Запис Детальніше

Психологічні умови розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів соціогуманітарного профілю

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічні умови розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів соціогуманітарного профілю
 
Creator Чепішко, Олександра Ігорівна
 
Subject професійна свідомість майбутнього вчителя
професійна свідомість майбутнього вчителя
професійна свідомість майбутнього вчителя
професійні значення та смисли
професійна мотивація
готовність до професійного саморозвитку
педагогічна спрямованість
особистісні цінності
психолого-педагогічна програма розвитку професійної свідомості
а future teacher’s professional consciousness
professional meanings and senses
readiness for the professional self-development
professional orientation
professional orientation
psychological-and-pedagogical program of the professional consciousness development
159.923.2:378.047:316.613(043.3)
 
Description У дисертації, присвяченій вивченню психологічних умов розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів, здійснено теоретичний аналіз наукових підходів дослідження проблеми в зарубіжній та вітчизняній психології; визначено сутність поняття «професійна свідомість майбутнього вчителя»; теоретично обґрунтовано психологічні умови її розвитку у процесі професійної підготовки.
Емпірично досліджено особливості та динаміку розвитку професійної свідомості студентів педагогічних спеціальностей соціогуманітарного профілю. Визначено критерії (привласнення понять та категорій педагогіки; суб’єктивація професійних мотивів, інтересів, цінностей; осмисленість професійного простору діяльності), прояви та рівні (оптимальний, необхідний, критичний, неприпустимий) розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів на окремих етапах навчання.
Експериментально доведено можливість розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів шляхом цілеспрямованої актуалізації психологічних умов, що веде до розвитку її структурних компонентів − значень, смислів, чуттєвої тканини.
The dissertation is devoted to the study of psychological conditions of future teachers’ professional consciousness development. Different scientific approaches to the researched problem in foreign and native psychology have been theoretically analyzed; the content of the concept “professional consciousness of a future teacher” has been revealed; psychological conditions of its development have been theoretically grounded.
Features of professional consciousness development of future pedagogues of social-and-humanitarian profile have been empirically investigated. Criteria (appropriation of concepts and categories of pedagogy; subjectivation of professional motives, interests and values; meaningfulness of the professional activity space), сharacteristics and levels (inadmissible, critical, necessary, optimal) of the students’ professional consciousness development at various stages of training have been identified.
There has been experimentally proved that in case of the proper actualization of the psychological conditions, the structural components of professional consciousness – meanings, senses, sensual texture − are exposed to developmental effects, which leads to the growth of the entire future teachers’ professional consciousness.
 
Date 2015-09-08T08:02:01Z
2015-09-08T08:02:01Z
2015
 
Type Other
 
Identifier Чепішко, Олександра Ігорівна. Психологічні умови розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів соціогуманітарного профілю : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. І. Чепішко ; наук. кер. Н. Ф. Шевченко ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 20 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7993
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова