Запис Детальніше

Прояви тривожності у молодших школярів з психофізичними вадами

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Прояви тривожності у молодших школярів з психофізичними вадами
 
Creator Огороднійчук, З. В.
Сторожук, Д. С
 
Subject тривожність
розумова відсталість
молодший шкільний вік
тревожность
умственная отсталость
младший школьный возраст
anxiety
mental retardation
primary school age children
159.922.76-056.313
 
Description В статті розглядаються особливості тривожності у дітей молодшого шкільного віку з психофізичними вадами. Автори стверджують, що прояви тривожності у дітей виявляються на фізіологічному та психологічному рівнях. В роботі підкреслюється, що у дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку тривожність, ще не є стійкою властивістю характеру. Тому її можна скорегувати за допомогою певних корекційних заходів, а також правильної організації навчального процесу, та виконання психолого-педагогічних рекомендацій. Для вивчення рівня тривожності були використані такі методики: 1.Графічна методика М.А.Памфілової «Кактус»; 2. Дитячий варіант шкали явної тривожності CMAS (адаптація А.М.Прихожан); 3.Проєктивна методика для діагностики шкільної тривожності А.М.Прихожан. Графічна методика «Кактус» показала у всіх учнів наявність стану напруження і тривожності. За результатами шкали явної тривожності CMAS близько 50 % учнів показали нормальний рівень тривожності, 33% мають дещо підвищений рівень тривожності, і у 17 % учнів відмічається дуже високий рівень тривожності. Результати проективної методики А.М.Прихожан виявили у всіх учнів низький рівень шкільної тривожності. Отримані результати говорять про те, що рівень тривожності молодших школярів з легкою розумовою відсталістю наближений до нормального, проте існує відсоток дітей що належать до групи ризику.
В статье рассматриваются особенности тревожности у детей с психофизическими нарушениями. Авторы утверждают, что проявления тревожности у детей проявляются на физиологическом и психологическом уровнях. В работе подчеркивается, что у детей старшего дошкольного и младшего школьного возраста тревожность, еще не является стойким свойством характера. Поэтому еѐ можно корректировать с помощью определенных коррекционных мероприятий, а так же правильно организованному учебному процессу, и выполнению психолого-педагогических рекомендаций. Для изучения уровня тревожности были использованы такие методики: 1.Графическая методика М.А.Панфиловой «Кактус»; 2.Детский вариант шкалы явной тревожности CMAS (адаптация А.М.Прихожан); 3.Проэктивная методика для диагностики школьной тревожности А.М.Прихожан. Графическая методика «Кактус» продемонстрировала у всех учеников наличие состояния напряжения и тревожности. По результатам шкалы явной тревожности CMAS около 50 % учеников показали нормальный уровень тревожности, у 33% немного повышен уровень тревожности, и у 17 % учеников отмечается очень высокий уровень тревожности. Результаты проективной методики А.М.Прихожан продемонстрировали у всех учеников низкий уровень школьной тревожности. Полученные результаты свидетельствуют о том, что уровень тревожности младших школьников с легкой умственной отсталостью приближен к нормальному, но существует процент детей, которые принадлежат к группе риска.
In article exposes problem of anxiety of primary school age children with psychophysical impairments. Manifestations of anxiety of children can be occur at the physiological and psychological levels. Anxiety of children preschool and early school age, is not yet persistent nature of the property. Therefore, it can be corrected with the appropriate corrective measures, as well as the right to organize educational process and the implementation of psycho-pedagogical recommendations. Such techniques were used to study the level of anxiety: graphic technique A.M.Panfilovoj ‗Kaktus‘, The Children‘s Form of Manifest Anxiety Scale-CMAS(in adaptation A.M.Prihozhan), projective technique for the diagnosis of school anxiety A.M.Prihozhan. Graphic technique "Kaktus" has demonstrated the presence of all the students state tension and anxiety. According to the results of the scale overt anxiety CMAS about 50% of the students showed normal levels of anxiety, 33% of the slightly elevated levels of anxiety, and 17% of pupils have very high levels of anxiety. The results of projective techniques A.M.Prihozhan demonstrated that all students have low level of school anxiety. Our results indicate that the level of anxiety younger students with mild mental retardation is close to normal, but there is a percentage of children who belong to the risk group.
 
Date 2015-07-03T12:30:13Z
2015-07-03T12:30:13Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Огороднійчук З. В. Прояви тривожності у молодших школярів з психофізичними вадами / З. В. Огороднійчук, Д. С Сторожук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 360-364.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7753
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова