Особливості методики та практики викладання другої іноземної мови у ВНЗ
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Особливості методики та практики викладання другої іноземної мови у ВНЗ
|
|
Creator |
Дуболадова, А. В.
|
|
Subject |
друга іноземна мова
методика викладання іноземної мови трансференція второй иностранный язык методика преподавания иностранного языка трансференция second foreign language methods of teaching a foreign language positive interference 811.111:378.147 |
|
Description |
Статтю присвячено розгляду методики та практики викладання другої іноземної мови, а саме: обґрунтуванню її специфічних особливостей у процесі розвитку мовленнєвих умінь. Увага зосереджується на теоретичному аналізі принципів викладання другої іноземної мови поряд із першою у системі мовної освіти вищого навчального закладу. На основі дослідження останніх розвідок у галузі сучасної методики викладання уточнюються поняття “інтерференція” та “трансференція”. Розкриваються сутнісні характеристики двох протилежних видів міжмовного перенесення (позитивного та негативного). Автор аналізує дидактичні та методичні способи подолання явища інтерференції у процесі викладання другої іноземної мови. Розглядаються можливості позитивного перенесення на прикладі навчання мовної пари “німецька-англійська”. Наголошується важливість формування у студентів металінгвістичної свідомості.
Статья посвящена рассмотрению методики и практики преподавания второго иностранного языка, а именно обоснованию ее характерных особенностей в процессе развития речевых умений. Особое внимание уделяется теоретическому анализу принципов преподавания второго иностранного языка в сравнении с первым в системе языкового образования высшего учебного заведения. На основе новейших исследований в области современной методики преподавания уточнены понятия “интерференция” и “трансференция”. Раскрывается сущность двух противоположных видов межъязыкового переноса (положительного и отрицательного). Автор анализирует дидактические и методические способы преодоления явления интерференции при изучении второго иностранного языка. Рассматриваются возможности положительного переноса на примере языковой пары “немецкий-английский”. Подчеркивается важность формирования у студентов металингвистического сознания. The article considers the methods and practice of teaching a second foreign language, substantiating its peculiarities while forming speech skills. Special attention is paid to theoretical analysis of principles of teaching a second foreign language in comparison with a first one in linguistic institutions of higher education. The notions of negative and positive interference have been clarified on the basis of latest research in methods of teaching. The essential characteristics of two contrary kinds of interlanguage transference (positive and negative) have been revealed. The author has analysed didactic and methodical ways to overcome the phenomenon of interference in learning a second foreign language. Potential positive transference in terms of teaching two languages (German and English) has been considered. The importance of students’ metalinguistic awareness has been accentuated. |
|
Date |
2015-12-14T15:16:58Z
2015-12-14T15:16:58Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Дуболадова А. В. Особливості методики та практики викладання другої іноземної мови у ВНЗ / А. В. Дуболадова // Наукові записки. Серія: Педагогічні та історичні науки / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 116. - C. 79-84.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8774 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|