Запис Детальніше

Психологічні особливості впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів.

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічні особливості впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів.
 
Creator Вятоха, Ірина Юріївна
 
Subject емоційні стани
музичний тембр
старші школярі
тембровий слух
суб’єктивна значущість тембру
інструментальна музикотерапія
emotional conditions
musical timbre
older school students
timbre hearing
subjective importance of the timbre
instrumental music therapy
159.923.2 – 057. 87:78
 
Description У дисертації здійснено теоретичний аналіз наукових підходів дослідження проблеми психологічних особливостей впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів, визначено сутність провідних понять, розглянуто зміст музичного тембру як фактора впливу, розкрито вікові характеристки старших школярів (емоційність, тембровий слух, музичність, музично-тембровий досвід) у контексті цього впливу.
Розроблено та впроваджено в шкільну практику психодіагностичний інструментарій вивчення емоційного ставлення школярів до музичного тембру та їх актуальних емоційних станів; обґрунтовано критерії (знак, модальність, інтенсивність емоційного переживання; артеріальний тиск, частота серцевих скорочень; міміка, рухова активність), рівні (високий, середній, низький) і показники розвитку емоційних станів школярів; подано результати експериментального вивчення особливостей їх розвитку у школярів під впливом тембру скрипки, малого барабана, флейти; створено модель психологічного впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів.
Thesis presents theoretical analysis of scientific approaches to study of the problem of psychological specifics of musical timbre impact on the emotional state of older school students, the essence of the leading concepts is determined, content of musical timbre as a factor of influence is considered, age characteristics of school students is disclosed (emotionality, timbre hearing, musicality, musical and timbre experience) in the context of this influence.
Psychodiagnostic tools of studying of the emotional relation of school students to the musical timbre and their current emotional states are developed and implemented into school practice; criteria (sign, modality, intensity of emotional experience; arterial pressure, heart rate; mimicry, physical activity), levels (high, average, low) and development indicators of the emotional conditions of school students are proved; the results of the experimental studying of features of their development in school students under the influence of the timbre of a violin, a snare drum, a flute are provided; the model of psychological impact of the musical timbre on the emotional state of older school students are created.
Developing program of impact of the musical timbre on emotional state of older school students is proved, developed and experimentally approved; its effectiveness on development of their positive emotional state is proved. Methodical recommendations to parents, teachers and school psychologists on overcoming of negative emotional conditions of pupils through the use of the specified impact are formulated.
 
Date 2015-07-22T10:29:19Z
2015-07-22T10:29:19Z
2015
 
Type Other
 
Identifier Вятоха, Ірина Юріївна. Психологічні особливості впливу музичного тембру на емоційні стани старших школярів : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. Ю. Вятоха ; наук. кер. І. В. Волженцева ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. – 23 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7859
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова