Модель комплексного забезпечення соціалізації дітей з психофізичними порушеннями в умовах експериментально-освітнього округу інклюзивного навчання
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Модель комплексного забезпечення соціалізації дітей з психофізичними порушеннями в умовах експериментально-освітнього округу інклюзивного навчання
|
|
Creator |
Бистрова, Ю. О.
|
|
Subject |
освітній округ
соціалізація абораторія діагностики і корекції школа образовательный округ социализация лаборатория диагностики и коррекции школа educational district socialization laboratory diagnosis and correction school 159. 922: 37.015.3+376.1 |
|
Description |
У статті представлена модель функціонування регіональних експериментально- освітніх округів інклюзивного навчання, створених на базі науково-дослідної лабораторії кафедри дефектології та корекції ЛНУ імені Тараса Шевченка. Мета їх створення – психолого-педагогічний супровід соціалізації дітей з обмеженими можливостями здоров'я від дошкільного віку до закінчення вищого навчального закладу або професійного коледжу. В округ об'єднуються університет, загальноосвітня школа, в якій введено інклюзивне навчання, навчально-реабілітаційний центр, будинок дитячої творчості, школа мистецтв і дитячі спортивні організації. У статті позначені умови успішної та результативної роботи округів: розробка методики корекційної і профорієнтаційної роботи та практичних рекомендацій для психологів і педагогів експериментального освітнього округу щодо оптимізації процесу соціалізації дітей на всіх вікових етапах (дошкільний, молодший шкільний, підлітковий, юнацький), рівнях (індивідуальний, груповий, соціальний), в усіх сферах соціалізації (діяльність, спілкування, самосвідомість). Визначено основні етапи експериментальної роботи.
В статье представлена модель функционирования региональных експериментально-образовательных округов инклюзивного обучения, созданных на базе научно-исследовательской лаборатории кафедры дефектологии и коррекции ЛНУ имени Тараса Шевченко. Цель их создания – психолого-педагогическое сопровождение социализации детей с ограниченными возможностями здоровья от дошкольного возраста до окончания высшего учебного заведения или профессионального колледжа. В округ объединяются университет, общеобразовательная школа, в которой введено инклюзивное обучение, учебно-реабилитационный центр, дом детского творчества, школа искусств и детские спортивные организации. В статье обозначены условия успешной и результативной работы округов: разработка методики коррекционной и профориентационной работы и практических рекомендаций для психологов и педагогов экспериментального образовательного округа по оптимизации процесса социализации детей на всех возрастных этапах (дошкольный, младший школьный, подростковый, юношеский), уровнях (индивидуальный, групповой, социальный), во всех сферах социализации (деятельность, общение, самосознание). Определены основные этапы экспериментальной работы. The article shows a model of regional educational districts. Each county has inclusive education. District created in a research laboratory the diagnosis and correction of Lugansk National Taras Shevchenko University. The aim of such associations – psychological and educational support socialization of children with disabilities. Accompany children under school age and younger students, and teenagers and high school graduates and students of higher education or vocational college students. Accompany during training and in practice, help look for a job. Taken together – University, Secondary school for inclusive education, Education and Rehabilitation Center, Children's Art House, School of Arts and children's sports organization. The article outlined the conditions of successful and productive associations: the development of correctional techniques and career guidance and practical advice for psychologists and educators educational association for success socialization of children at all age levels (preschool, primary school, adolescence, youth), levels (individual, group, social), in all spheres of socialization (activity, communication, self-awareness). In this article we describe the main stages of the experimental work. There will be four stages – from diagnostics to create new programs and curricula, professional orientation and correction. |
|
Date |
2015-07-03T12:30:12Z
2015-07-03T12:30:12Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бистрова Ю. О. Модель комплексного забезпечення соціалізації дітей з психофізичними порушеннями в умовах експериментально-освітнього округу інклюзивного навчання / Ю. О. Бистрова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 287-290.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7734 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|