Запис Детальніше

Формування мотивації навчання молодших школярів в умовах особистісно орієнтованої освіти

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування мотивації навчання молодших школярів в умовах особистісно орієнтованої освіти
 
Creator Гузенко, Олена Анатоліївна
 
Subject мотивація навчання
особистісно орієнтована освіта
успішність навчання
структурно-компонентна модель
планування
організація та оцінювання результатів навчання
мотивация обучения
личностно ориентированное образование
успеваемость обучения
структурно-компонентная модель
планирование
организация и оценка результатов обучения
studies motivation
performance in studies
individual approach
planning
organization and assessing of studies results
37.02:373.3
 
Description Дисертація присвячена проблемі формування мотивації навчання в молодших школярів, як засобу підвищення рівня успішності їхнього навчання. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в педагогічній науці та практиці. На основі ознак особистісно орієнтованого навчання розроблена, обґрунтована та доведена до практичної реалізації структурно-компонентна модель формування мотивації навчання молодших школярів, основними етапами функціонування якої є діагностика, корекція та стимуляція мотивів навчання. Доведено, що підвищенню рівня мотивації та внаслідок цього успішності навчання в дітей початкової школи сприяє: використання можливостей змісту навчального матеріалу вчителем; системне планування та ефективне поєднання структурних елементів уроку, вдала організація інтелектуальної праці учнів та аргументоване, об’єктивне оцінювання результатів пізнавальної діяльності школярів; координація класоводом впливу основних соціально-педагогічних та психологічних факторів на мотиваційну сферу учнів. Основні положення та рекомендації, методика реалізації індивідуальних підходів, технологічних прийомів формування мотивації навчання молодших школярів впроваджені у практичну діяльність загальноосвітніх шкіл, гімназій.
Работа посвящена исследованию проблемы формирования мотивации обучения младших школьников как средства повышения их успеваемости. Актуальность исследования обусловлена социально-политическими, экономическими и культурными процессами, которые функционируют сегодня в Украине, объективной необходимостью повышения уровня успеваемости обучения младших школьников. Мотивация обучения рассматривается как совокупность мотивов обучения личности, которые определяют её отношение к познавательной деятельности и влияют на результативность функционирования её когнитивных процессов. В диссертации рассмотрены исторические аспекты и научные предпосылки формирования мотивации обучения младших школьников. Представлен обзор исторической, научно-педагогической и психологической литературы по данной проблеме. Обоснована необходимость формирования мотивации обучения младших школьников как средства повышения успеваемости и продуктивности интеллектуальной работы учеников во время обучения. Выявлены уровни и критерии сформированности мотивации обучения. На основе каких исследовано состояние сформированности мотивации обучения младших школьников. Констатация результатов исследования убеждает в необходимости проведения формирующего эксперимента.
Thesis is devodet to a problem of forming motivation in junior pupils studies. The state of investigating problem is analysed and the structural-componental model of main factors influence on studies motivation of junior pupils is formulated. The formulation of the last one stipulates a studies degree of children. The technology of forming studies motivation of junior pupils is made and is theoretically formulated and it is tested by experimental way. Of is proved that the next factors impluence on improving the degree of motivation and as a result of that on studies in junior pupils: using cjntents opportunities of teaching material by the teachers; regular planning and effective uniting of structural elements of a lesson; right – organization of intellectual pupils work and well-reasoned objective appraiseing of results of cognitive pupils activity; coordination of influence of main social-pedagogical and psychological factors on pupils motivational area. Main points and recommendations, methods of realization of individual ways, new ways of forming motivation in junior pupils studies are putinto practice in schools and gymnasiums.
 
Date 2015-08-08T11:48:26Z
2015-08-08T11:48:26Z
2002
 
Type Other
 
Identifier Гузенко, Олена Анатоліївна. Формування мотивації навчання молодших школярів в умовах особистісно орієнтованої освіти: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.А. Гузенко ; наук. кер. І. П. Томашевська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — Луцьк, 2002. — 21 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7900
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова