Психологічні особливості впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів.
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Психологічні особливості впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів.
|
|
Creator |
Вятоха, Ірина Юріївна
|
|
Subject |
емоційні стани
музичний тембр старші школярі тембровий слух суб’єктивна значущість тембру інструментальна музикотерапія emotional conditions musical timbre older school students timbre hearing subjective importance of the timbre instrumental music therapy 159.923.2 – 057. 87:78 |
|
Description |
У дисертації здійснено теоретичний аналіз наукових підходів дослідження проблеми психологічних особливостей впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів, визначено сутність провідних понять, розглянуто зміст музичного тембру як фактора впливу, розкрито вікові характеристки старших школярів (емоційність, тембровий слух, музичність, музично-тембровий досвід) у контексті цього впливу. Розроблено та впроваджено в шкільну практику психодіагностичний інструментарій вивчення емоційного ставлення школярів до музичного тембру та їх актуальних емоційних станів; обґрунтовано критерії (знак, модальність, інтенсивність емоційного переживання; артеріальний тиск, частота серцевих скорочень; міміка, рухова активність), рівні (високий, середній, низький) і показники розвитку емоційних станів школярів; подано результати експериментального вивчення особливостей їх розвитку у школярів під впливом тембру скрипки, малого барабана, флейти; створено модель психологічного впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів. Thesis presents theoretical analysis of scientific approaches to study of the problem of psychological specifics of musical timbre impact on the emotional state of older school students, the essence of the leading concepts is determined, content of musical timbre as a factor of influence is considered, age characteristics of school students is disclosed (emotionality, timbre hearing, musicality, musical and timbre experience) in the context of this influence. Psychodiagnostic tools of studying of the emotional relation of school students to the musical timbre and their current emotional states are developed and implemented into school practice; criteria (sign, modality, intensity of emotional experience; arterial pressure, heart rate; mimicry, physical activity), levels (high, average, low) and development indicators of the emotional conditions of school students are proved; the results of the experimental studying of features of their development in school students under the influence of the timbre of a violin, a snare drum, a flute are provided; the model of psychological impact of the musical timbre on the emotional state of older school students are created. Developing program of impact of the musical timbre on emotional state of older school students is proved, developed and experimentally approved; its effectiveness on development of their positive emotional state is proved. Methodical recommendations to parents, teachers and school psychologists on overcoming of negative emotional conditions of pupils through the use of the specified impact are formulated. |
|
Date |
2015-07-22T10:29:19Z
2015-07-22T10:29:19Z 2015 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Вятоха, Ірина Юріївна.
Психологічні особливості впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. Ю. Вятоха ; наук. кер. І. В. Волженцева ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. – 23 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7859 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|