Запис Детальніше

Аналіз зарубіжного досвіду з проблеми організації та змісту інклюзивної освіти

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Аналіз зарубіжного досвіду з проблеми організації та змісту інклюзивної освіти
 
Creator Журавльова, Л. С.
 
Subject інклюзивна освіта
загальноосвітні заклади
зарубіжний досвід
инклюзивное образование
общеобразовательные учреждения
зарубежный опыт
inclusive education
secondary schools
foreign experience
37.091.212.053.2-056.22
 
Description У статті розглянуті питання інклюзивної освіти, яка спрямована не тільки на традиційні освітні досягнення, але й на забезпечення повноцінного соціального життя, найбільш активної участі в колективі всіх його членів, зокрема дітей з особливостями психофізичного розвитку. Зазначено, що інклюзивна освіта є закономірним етапом, який пов‘язаний з переосмисленням суспільства і державою свого ставлення до людей з особливостями психофізичного розвитку, з визнанням їхніх прав на надання рівних з іншими можливостей в різних сферах життя, включаючи освіту. В усіх розвинутих країнах люди з порушеннями психофізичного розвитку сприймаються як рівні, як повноправні члени суспільства. Тож державна політика в нашій країні має бути спрямована на захист прав таких людей відповідно до міжнародних правил і стандартів. Підкреслюється необхідність пошуку ефективних шляхів організації і проведення корекційно-розвивальної роботи з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку. В європейських країнах інклюзивна модель освіти розвивалася протягом десятиліть. Автор акцентує увагу, що надзвичайно важливим є вивчення міжнародного досвіду. Подано аналіз зарубіжного досвіду з проблеми організації та змісту інклюзивної освіти, оскільки важливим напрямом удосконалення вітчизняної системи освіти є вивчення та впровадження основних досягнень практики європейських країн.
В статье рассмотрены вопросы инклюзивного образования, которое направлено не только на традиционные образовательные достижения, но и на обеспечение полноценной социальной жизни, наиболее активного участия в коллективе всех его членов, в том числе детей с особенностями психофизического развития. Отмечено, что инклюзивное образование является закономерным этапом, который связан с переосмыслением обществом и государством своего отношения к людям с особенностями психофизического развития, с признанием их прав на предоставление равных с другими возможностей в разных сферах жизни, включая образование. Во всех развитых странах люди с нарушениями психофизического развития воспринимаются как равные, как полноправные члены общества. Поэтому государственная политика в нашей стране должна быть направлена на защиту прав людей в соответствии с международными правилами и стандартами. Подчеркивается необходимость поиска эффективных путей организации и проведения коррекционно-развивающей работы с детьми, имеющими особенности психофизического развития. В европейских странах модель инклюзивного образования развивалась на протяжении десятилетий. Автор акцентирует внимание, что необходимо изучать международный опыт. Представлен анализ зарубежного опыта по проблеме организации и содержания инклюзивного образования, поскольку важным направлением совершенствования отечественной системы образования является изучение и внедрение основных достижений практики европейских стран.
The questions of inclusive education that focuses not only on traditional educational achievement, but also on the normal social life, the most active part in all its team members , including children with special needs. Indicated that inclusive education is a logical step, which is associated with rethinking society and the state of his relationship to people with special needs, with the recognition of their rights to providing equal opportunities with others in different areas of life, including education. In all developed countries, people with impaired mental and physical development are perceived as equal as full members of society. Therefore, public policy in our country should be aimed at protecting the rights of people in accordance with international rules and standards. Emphasized the need to find effective ways of organizing and carrying out remedial developing work with children who have special needs. In European countries, inclusive education has evolved over the decades by emphasizing that it is extremely important to study international experience. The analysis of foreign experience problems with the organization and content of inclusive education as an important direction of improvement of the national system of education is the study and implementation of the main achievements of the European countries.
 
Date 2015-07-03T12:30:08Z
2015-07-03T12:30:08Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Журавльова Л. С. Аналіз зарубіжного досвіду з проблеми організації та змісту інклюзивної освіти / Л. С. Журавльова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 108-111.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7694
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова