Запис Детальніше

Самоосвіта як складова професійної освіти та розвитку особистості в сучасному педагогічному науковому дискурсі

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Самоосвіта як складова професійної освіти та розвитку особистості в сучасному педагогічному науковому дискурсі
 
Creator Головко, В. А.
 
Subject самоосвіта
професійна освіта
сучасна педагогіка
самообразование
профессиональное образование
современная педагогика
self-education
vocational education
modern pedagogy
 
Description У статті проведено дослідження проблеми саморозвитку особистості та місця
самоосвіти в цьому процесі. Обґрунтовано необхідність упровадження самоосвітнього
компонента у процес підготовки фахівців та безпосередньо у їхню подальшу педагогічну
діяльність. На основі ретельного аналізу педагогічної літератури визначено завдання
професійної освіти в сучасних умовах. Автор статті звертає увагу на такий принцип
професійної освіти як демократизація, що безпосередньо пов’язаний з децентралізацією
процесу освіти. Зазначено принципи сучасної професійної освіти та вивчено їх. Автор аналізує
таку важливу для сучасної професійної освіти характеристику як розвиток приватної
ініціативи. Автором висвітлені рівні самоосвіти крізь призму психології. Зазначено, що на
індивідуальному рівні самоосвіта набуває соціальний та професійний аспект. На рівні
освітньої системи відтворюється за допомогою самонавчання та самовиховання. На
національному рівні важливе значення набуває швидкість обігу інформації та постійне її
збільшення, а також вирішення проблем педагогічної керованості, самоорганізації, саморозвитку та самовдосконалення
В статье проведено исследование проблемы саморазвития личности и места
самообразования в этом процессе. Обоснована необходимость внедрения
самообразовательного компонента в процесс подготовки специалистов и непосредственно в их
дальнейшую педагогическую деятельность. На основе тщательного анализа педагогической
литературы определены задачи профессионального образования в современных условиях.
Автор статьи обращает внимание на такой принцип профессионального образования как
демократизация, непосредственно связан с децентрализацией процесса образования.
Отмечены и изучены принципы современного профессионального образования. Автор
анализирует такую важную для современного профессионального образования
характеристику как развитие частной инициативы. Автором освещены уровни
самообразования через призму психологии. Отмечено, что на индивидуальном уровне
самообразование приобретает социальный и профессиональный аспект. На уровне
образовательной системы воспроизводится с помощью самообучения и самовоспитания. На
национальном уровне важное значение приобретает скорость обращения информации и
постоянное ее увеличение, а также решение проблем педагогической управляемости,
самоорганизации, саморазвития и самосовершенствования
The problem of personal self-development and the place of self-education in this process is
researched in this article. The necessity of introducing self-education component in the process of
training and directly to their future teaching. Definitions of the tasks of vocational education in the
modern world based on a thorough analyzis of the pedagogical literature are distinguished in this
article. The author draws attention to the principle of professional education such as democratization,
decentralization which is directly related to the educational process. The principles of modern
vocational education are marked and studied. The authoranalyzes for such an important characteristic
of modern vocational education as a private initiative . The author describes self-development through
the lens of psychology. Noted that at the individual level self-education acquires social and
professional aspect. At the level of the educational system it is reproduced by self-education and selfeducation. At national level, the importance of gaining the velocity of circulation of information and its
constant increase, as well as addressing the pedagogical controllability, self-organization, selfdevelopment and self-improvement
 
Date 2015-12-17T09:50:58Z
2015-12-17T09:50:58Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Головко В. А. Самоосвіта як складова професійної освіти та розвитку особистості в сучасному педагогічному науковому дискурсі / В. А. Головко // Наукові записки. Серія: Педагогічні та історичні науки / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 117. - C. 30-36.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8837
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова