Запис Детальніше

Вплив дитячо-батьківських стосунків на рівень тривожності у дитини з ДЦП

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Вплив дитячо-батьківських стосунків на рівень тривожності у дитини з ДЦП
 
Creator Шаповалова, І. А.
 
Subject батьківсько-дитячі стосунки
дитина з ДЦП
сімейне виховання
моделі сімейного виховання
родительско - детское отношения
ребенок с ДЦП
семейное воспитание
модели семейного воспитания
parent - children relations
a child with cerebral palsy
family education
the model of family education
378.82:43.58
 
Description У статті розглядається питання емоційного розвитку дитини з ДЦП в умовах сімейного виховання, зокрема високого рівня тривожності. Діти з дитячим церебральним паралічем у своєму розвитку зустрічаються з проблемами фізичного, психологічного і соціального характеру. І значних перешкод у досягнені успіхів психофізичного і соціального розвитку у дітей з ДЦП відіграє високий рівень тривожності. Прояви високого рівня тривожності порушують формування особистості дитини, її самореалізації, сприяє виникненню агресії, дитина перебуває у астенічному, напруженому стані, є знервованою і дратівливою. Що призводить до зниження ефективності психокорекційної роботи. Однією із основних причин виникнення високого рівня тривожності є напружений клімат у сім‘ї, не адекватне ставлення суспільства. Поява в сім'ї дитини з відхиленням в розвитку функціонально деформує сім'ю. Психотравмуючі ситуації є причиною виникнення особистісної тривожності у батьків, яка має величезний негативний вплив на розвиток дитини з ДЦП. Батьки так сильно поринають у проблеми своєї дитини, що не можуть адекватно оцінювати її стан та можливості і створити умови для її всебічного розвитку. У статті здійснено аналіз чинників, які мають дисгармонічний вплив на формування дитячо – батьківські взаємини. Проаналізовано залежність психофізичного стану дитини з ДЦП від дитячо – батьківських стосунків. Зазначено, що сім'я для дошкільника з ДЦП є найближчою середовищем, в якій він зростає, виховується. Саме сімейне виховання відіграє велику роль у формуванні особистості дитини. Визначено основні напрямки оптимізації емоційного клімату в сім‘ї, що виховує дитину з ДЦП.
В статье рассматривается вопрос эмоционального развития ребенка с ДЦП в условиях семейного воспитания, в частности высокого уровня тревожности. Дети с детским церебральным параличом в своем развитии сталкиваются с проблемами физического, психологического и социального характера. И значительных препятствий в достижении успехов психофизического и социального развития детей с ДЦП играет высокий уровень тревожности. Проявления высокого уровня тревожности нарушают формирование личности ребенка, его самореализации, способствует возникновению агрессии, ребенок находится в астеническом, напряженном состоянии, является нервным и раздражительным. Что приводит к снижению эффективности психокоррекционной работы. Одной из основных причин возникновения высокого уровня тревожности является напряженный климат в семье, не адекватное отношение общества. Появление в семье ребенка с отклонением в развитии функционально деформирует семью. Психотравмирующие ситуации является причиной возникновения личностной тревожности у родителей, которая имеет огромное негативное влияние на развитие ребенка с ДЦП. Родители так сильно погружаются в проблемы своего ребенка, что не могут адекватно оценивать ее состояние и возможности, и создать условия для ее всестороннего развития. В статье осуществлен анализ факторов, которые имеют дисгармоничное влияние на формирование детско - родительские взаимоотношения. Проанализирована зависимость психофизического состояния ребенка с ДЦП от детско - родительских отношений. Указано, что семья для ребенка с ДЦП является ближайшей средой, в которой он растет, воспитывается. Именно семейное воспитание играет большую роль в формировании личности ребенка. Определены основные направления оптимизации эмоционального климата в семье, воспитывающей ребенка с ДЦП.
The article discusses the emotional development of a child with cerebral palsy in the conditions of family education, in particular high levels of anxiety. Children with cerebral palsy in its development are faced with problems of physical, psychological and social nature. And considerable obstacles in achieving the success of psychophysical and social development of children with cerebral palsy play high level of anxiety. Symptoms of high level of anxiety disrupt the formation of a child, his self-realization, promotes occurrence of aggression, the child is in asthenic, stress state, is nervous and irritable. Reducing the effectiveness of psycho-correction work. One of the main causes of high levels of anxiety is tense climate in the family, no adequate attitude of the society. The emergence of a child with a disability functionally distorts family. Traumatic situation is the cause of the personal anxiety among parents, which has a huge negative impact on the development of a child with cerebral palsy. Parents are so deeply immersed in the problems your child that cannot adequately assess the situation and opportunities, and create conditions for its full development. The article presents the analysis of the factors that have disharmony influence on the formation of child - parent relationships. Analyzed the dependence of psychophysical condition of a child with cerebral palsy from the child - parent relationship. Indicates that the family for a child with cerebral palsy is the nearest environment in which it grows, is brought up. It is family education plays a great role in the formation of a child. Defines the main directions of optimization of the emotional climate in the family raising a child with cerebral palsy.
 
Date 2015-07-03T12:30:15Z
2015-07-03T12:30:15Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Шаповалова І. А. Вплив дитячо-батьківських стосунків на рівень тривожності у дитини з ДЦП / І. А. Шаповалова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 416-420.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7765
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова