Запис Детальніше

Шкільна інтеграця як необхідність організації сучасного освітнього процесу

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Шкільна інтеграця як необхідність організації сучасного освітнього процесу
 
Creator Яковенко, А. О.
 
Subject інтеграція
діти з особливими освітніми потребам
шкільна дезадаптація
корекційно-розвивальне навчання
интеграция
дети с особыми образовательными потребностями
школьная дезадаптация
коррекционно-развивающее обучение
integration
children with speech disorders
school disadaptation
correctional and developmental education
373.5.091
 
Description У статті розглядається проблема шкільної інтеграції дітей-інвалідів до навчання у загальноосвітніх закладах. Представлені статистичні дані МОЗ України, державної служби статистики в Україні за останні роки щодо збільшення кількості захворювань у дітей віком від 0-14 р. та збільшення дітей з порушеннями психофізичного розвитку в Україні. Проаналізовані головні причини в структурі інвалідності дітей на 2013 р.: вроджені аномалії - 2,7%; хвороби нервової системи - 28,1%; розлади психіки та поведінки - 14,4%. Демографічні дані свідчать, що, вступаючи до школи, близько 80% дітей мають ті чи інші порушення стану здоров'я. Здійснено аналіз досліджень в області спеціальної педагогіки щодо поняття «інтеграція». Розглянуто варіативність понять «інтеграція» вітчизняними та зарубіжними вченими. Представлені основні форми інтегровано навчання. У статті піднімається проблема актуальності інтеграції до загальноосвітньої школи не тільки дітей з порушенням психофізичного розвитку, дітей з тяжкими порушеннями мовлення, але і дітей з незначними вадами мовлення. Проблема освітньої інтеграції дітей з обмеженими можливостями є актуальною, потребує подальшої розробки в аспекті зміни свідомості суспільства, яке має пристосуватися до індивідуальних особливостей усіх його громадян.
В статье рассматривается проблема школьной интеграции детей-инвалидов к обучению в общеобразовательных учреждениях. Представлены статистические данные МОЗ Украины, государственной службы статистики в Украине за последние годы по увеличению количества заболеваний у детей в возрасте от 0-14 л. и увеличение детей с нарушениями психофизического развития в Украине. Проанализированы главные причины в структуре инвалидности детей на 2013 г.: врожденные аномалии - 2,7%; болезни нервной системы - 28,1%; расстройства психики и поведения - 14,4%. Демографические данные свидетельствуют, что, поступая в школу, около 80% детей имеют те или иные нарушения состояния здоровья. Осуществлен анализ исследований в области специальной педагогики относительно понятия «интеграция». Рассмотрены вариативность понятий «интеграция» отечественными и зарубежными учеными. Представлены основные формы интегрированного обучения. В статье поднимается проблема актуальности интеграции в общеобразовательную школу не только детей с нарушением психофизического развития, детей с тяжелыми нарушениями речи, но и детей с незначительными нарушениями речи. Проблема образовательной интеграции детей с ограниченными возможностями является актуальной, требует дальнейшей разработки в аспекте изменения сознания общества, которое должно приспособиться к индивидуальным особенностям всех его граждан.
In the article the problem of school integration of children-invalids is examined to the studies in general establishment. These statistical Ministry of health of Ukraine, government service of statistics is presented in Ukraine in the last few years in relation to the increase of amount of diseases for children in age from 0-14 and increase of children with violations in psychophysical development in Ukraine. Analyzed are the main causes of the disability-children for 2013: congenital anomalies - 2.7%; diseases of the nervous system - 28.1%; mental disorders and behavior - 14.4%. Demographic data show that in doing in school, about 80% of the children have certain medical conditions. The analysis of the research in the field of special pedagogy on the concept of «integration». Considered a variation of the terms " integration " of domestic and foreign scientists. Presents basic forms of integrated education. The article raises the problem of actual integration in secondary school is not only the children with violations in psychophysical development of children with serious speech disorders and children with minor violations of speech. The problem of educational integration of children with disabilities is relevant, requires further development in the aspect changes in the consciousness of society, which must adapt to the individual needs of all its citizens.
 
Date 2015-07-03T12:30:12Z
2015-07-03T12:30:12Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Яковенко А. О. Шкільна інтеграця як необхідність організації сучасного освітнього процесу / А. О. Яковенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 278-282.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7733
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова