Запис Детальніше

Значення фізичного виховання для розвитку дошкільників з порушеннями слуху

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Значення фізичного виховання для розвитку дошкільників з порушеннями слуху
 
Creator Шевченко, В. М.
 
Subject діти з порушеннями слуху
фізичний розвиток
корекційна робота
дети с нарушениями слуха
физическое развитие
коррекционная работа
 
Description У статті розглядається значення фізичного виховання для розвитку дошкільників з порушеннями слуху. Автор наголошує на важливості формування навичок, якими діти повинні оволодіти за час перебування в спеціальному дошкільному закладі або відділенні спеціальної школи та засоби їх набуття. У статті зазначається, що дошкільний вік є переломним моментом у розвитку дитини й характеризується важливими змінами багатьох функцій організму, він є одним з критичних етапів розвитку, від якого залежить все подальше життя. Оскільки фізичний розвиток глухих і слабочуючих дошкільників має деяку своєрідність, тому зміст фізичного виховання у всіх вікових групах визначається загальними завданнями і необхідністю корекції недоліків у фізичному і моторному розвитку та їх попередженні. Автор розкриває різноманітні засоби, які сприяють здійсненню фізичного виховання дітей дошкільного віку з порушеннями слуху. Наголошує, що у процесі фізичного виховання створюються позитивні умови для успішного засвоєння дітьми стійких навичок поведінки. У статті обгрутована необхідність формування основних рухів і рухових якостей як одного з основних завдань фізичного виховання дітей з порушеннями слуху, оскільки оволодіння основними рухами створює основу для нормалізації життєдіяльності дитини, заняття з фізичної культури та рухливі ігри сприяють вихованню в дітей дисциплінованості, колективізму, рішучості, сміливості та інших якостей, необхідних людині. Автором доведено, що ефективність використання фізичних вправ значно підвищується в комплексному поєднанні з оздоровчими силами природи (повітря, сонце, вода) та гігієнічними факторами, які широко використовуються для зміцнення здоров‘я та загартування організму дитини. Визначено, що лише правильно організоване фізичне виховання стає базою для успішного проведення виховної та корекційної роботи.
В статье рассматривается значение физического воспитания для развития дошкольников с нарушениями слуха. Автор подчеркивает важность формирования навыков, которыми дети должны овладеть за время пребывания в специальном дошкольном учреждении или отделении специальной школы и средства их получения. В статье отмечается, что дошкольный возраст является переломным моментом в развитии ребенка и характеризуется глубокими изменениями многих функций организма, он является одним из критических этапов развития, от которого зависит вся дальнейшая жизнь. Поскольку физическое развитие глухих и слабослышащих дошкольников имеет некоторое своеобразие, поэтому содержание физического воспитания во всех возрастных группах определяется общими задачами и необходимостью коррекции недостатков в физическом и моторном развитии и их предупреждении. Автор раскрывает разнообразные средства, которые способствуют осуществлению физического воспитания детей дошкольного возраста с нарушениями слуха. Подчеркивает, что в процессе физического воспитания создаются положительные условия для успешного усвоения детьми устойчивых навыков поведения. В статье обоснована необходимость формирования основных движений и двигательных качеств как одного из основных задач физического воспитания детей с нарушениями слуха, так как овладение основными движениями создает основу для нормализации жизнедеятельности ребенка, занятия по физической культуре и подвижные игры способствуют воспитанию у детей дисциплинированности, коллективизма, решительности, смелости и других качеств, необходимых человеку. Автором доказано, что эффективность использования физических упражнений значительно повышается в комплексном сочетании с оздоровительными силами природы (воздух, солнце, вода) и гигиеническими факторами, которые широко используются для укрепления здоровья и закаливания организма ребенка. Определено, что только правильно организованное физическое воспитание становится базой для успешного проведения воспитательной и коррекционной работы.
The article discusses the importance of physical education for the development of preschool children with hearing impairments. The author emphasizes the importance of building skills that children should acquire during their stay in a special preschool office or special schools and means of obtaining them. The article notes that the pre-school age is a turning point in a child's development and is characterized by profound changes in many body functions, it is one of the critical stages of development, on which the whole future life. Since the physical development of deaf preschool children has some originality, so the content of physical education in all age groups is determined by the overall objectives and the need to correct deficiencies in the physical and motor development, and their prevention. The author reveals a variety of tools that facilitate the implementation of the physical education of preschool children with hearing impairments. Emphasizes that in physical education created a positive environment for successful mastering friendly sustainable behavioral skills. The paper substantiates the necessity of forming the basic movements and motor qualities as one of the main objectives of physical education of children with hearing impairments, as mastery of basic movements creates a basis for normalization of life of the child, physical training and outdoor games contribute to the education of children discipline, teamwork, determination, courage, and other qualities necessary for a person. The author has shown that the efficiency of exercise significantly increased in complex combination with improving the forces of nature (air, sun, water) and hygiene factors, which are widely used to promote health and hardening of the body of the child. Determined that only a well-organized physical education is the cornerstone of a successful educational and correctional work.
 
Date 2015-07-03T12:30:11Z
2015-07-03T12:30:11Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Шевченко В. М. Значення фізичного виховання для розвитку дошкільників з порушеннями слуху / В. М. Шевченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 263-267.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7730
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова