Запис Детальніше

Справедливість у психолого-педагогічному вимірі

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Справедливість у психолого-педагогічному вимірі
 
Creator Клочек, Лілія Валентинівна
 
Subject справедливість
моральні цінності
моральний розвиток особистості
педагогічний такт
justice
moral values
moral development of personality
pedagogical tact
37.015.3:177.9
 
Description У статті представлений аналіз поглядів на справедливість у педагогічній і
психологічній науках. Зазначається, що філософи різних епох торкалися
педагогічного і психологічного аспектів справедливості. Описується
подальший історичний хід педагогічної думки: справедливість визначалася як
моральна якість особистості, становлення якої відбувається у процесі
виховання, і як моральна цінність вчителя, яка сприяє налагодженню стосунків
з учнями. Наголошується на тому, що в психології вивчення справедливості
визначається сферою застосування цього поняття. В соціальній психології
поняття справедливості вживається у контексті розгляду ставлення людей
один до одного; у віковій психології вивчається як складова розвитку моральної
свідомості зростаючої особистості; в педагогічній психології вивчення
справедливості охоплює сфери впливу вчителя на учнів, регулювання взаємин у
спільноті школярів, розвитку цієї моральної цінності у структурі особистості
педагога. Окреслені можливості поєднання педагогічного і психологічного
вимірів справедливості.
The article analyzes the views on justice in the pedagogical and psychological
sciences. It is reported that the philosophers of different epochs touched pedagogical
and psychological aspects ofjustice. Further historical progress of educational
thought is described: justice was determined as a moral quality of the individual
formed in the process of education and as a moral value of the teacher that
contributes to establishing relationships with students. It is stressed that justice study
in psychology is determined by the sphere of use of this concept. In social psychology
justice is used in the context of people's attitudes to each other;in psychology it is
studied as a part of moral consciousness of a growing individual; in educational
psychology justice study covers spheres of teacher influence on students, regulation
of relations in the communityof students, development ofthis moral value in the
structure of the teacher individuality. The possibilities ofcombining of pedagogical
and psychological dimensions of justice are described.
 
Date 2015-09-17T12:41:40Z
2015-09-17T12:41:40Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Клочек Лілія Валентинівна. Справедливість у психолого-педагогічному вимірі / Лілія Валентинівна Клочек // Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент: збірник наукових праць / Ред. кол. : Євтух В. Б. (гол. ред.). – Київ : ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2015. – Вип. 17. – С. 130-141.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8124
 
Language uk
 
Publisher ТОВ «НВП «Інтерсервіс»