Запис Детальніше

Психолінгвістичний підхід до вивчення причин та механізмів виникнення дизорфографії у молодших школярів із вадами мовленнєвого розвитку

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психолінгвістичний підхід до вивчення причин та механізмів виникнення дизорфографії у молодших школярів із вадами мовленнєвого розвитку
 
Creator Чередніченко, Н. В.
 
Subject писемне мовлення
дизорфографія
уміння та навички
механізми мовленнєвої діяльності
орфографічна пильність
письменная речь
дизорфография
умения и навыки
механизмы речевой деятельности
орфографическая зоркость
writing
dyzorfohrafiya
orthographic knowledge and skills
mechanisms of speech activity
spelling vigilance
376.36 + 372.881.1
 
Description У статті подається аналіз проблеми формування орфографічного грамотного письма в учнів із тяжкими порушеннями мовлення, розкрито суть поняття «дизорфографія», визначено основні типи дизорфографічних помилок. Підкреслюється, що питання діагностики та корекції дизорфографії тісно пов‘язані з комплексним підходом вивчення причин та механізмів виникнення даного мовленнєвого порушення. Виділено основні умови формування орфографічних умінь та навичок, підкреслюється роль мовних здібностей в опануванні писемного мовлення. Зазначено, що пізнавальна діяльність молодших школярів із дизорфографією характеризується певними особливостями: більш низьким рівнем розвитку мислення, сприймання, пам'яті, уваги, неоднорідністю і варіативністю проявів, різною структурою порушення, диспропорцією у розвитку психічних процесів, а також різних структурно-функціональних компонентів психічних функцій.
В статье подан анализ проблемы формирования орфографически-гра-мотного письма у учащихся с тяжелыми нарушениями речи, раскрыта суть понятия «дизорфография», определены основные типы дизорфографичних ошибок. Подчеркивается, что вопросы диагностики и коррекции дизорфографии тесно связаны с комплексным подходом изучения причин и механизмов возникновения данного речевого нарушения. Выделены основные условия формирования орфографических умений и навыков, подчеркивается роль языковых способностей в овладении письменной речью. Указано, что познавательная деятельность младших школьников с дизорфографией характеризуется определенными особенностями: более низким уровнем развития мышления, восприятия, памяти, внимания, неоднородностью и вариативностью проявлений, различной структурой нарушения, диспропорцией в развитии психических процессов, а также различных структурно-функциональных компонентов психических функций.
The article deals with analysis of the problem of forming the spelling of literate writing in students with severe speech disorders, reveals the essence of the concept of "dyzorfohrafiya", the main types dyzorfohrafichnyh errors. It is emphasized that the issues of diagnosis and correction dyzorfohrafiyi closely related to the comprehensive approach the study of the causes and mechanisms of this speech disorders. The basic conditions for the formation of spelling abilities and skills, emphasizes the role of language abilities in learning writing. Indicated that cognitive activity of primary school children dyzorfohrafiyeyu characterized by certain features: a low level of thinking, perception, memory, attention, heterogeneity and variability of symptoms, different structure violations imbalance in the development of mental processes, as well as various structural and functional components of mental functions.
 
Date 2015-07-03T12:39:23Z
2015-07-03T12:39:23Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Чередніченко Н. В. Психолінгвістичний підхід до вивчення причин та механізмів виникнення дизорфографії у молодших школярів із вадами мовленнєвого розвитку / Н. В. Чередніченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 220-225.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7816
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова