Експериментальна методика дослідження сформованості оцінно-етичних суджень у страших дошкільників із ЗНМ
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Експериментальна методика дослідження сформованості оцінно-етичних суджень у страших дошкільників із ЗНМ
|
|
Creator |
Бондаренко, Н. А.
|
|
Subject |
теза
аргумент мовна (граматична) композиції судження тезис аргумент граматическая композиция суждения thesis argument linguistic (grammar) composition of opinion [376.36:161.225.23]-053.4 |
|
Description |
У статті пропонується експериментальна методика дослідження сформованос ті оцінно-етичних суджень у старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. Розкрито сутність науково-методичного підґрунтя діагностичної методики, детально висвітлено критерії, показники та рівні сформованості навичок складання оцінно-етичних суджень у старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. До структури методика входять два блоки завдань спрямованих на дослідження сформованості морально-етичної лексики у старших дошкільників із ЗНМ (імпресивне та експресивне мовлення) та визначення вмінь використовувати судження як мовленнєві категорії, а саме граматично оформлені логічно пов‘язані між собою складні речення, зміст яких розкриває причинно-наслідкові зв‘язки того чи іншого явища.
В статье предлагается экспериментальная методика исследования уровня сформированости оценно-етических суджений у старших дошкольников с ОНР. Дано научно-методическое обоснование диагностической методики, определены критерии, показатели, уровни сформированости оценно-етических суджений у старших дошкольников с общим недоразвитием речи. В структуру методики включены два блока диагностических заданий направленных на исследование сформированости морально-етической лексики у старших дошкольников с ОНР ( в импрессивной и экспрессивной речи) и определение умений оперировать суждениями как речевыми категориями, а именно, логико-граматически оформленными сложными предложениями, содержание которых раскрывает причинно-следственные святи того или иного явления. This article presents the experimental research methodic as for formation of appraise-ethical opinion of elder pre-school age children. Also it is disclosed the essence of scientific-methodical base of diagnostic methodics, the criteria‘s are showed in details, indeces and levels of formation of skills in completing the appraise-ethical opinion of elder pre-school age children with general underdevelopment of speech. The structure of methodics is consists of two blocs of exercises directed to the research of formation of moral-ethical vocabulary of elder pre-school age children with general underdevelopment of speech (impressive and expressive speech) and determination of skills to use opinions as speech categories, to be exact, grammatically arranged and logically connected complex sentences, maintenance of which discloses the cause-effect connection of one or other event. |
|
Date |
2015-07-03T12:30:11Z
2015-07-03T12:30:11Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бондаренко Н. А. Експериментальна методика дослідження сформованості оцінно-етичних суджень у страших дошкільників із ЗНМ / Н. А. Бондаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 23-29.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7724 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|