Запис Детальніше

Использование сказок и игр в процессе восстановления речевой коммуникации у пациентов с афазией

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Использование сказок и игр в процессе восстановления речевой коммуникации у пациентов с афазией
 
Creator Пайлозян, Ж. А.
 
Subject афазія
відновлення мовленнєвої комунікації
казки, ігри
афазия
восстановление речевой коммуникации
сказки, игры
aphasia
verbal communication restoration
fairy tales, games
371. 9
 
Description Стаття присвячена проблемі відновлення мовленнєвого спілкування при афазії. В якості мовленнєвого матеріалу для відновлення мовленнєвої комунікації представлені казки та ігри. Обгрунтовано доцільність та ефективність їх використання. Відзначені притаманні казкам важливі в плані відновлення мовленнєвої комунікації властивості: позитивне емоційне налаштування, прогнозовані компоненти мовленнєвого спілкування, усталені з дитинства мовленнєві автоматизми, можливість імпровізації в рамках конкретного сюжету. Наведено приклади використання тексту казок, а також різних питань і завдань, пов'язаних з сюжетом і персонажами. Відзначено комунікативну орієнтованість ігор: багаторазове обігрування, спонтанність, можливість проявляти мовленнєву ініціативу. Наведені приклади ігор, у тому числі і з застосуванням елементів методики PECS. Зазначено, що одна і та ж казка або гра можуть використовуватися для відновлення мовленнєвої комунікації при різних формах афазії, проте в залежності від форми і ступеня тяжкості афазії, етапу відновлення міняються дидактичні завдання, а також модель мовленнєвої поведінки логопеда і пацієнта. Казки та ігри можна успішно використовувати не тільки на логопедичних заняттях, але і в домашніх умовах.
Статья посвящена проблеме восстановления речевого общения при афазии. В качестве речевого материала для восстановления речевой коммуникации представлены сказки и игры. Обоснована целесообразность и эффективность их использования. Отмечены присущие сказкам важные в плане восстановления речевой коммуникации свойства: положительный эмоциональный настрой, вероятностно прогнозируемые компоненты речевого общения, куммулятивный эффект, упроченные с детства речевые автоматизмы, возможность импровизации в рамках конкретного сюжета. Приведены примеры использования текста сказок, а также различных вопросов и заданий, связанных с сюжетом и персонажами. Отмечена коммуникативная ориентированность игр: многократное обыгрывание, спонтанность, возможность проявлять речевую инициативу. Приведены примеры игр, в том числе и с применением элементов методики PECS. Указано, что одна и та же сказка или игра могут использоваться для восстановления речевой коммуникации при различных формах афазии, однако в зависимости от формы и степени тяжести афазии, этапа восстановления меняются дидактические задачи, а также модель речевого поведения логопеда и пациента. Сказки и игры можно успешно использовать не только на логопедических занятиях, но и в домашних условиях.
The article is devoted to the problem of speech communication restoration in case of aphasia. Fairy tales and games are introduced as verbal material for verbal communication restoration. The expediency and effectiveness of their implementation are substantiated. The features inherent to the fairy tales, which are important from the viewpoint of verbal communication restoration, are stressed: positive emotional attitude, possibly predictable components of verbal communication, cumulative effect, verbal automatisms enhanced from childhood, improvisation opportunity in the framework of specific plot. Examples are brought regarding the application of texts from fairy tales, as well as questions and tasks concerning the plot and characters. The communicative orientation of games is stressed: replay of the same game, spontaneity, opportunity to demonstrate verbal initiative. Examples of games are brought, including examples with the implementation of PECS methodology elements. It is indicated, that the same fairy tale or game can be used for verbal communication restoration in case of different types of aphasia, however based on the type and severity of aphasia, its restoration phase, didactic tasks are changed, as well as the verbal behavior of the speech therapist and the patient. The fairy tales and the games can be applied successfully not only during the speech therapies, but also at home.
 
Date 2015-07-03T12:39:22Z
2015-07-03T12:39:22Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Пайлозян Ж. А. Использование сказок и игр в процессе восстановления речевой коммуникации у пациентов с афазией / Ж. А. Пайлозян // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 144-149.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7795
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова