Формування графічного компоненту у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя трудового навчання.
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування графічного компоненту у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя трудового навчання.
|
|
Creator |
Герасимчук, Віктор Петрович
|
|
Subject |
професійно-педагогічна підготовка
елементи підготовки графічний компонент графічна підготовка модель навчальний предмет засоби навчання рівень підготовки professional pedagogical training the elements of training graphic components graphic preparation model curriculum subject learning tools training level 378.016:744 |
|
Description |
У дисертаційній роботі проаналізовано психолого-педагогічну літературу з даної проблеми, з’ясовано стан, особливості та сучасні тенденції вдосконалення професійної підготовки вчителя трудового навчання, вивчено проблему формування графічного компоненту у професійно-педагогічній підготовці вчителя технологій на тлі розвитку освіти України, досліджено та запропоновано теоретичну модель формування цієї складової професійно-педагогічної підготовки. Запропонована педагогічна модель формування графічного компоненту у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя технологій включає такі елементи: педагогічна складова, психологічна складова, методична складова. Психологічна складова включає в себе, з однієї сторони, запас професійних знань, умінь і навичок; з іншої – риси особистості: переконання, педагогічні здібності, інтереси, професійну пам'ять, мислення, увагу, педагогічну спрямованість думки, працездатність, емоційність, моральний потенціал особистості, що мають забезпечити успішне виконання професійних функцій. Педагогічна складова являє собою сукупність спеціальних знань, умінь і навичок, якостей, трудового досвіду і норм поведінки, які забезпечують можливість успішної праці за обраною професією. Методична складова передбачає систематизацію та поглиблення набутих методичних знань, постійне вдосконалення практичних вмінь і навичок з метою підготовки студента до організації різних видів практичної діяльності у школі, формування його методичної самостійності. Визначено місце та роль графічного компоненту у запропонованій моделі, проведено експериментальну перевірку виділеного компоненту на рівень підготовки майбутніх учителів трудового навчання. Розроблено методичні рекомендації до його використання у процесі роботи педагогічних університетів. Результатом виконання дисертаційної роботи стало підвищення рівня графічних знань і вмінь студентів, які впливають на здобуття знаннями спеціальних дисциплін, які визначають рівень професійної підготовки вчителів технологій. The thesis analyzed the psychological and educational literature on this issue, clarified the status, characteristics and current trends to improve the training of teachers of labor studies, studied the problem of forming a graphical component in professional pedagogical preparation of teacher of technologies against the backdrop of Education of Ukraine, studied and proposed theoretical model of this component of professional and pedagogical training, experimentally tested the role and place of the selected component of becoming a future teacher of labor training. The proposed pedagogical model of the formation graphical components in professional pedagogical training of future teachers of technologies includes: educational component, a psychological component, methodological component. Psychological component includes himself, on the one hand, stock of professional knowledge and skills, on the other hand - personality traits: persuasion, teaching skills, interests, professional memory, thinking, attention, pedagogical orientation of thought, work, emotional, moral potential of personality, to ensure the successful performance of professional functions. Pedagogical component is a set of special knowledge, skills, qualities, work experience and behavior that provide the possibility of successful work in the chosen profession. Methodical component involves systematizing and deepening of acquired methodological knowledge, continuous improvement of practical skills in order to prepare the student to organization of different kinds of practical activities in the school, forming its methodological independence. The place and role of the graphic component in the proposed model experimentally tested the selected component to the level of training of future teachers. Methodical recommendations for its use in the process of pedagogical universities. The result of the thesis was to increase the level of graphics knowledge and skills of students that affect obtaining knowledge of special subjects, which determine the level of teacher training technologies. |
|
Date |
2015-09-07T08:58:50Z
2015-09-07T08:58:50Z 2013 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Герасимчук, Віктор Петрович. Формування графічного компоненту у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / В. П. Герасимчук ; наук. керівник В. В. Васенко ; М-во освіти і науки України. - Київ, 2013. - 16 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7989 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Київ-2013
|
|