Шляхи підвищення мотивації участі в психокорекційній роботі дітей з психофізичними вадами
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Шляхи підвищення мотивації участі в психокорекційній роботі дітей з психофізичними вадами
|
|
Creator |
Матвєєва, М. П.
Коваль, Н. І. |
|
Subject |
порушення психофізичного розвитку
принцип реальності мотивація уникнення невдач нарушения психофизического развития принцип реальности мотивация избежания неудач deviation of the psychophysical development the reality principle the motivation to avoid failure 376.155.9 |
|
Description |
У статті розглядаються питання ефективності психокорекційної роботи, спрямованої на оптимізацію психічного розвитку дітей з психофізичними вадами. Проаналізовано світовий досвід психотерапевтичної роботи з дітьми і з дорослими, визначено, що отримання задоволення не лише сприяє зниженню напруги, а й також відкриває доступ до енергії, яка може бути використана для розвитку. Розглядаються проблеми прийняття дітей з вадами психофізичного розвитку в сім'ї і в суспільстві, готовність батьків стати активною частиною корекційної команди. Особлива увага приділяється проблемі формування позитивної мотивації участі дитини і батьків в корекційних заняттях. Зокрема, виділено типи мотивації участі дитини в корекційних заняттях, проаналізовано необхідність її підтримки протягом всієї роботи. Визначено, що ставлення до корекційних занять визначається, принаймні, трьома чинниками: усвідомленням наявності дефекту; відношенням до дефекту; вірою в можливість його подолання. Розкрито найважливіші умови підвищення ефективності корекційного впливу на кожному занятті. Зокрема, найважливішою умовою підвищення ефективності корекційного впливу є створення на кожному занятті умов для переживання задоволення, як дитиною, так і батьками.
В статье рассмотрены вопросы эффективности психокоррекционной работы, направленной на оптимизацию психического развития детей с психофизическими недостатками. Проанализирован мировой опыт психотерапевтической работы с детьми и взрослыми, определено, что получение позитивных эмоций не только способствует снижению напряжения, но также открывает доступ к энергии, которая может быть использована для развития. Рассматриваются общие проблемы принятия детей с нарушениями психофизического развития в семье и в обществе, готовность родителей стать активной частью коррекционной команды. Особое внимание обращается на формирование положительной мотивации участия ребенка и родителей в коррекционных занятиях. В частности, выделены типы мотивации участия ребенка в коррекционных занятиях, проанализированы необходимость ее поддержки на протяжении всей работы. Выяснено, что отношение к коррекционным занятиям определяется, по крайней мере, тремя факторами: осознанием наличия дефекта; отношением к дефекту; верой в возможность его преодоления. Выявлены и обоснованы условия повышения эффективности коррекционного воздействия. В частности, важнейшим условием повышения эффективности коррекционного воздействия является создание на каждом занятии условий для переживания позитивных эмоций, как ребенком, так и родителями. The article deals with the effectiveness of psycho correctional work aimed at the optimizing of the mental development of children with mental and physical disabilities. Аnalysis of international experience of psychotherapeutic work with kids and adults. Defined, that getting pleasure not only helps to reduce stress, but also provides access to energy that can be used for development. The problems of adopting children with mental and physical development in the family and in society, the willingness of parents to become an active part of the corrective command are spoken about in this article. The particular attention is paid to the problem of formation of positive motivation of the child and parents while having remedial classes. |
|
Date |
2015-07-03T12:30:13Z
2015-07-03T12:30:13Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Матвєєва М. П. Шляхи підвищення мотивації участі в психокорекційній роботі дітей з психофізичними вадами / М. П. Матвєєва, Н. І. Коваль // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 343-348.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7749 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|