Запис Детальніше

Монтессорі-терапевтичне середовище як засіб корекції пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з церебральним паралічем

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Монтессорі-терапевтичне середовище як засіб корекції пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з церебральним паралічем
 
Creator Родненок, М. Є.
 
Subject Монтессорі-терапія
Монтессорі-терапевт
сенсорні еталони
манежі
Монтессори - терапия
Монтессорі-терапевт
сенсорные эталоны
манежи
Montessori-therapy
Montessori-therapist
sensory patterns
playpen
376-056.36.02:[37.091.4 Монтессорі:615.851.4]
 
Description В даній статті виділено та описано принципи педагогічної системи М.Монтессорі, що безпосередньо пов‘язані з «підготовленим Монтессорі-середовищем»; зазначено суть їх трансформації в Монтессорі-терапевтичній концепції. Розкрито зміст поняття «підготовлене Монтессорі-середовище», описано принципи його побудови та правила роботи в ньому. Узагальнено пропозиції щодо удосконалення терапевтичного середовища для дітей з руховими порушеннями. Обгрунтовано ефективність використання в середовищі «рухових зон», різноманітних модулів, манежів, допоміжних та спеціальних засобів з метою формування та корекції різних видів рухів. Відповідно, сформульовано систему завдань корекційних вправ, що виконуються Монтессорі-терапевтами. Автором розглянуто специфічні особливості розвитку пізнавальної сфери дітей дошкільного віку з церебральним паралічем. Визначено пріоритетність завдань корекційної роботи по формуванню основних структурних компонентів повноцінної предметної діяльності, що є основною умовою формування сенсорних еталонів у дитини з ДЦП. Окремо розглянуто специфіку видів діяльності та запропоновано систему роботи з дидактичним Монтессорі-матеріалом, що його в терапевтичному середовищі для дітей дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем, представлено в обмеженій кількості. Значну увагу приділено системі вправ в сенсорній зоні Монтессорі-терапевтичного середовища з метою формування сенсорних еталонів, оперування ними в самостійній діяльності на рівні виявлення, розрізнення, упорядкування, словесного називання, виробленню сенсомоторних дій, тобто роботі по формуванню дитиною власного інтелекту.
В данной статье выделены и описаны принципы педагогической системы Марии Монтессори, которые непосредственно связаны с «подготовленной Монтессори - средой», указана суть их трансформации в Монтессори - терапевтической концепции. Раскрыто содержание понятия «подготовленная Монтессори - среда», описаны принципы ее построения и правила работы в ней. Обобщены предложения по совершенствованию терапевтической среды для детей с двигательными нарушениями. Обоснована эффективность использования в среде «двигательных зон», различных модулей, манежей, вспомогательных и специальных средств с целью формирования и коррекции различных видов движений. Сформулирована система коррекционных упражнений, выполняемых Монтессори - терапевтами . Автором рассмотрены специфические особенности развития познавательной сферы детей дошкольного возраста с церебральным параличом. Определена приоритетность задач коррекционной работы по формированию основных структурных компонентов полноценной предметной деятельности, которая является основным условием формирования сенсорных эталонов у ребенка с ДЦП. Отдельно рассмотрена специфика видов деятельности и предложена система работы с дидактическим Монтессори – материалом, который в терапевтической среде для детей дошкольного возраста с детским церебральным параличом, представлено в ограниченном количестве. Значительное внимание уделено системе упражнений в сенсорной зоне Монтессори - терапевтической среды с целью формирования сенсорных эталонов, оперирование ими в самостоятельной деятельности на уровне обнаружения, различения, упорядочивания, словесного называния, выработке сенсомоторных действий, то есть работе по формированию ребенком собственного интеллекта .
This article describes the principles of educational system of M.Montessori that based on "prepared Montessori-environment " and also stated the essence of transformation in therapeutic Montessori-concept. It contents the description of the meaning "preparatory Montessori- environment ", describes specific principles of it's structure and how it works. Also written the general possibilities how we can improve therapeutic environment for children with movement disorders. The article shows effective using of « motor area», various modules, playpens, special tools to form and correct various kinds of movements. Accordingly, defined the system of corrective exercises that is using Montessori -therapists. The author wrote about the specific features of the cognitive sphere of preschool children with cerebral palsy. Also written a priority tasks by forming the main structural components of a complete substantive work , which is the main thing for the formation of sensory standards for a child with disabilities. Separately the article explains the specificity of activities and the system of work with didactic Montessori-materials in a therapeutic environment for young children with cerebral palsy. Attention is paid to the limited number of presenting didactic material. Special attention is paid to " self-practice " exercise for children in area of therapeutic Montessori-environment.
 
Date 2015-07-03T12:30:10Z
2015-07-03T12:30:10Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Родненок М. Є. Монтессорі-терапевтичне середовище як засіб корекції пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з церебральним паралічем / М. Є. Родненок // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 188-197.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7714
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова