Становлення особистісної ідентичності в ранньому юнацькому віці
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Становлення особистісної ідентичності в ранньому юнацькому віці
|
|
Creator |
Ічанська, Олена Михайлівна
|
|
Subject |
ідентичність
особистісна ідентичність ідентифікація з власним “Я” емоційно-ціннісне самоставлення часова транспектива продуктивне подолання вікової кризи механізми становлення особистісної ідентичності психологічні та художні засоби психокорекції идентичность личностная идентичность идентификация с собственным “Я” эмоционально-ценностное самоотношение временная транспектива продуктивное преодоление возрастного кризиса механизмы становления личностной идентичности психологические и художественные средства психокоррекции identity personal identity identification with own “I” emotional-appraisal selfattitude the temporal transpactive productive overcoming the age crisis mechanisms of development of personal identity psychological and art methods of the psychocorrection 37.015.3-053.5 |
|
Description |
Дисертація присвячена дослідженню сутності, ролі, структури особистісної ідентичності, вивченню механізмів, психологічних особливостей її становлення, пошуку шляхів та засобів оптимізації даного процесу в ранньому юнацькому віці. В роботі представлений аналіз теоретико-методологічних підходів до вивчення проблеми ідентичності особистості у вітчизняній та зарубіжній психології, визначені зміст, структура та вікові особливості становлення особистісної ідентичності. Виявлено, що становлення особистісної ідентичності як динамічного переживання внутрішньої цілісності та безперервності особистості в ранньому юнацькому віці відбувається в процесі продуктивного подолання вікової кризи через активізацію механізмів становлення особистісної ідентичності засобами психокорекції. Представлені результати дослідження особливостей становлення структурних компонентів особистісної ідентичності (когнітивного, емоційно-оцінного, часового), на основі яких визначені критерії (ідентифікація з власним “Я”, емоційно-ціннісне самоставлення, часова транспектива) та рівні становлення особистісної ідентичності (низький, середній, високий). Теоретично обгрунтована та апробована психокорекційна модель становлення особистісної ідентичності учнів раннього юнацького віку, спрямована на створення умов для продуктивного подолання вікової кризи через активізацію механізмів становлення особистісної ідентичності. На основі кількісного та якісного аналізу результатів її впровадження в умовах сучасної школи доводиться ефективність її включення в навчально-виховний процес як шляху особистісного зростання учнів раннього юнацького віку.
Диссертация посвящена исследованию сущности, роли, структуры личностной идентичности, изучению механизмов, психологических особенностей ее становления, поиску путей и средств оптимизации данного процесса в раннем юношеском возрасте. В диссертационной работе представлен анализ теоретико-методологических подходов к изучению идентичности личности в отечественной и зарубежной психологии. На основе анализа научной литературы обосновывается адекватность использования термина “переживание” как базисной категории для дефиниции сущности идентичности. Расширено содержание термина “идентичность” как феномена самосознания, элемента Я-концепции на основе выявления его взаимосвязи с понятиями: психическое здоровье, духовность, компетентность, стиль жизни, индивидуальность, самопрезентация, самоактуализация. The work is devoted to the research of the essence, the role, the structure of personal identity, studying of mechanisms, psychological peculiarities of its development, the search of effective ways and methods of optimization at the early youthful age. In this dissertation represented the analysis of theoretic-methodological aspects of personal identity’s study in home and foreign psychology. The notion of personal identity as dynamic peronal experience and continuity of personality, its structure which includes cognitive, emotional- appraisal, temporal components and age peculiarities of its development are grounded. components and age peculiarities of its development are grounded. There are results of the experimental research of psychological particularities of structural elements’ development of personal identity. They have displayed criteria (identification with own “I”, emotional-appraisal selfattitude, the peculiarities of temporal transpactive) and levels of personal identity’s development (low, middle, high). The psychocorrection model of individual identity’s development at the early youthful age pupils directed at the creation of condition for productive overcoming the age crisis by activization of functioning the mechanisms of individual identity’s development is theoretically grounded. On the basis of qualitative and quantitative analyses of results and their leading into condition of the modern school there is proved the effectivity and expediency of model’s including into educational process as the terms of pupils personal rise at the early youthful age. |
|
Date |
2015-08-10T14:18:22Z
2015-08-10T14:18:22Z 2002 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Ічанська, Олена Михайлівна. Становлення особистісної ідентичності в ранньому юнацькому віці : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. М. Ічанська ; наук. кер. Т. М. Зелінська ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2002. — 19 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7911 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|