єктивні ідеї, такі, як «намір». Розглянуто також теорію найбільш відомого дослідника поведінкового підходу до агресії Арнольда Басса. Він визначає фрустрацію як блокування процесу інструментальної поведінки і вводить поняття атаки – акту, що постачає організму ворожі стимули. Відомим дослідником поведінкового підходу є також А.Бандура. Він називає свій підхід соціобіхевіоральним і протиставляє його попереднім представникам теорії навчання питань просоціальної і девіантної поведінки. Дослідник стверджує, що для виникнення агресії недостатньо того, щоб суб'єкт був фрустрований і випробовував почуття незадоволення. Теорія соціального научіння розглядає агресію як соціальну поведінку, до якої входять дії, за якими стоять складні навички, що потребують всебічного навчання.
В научной статье раскрыто особенности бихевиориального подхода к обьяснению агрессивного поведения у умственно отсталых детей соответственно разных теорий. Среди бихевиорального подхода выделена фрустрационная теория агрессии Дж.Долларда и Н.Миллера. Д.Доллард выдвинул научное положение о том, что «агрессия всегда является следствием фрустрации» В соответствии с его теорией, агрессия всегда является результатом действия фрустраторив, то есть непреодолимых баръеров, которые стоят на пути к достижению цели, что вызывают растерянность, или фрустрации. Схема агрессия – фрустрация базируется на четырех основных понятиях: агрессия, фрустрация, торможение, замещение. Рассмотрена теория «фрустрация-агрессия» Леонарда Берковица которая является модифицированной формой теории обусловленности агрессии фрустрацией. Проанализировано определение агрессии за Басом, которое можно назвать узкоспециальным, потому что оно игнорирует любые мотивационные предпосылки. Басс попробовал определить агрессию дескриптивным способом, не используя субъективную идею, такую, как «намерение». Рассмотрена также теория наиболее известного исследователя поведенческого подхода к агрессии Арнольда Басса. Он определяет фрустрацию как блокирование процесса инструментального поведения и вводит понятие атаки – акта, который поставляет организму враждебные стимулы. Известным исследователем поведенческого подхода является также А.Бандура. Он называет свой подход социобихевиоральним и противопоставляет его предыдущим представителям теории вопросов просоциального и девиантного поведения. Исследователь утверждает, что для возникновения агрессии недостаточно того, чтобы субъект был фрустрованый и испытывал чувство неудовлетворения. Теория социального научения рассматривает агрессию как социальное поведение, которое включает действия, за которыми стоят сложные навычки, которые требуют всеобщего обучения.
In the scientific article the author reveals the peculiarities bhawalnagar approach to the explanation of aggressive behavior in mentally retarded children according to different theories. Among bikhevioral'nogo approach the frustracionnaya theory of aggression of Dzh is selected.Äîëëàðäà and N.Millera. D.Dollard pulled out scientific position that «aggression always is investigation of frustracii» In accordance with his theory, aggression always is the result of action of frustratoriv, that insuperable bar'erov, which stand on a way to to gaining end, that cause confusion, or frustracii. In accordance with his theory, aggression always is the result of action of frustratoriv, that insuperable bar'erov, which stand on a way to to gaining end, that cause confusion, or frustracii. A chart is aggression – frustraciya is based on four basic concepts: aggression, frustraciya, braking, substitution. A theory is considered «frustraciya-aggression» of Leonard Berkovica which is the modified form of theory of conditionality of aggression frustraciey. Determination of aggression is analysed after Bass, which can be named strictly specialized, because it ignores any motivational pre-conditions. Bass made attempt define aggression by a deskriptivnym method, not using a subjective idea, such, as «intention». The theory of the most known researcher of the povedencheskogo going near aggression Arnold Bassa is considered also. He determines frustraciyu as blocking of process of instrumental conduct and enters the concept of attack – act which supplies stimul. The known researcher of povedencheskogo approach is also A.Bandura. He names the approach of sociobikhevioral'nim and matches against his previous representatives of theory of questions of prosocial and deviantnogo conduct. A researcher asserts that for the origin of aggression not enough that a subject was frustrovanyy and felt sense of dissatisfaction. The theory of the social teaching examines aggression as social conduct, which includes actions which difficult navychki stand after, which require the universal teaching.
 
Date 2015-07-03T12:13:37Z
2015-07-03T12:13:37Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Руденко Л. М. Біхевіоральний підхід до вивчення агресивної поведінки розумово відсталих дітей / Л. М. Руденко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 332-327.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7671
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова