Запис Детальніше

Сучасний стан дослідження усного мовлення дітей з дизартріями старшого дошкільного віку

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Сучасний стан дослідження усного мовлення дітей з дизартріями старшого дошкільного віку
 
Creator Голуб, А. В.
 
Subject усне мовлення
дизартрія
дизартричний симптомокомплекс
устная речь
дизартрия
дизартрический симптомокомплекс
speaking
dysarthria
dyzartrychnyy syndrome
376-053.4:001.8
 
Description Стаття присвячена дослідженню усного мовлення дітей з дизартріями старшого дошкільного віку. Сучасний погляд на дану проблему розкриває особливості усного мовлення дітей даної категорії з позиції міждисциплінарного підходу, який в логопедії набуває все більшої значимості та вагомості. Висвітлюється науково-методичне підґрунтя комплексного дослідження усного мовлення дітей з дизартріями старшого дошкільного віку. Здійснюється аналіз стану сформованості структурних компонентів усного мовлення у дітей при різних формах дизартрії по основним напрямам дослідження (лінгвістичному, психолінгвістичному, нейропсихологічному). Визначаються основні лінгвопатологічні, психолінгвістичні та нейропсихологічні симптоми усного мовлення дітей з дизартріями, що дозволяє описати дизартричний симптомокомплекс (синдром): 1) дизартричний синдром без обтяження інтелекту (ФФНМ); 2) дизартричний синдром з обтяженням інтелекту (ФФНМ, ЗПР); 3) дизартричний синдром з алалічною симптоматикою та обтяженим інтелектом (ЗНМ,ЗПР); 4) дизартричний синдром, обтяжений важким ступенем неврозоподібного заїкування (ЗНМ без алалічної симптоматики). Саме міждисциплінарний підхід також дозволяє визначити читки критерії кожної із форм дизартрії (спастико-паретичної, гіперкінетичної, атонічно-астатичної) та намітити здійснення навчально-корекційного впливу при складній мовленнєвій ваді – дизартрії.
Статья посвящена исследованию устной речи детей с дизартрией старшего дошкольного возраста. Современный взгляд на эту проблему раскрывает особенности устной речи детей данной категории с позиции междисциплинарного подхода, который в логопедии приобретает все большую значимость и весомость. Освещается научно-методическая основа комплексного исследования устной речи детей с дизартрией старшего дошкольного возраста. Осуществляется анализ сформированности структурных компонентов устной речи у детей при различных формах дизартрии по основным направлениям исследования (лингвистическом, психолингвистическом, нейропсихологическом). Определяются основные лингвопатологические, психолингвистические и нейропсихологические симптомы устной речи детей с дизартрией, что позволяет описать дизартрических симптомокомплекс (синдром): 1) дизартрический синдром без отягощенного интеллекта (ФФНР); 2) дизартрический синдром с отягощенным интеллектом (ФФНР, ЗПР); 3) дизартрический синдром с алалической симптоматикой и отягощенным интеллектом (ОНР, ЗПР); 4) дизартрический синдром, отягощенный тяжелой степенью неврозоподобного заикания (ОНР без алалической симптоматики). Именно междисциплинарный подход также позволяет определить четкие критерии каждой из форм дизартрии (спастико-паретической, гиперкинетической, атонически-астатической) и наметить осуществления учебно-коррекционного воздействия при сложной речевой патологии - дизартрии.
Article investigates the speech of children with dysarthria preschool age. The modern view on this issue reveals the peculiarities of speech of children in this category positions multidisciplinary approach in speech therapy is gaining significance and importance. Highlights the scientific and methodological basis a comprehensive study of speech of children with dysarthria preschool age. The analysis of the state of formation of structural components of speech in children with various forms of dysarthria in major areas of research (linguistic, psycholinguistic, neuropsychological). The basic linhvopatolohichni, psycholinguistic and neuropsychological symptoms speech of children with dysarthria, which allows to describe dyzartrychnyy syndrome (syndrome): 1) dyzartrychnyy syndrome without burdening Intelligence (FFNS); 2) dyzartrychnyy syndrome burden Intelligence (FFNM, CRA); 3) dyzartrychnyy alalichnoyu syndrome symptoms and burdened with intelligence (RM, CRA); 4) dyzartrychnyy syndrome, weighed down by a heavy degree of neurosis zayikuvannya (RM alalichnoyi without symptoms). This multidisciplinary approach also allows readings to determine the criteria for each of dysarthria (spasticity-paretic, hyperkinetic, atonic-astatic) identify and implement educational and correctional intervention with complex speech pathology - dysarthria.
 
Date 2015-07-03T12:39:19Z
2015-07-03T12:39:19Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Голуб А. В. Сучасний стан дослідження усного мовлення дітей з дизартріями старшого дошкільного віку / А. В. Голуб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 48-52.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7775
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова