Формування готовності старшокласників до свідомого вибору майбутньої професії типу "людина - техніка" в процесі навчально-виховної роботи
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування готовності старшокласників до свідомого вибору майбутньої професії типу "людина - техніка" в процесі навчально-виховної роботи
|
|
Creator |
Куліненко, Лілія Борисівна
|
|
Subject |
готовність до вибору професії
професійна орієнтація параметри оцінки ефективності професійної орієнтації адекватність вибору технономічної професії референтність чинника вибору технономічної професії модель профорієнтації на технономічні професії готовность к выбору профессии профессиональная ориентация параметры оценки эффективности профессиональной ориентации адекватность выбора технономической профессии референтность фактора выбора технономической профессии Readiness of the junior professional orientation parameters of an estimation of efficiency of professional orientation adequacy of a choice technique of a trade referent of the factor of a choice technique of a trade 378.15 |
|
Description |
Дисертація присвячена формуванню готовності до свідомого вибору старшокласниками майбутньої професії типу “людина – техніка” Розроблена і впроваджена педагогічна технологія профорієнтації старшокласників та формування їх готовності до свідомого вибору технономічних професій з використанням модульного підходу, розробки мотиваційного, інформаційного, діагностико-корекційного і проективного змістовних модулів. За результатами факторного аналізу найбільш чутливим показником попереднього професійного вибору визначена “усвідомленість майбутньої професії”. З’ясовано, що завдання профорієнтації на технономічні професії важливо ставити не стільки в аспекті попередньої підготовки до професії, скільки в напрямку глибокої рефлексивної проробки змісту діяльності, власних можливостей і соціального професійного проектування.
Диссертация посвящена научно-педагогическому осмыслению проблемы формирования готовности старшеклассников к осознанному выбору будущей профессии типа “человек – техника” в процессе научно-воспитательной работы. Важным является предоставление учащимся, которые способны овладеть профессиями типа “человек – техника”, осознать собственное призвание, скорректировать как жизненные планы, связанные с данной профессией, так и соответствующую профессиональную направленность. Кроме того, среди старшеклассников, имеющих способности к технике, немало таких, которые сделали другой выбор будущей профессии на неопределенных основаниях (престиж, популярность, мода и др.). В работе исследован опыт проведения профориентационной работы в старшей школе, который позволил теоретически решить противоречия между непрерывностью опыта, который передаётся ученикам, и динамикой жизни. Основным направлением работы было выявление предварительного выбора старшеклассниками будущей технономической профессии по определенным параметрам, выяснение влияния “способа профориентации” на предварительный выбор технономической профессии. The thesis is devoted to the problem of the formation of readiness of the junior pupils to the realized choice of the future trade such as “the man –engineering”. The method of the technique professional orientation of the junior pupils was modified with the help of the usage of the modular approach (motivated, information, diagnostic, projective). According to the result of the factor analysis the most sensitive indicator of the preliminary professional choice is determined by “the realization”. The interpretation of the result received in the course of experimental research allows us to compare the pedagogical condition of the professional orientation and its efficiency. |
|
Date |
2015-08-25T14:06:11Z
2015-08-25T14:06:11Z 2002 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Куліненко, Лілія Борисівна. Формування готовності старшокласників до свідомого вибору майбутньої професії типу "людина-техніка" в процесі навчально-виховної роботи : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л. Б. Куліненко ; наук. кер. С. І. Тадіян ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2002. - 21 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7922 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|